31 juli 2025, 22:05:23

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hallo Allemaal.

Nou hier weer wat van mij en mijn valkjes hoor. Ik hoor jullie denken hehe dat word tijd  :P.
Er zijn weer wat valkjes bijgekomen intussen. In de buitenvoliere hoor. Een koppel witmaskers en een albino met een witmasker fallow. En binnen heb ik nu een wildkleurtje dat nog bijgevoerd moet worden. Die komt bij mijn broer vandaan en was net uitgevlogen. Maar toen ze s`avonds uit hun werk kwamen was de valk aangevallen door zijn grasparkieten  >:(. Zijn hele kopje was kapot  :'(.
Tuurlijk heb ik hem liefdevol onder mijn vleugels genomen  ;D.
En ik voer hem drie keer per dag bij. Beetle eet nu ook ineens weer babyvoer. Maar dan wel met een blik van heb ik dat ooit gegeten  :o. En ik maar zeggen ja boef daar ben jij groot mee geworden. Als de kleine krijst om eten zijn mijn valkjes weg. Ze weten niet wat ze daar mee aan moeten  :P.
Dat is best grappig om te zien eerst zit alles bij elkaar en dan krijst de kleine en hup weg zijn de valkjes. De kleine maar kijken waar zijn ze nou  ::). En hup ook maar flink omhoog klimmen en daar verder krijssen. Ik voer dan maar gauw want ik vind het ook wel zielig voor mijn valkjes. Die zitten echt te kijken van wat moet die nou.
het laatste nieuws is dat ik zaterdag mijn twee nieuwste aanwinsten ga halen. Spannend hoor ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. Maar daarover hou ik jullie natuurlijk op de hoogte. En van de tatoo heb ik mijn visitekaartje gemaakt.
Nou ik niet maar mijn broer  :P :P :P.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Sanna

Jeetje Cobie  :(, wat zijn dat voor killer-grasparkieten bij je broer?? Die van mij waren altijd zeer vredelievend. Alhoewel die ene van mijn broer ook errug chagarijnig kan zijn. Als zij mijn Chipie te druk vond, beet ze hem gewoon in zijn poten. Bloeden joh!
Maar goed dat jij je over hem ontfermd hebt. Hihi, wordt hij nou stiekum nr. 11?  ;D

Groetjes,
Sanna & Pepper

Kolkkie

Hey Cobie,

Wederom een gaaf verhaal.
Spannend he dat je morgen je nieuwe aanwinsten kan ophalen. Ik ben erg nieuwsgierig hoe ze er uit zien ;D.

Voor mij is morgen ws ook een grote dag, maar dat hoor ik vanavond/morgenochtend.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Cobie

Hoi Sanna.

Ja wat een killers hè die grasparkieten, misschien komen ze hier wel vandaan  :o.  Alhoewel ze hier altijd wel lief waren.
Maar mijn liefde gaat toch uit naar de valk.
Ja en een telefoontje hierheen is zo gedaan hoor, en Cobie ontfermd zich over de valk  :P  :P  :P. Het is de bedoeling dat de valk de voliere in gaat maar of dat gaat lukken  :-/.
Ik zal deze week foto`s plaatsen van deze en mijn nieuwe valkjes.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Mariska.

Nou ze zijn er hoor  ::). En mooie exemplaren weer kan ik zeggen, tenminste dat vind ik.
Maar van de week komen er weer foto`s.
En hoe is het bij jou gegaan, je nieuwe valk is gekomen?
Ik hoor het wel.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hallo Allemaal.

Nou mijn nieuwe valkjes zijn geariveerd hoor  ::) ::) ::) ::).
En mooi dat ze zijn, vind ik wel dus.
Het zijn er 6 geworden, in plaats van de 2 waar ik voor ging.
Uit Friesland komen er 3, en uit Elst komen er ook 3 vandaan.
Van die 6 komt er 1 binnen, en dat is de bonte witmasker.
Die de naam Beauty krijgt. Verder heb ik nog een geparelde bonte witmasker en een cinamon geparelde, een gele en een koppel waarvan de pop bont is en de man is lutino met zacht grijs op de vleugels. Lique mag van de week weer foto`s plaatsen voor mij. Moet ik ff goede foto`s maken.
En de kleine valk die door de parkietjes is aangevallen krijgt de naam Nijntje. Van de week meer.

Groetjes van Cobie en de Valkjes  :-*.

[/glow]

Marianne

Hoi Cobie,

Tjee het houdt niet op met jouw geld zeg, wel hele ronde rollende exemplare euro's heb jij.
Maar dat maakt niet uit natuurlijk.
Hoeveel valkjes heb je nu?
In iedergeval veel plezier met al jouw schatjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

moonwitch (diana)

hoi coby

Volgens mij moet het nu toch al aardig vol bij je zijn met al die nieuwe valkjes.
En elst is dat elst in utrecht of elst in gelderland.
Ik hoop dat je gauw foto's plaats. Zou gauw mijn man de foto's van onze baby roodstaart papegaai op de pc heeft gezet plaats ik ze op de valkparkietensite.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Cobie

Hoi Marianne.

Het is nu gebeurd hoor met de rollende euro`s, ze willen niet meer rollen nu  :P :P :P.
Nu weer sparen voor oktober de beurs in zwolle.
Ik heb nu momenteel binnen 12 valkjes, en in de buitenvoliere zitten er ongeveer 20.
Dus ook ik moet er eigenlijk een punt achter zetten met kopen  :o.  Maar ik vind ze zo mooi  ::).
Ook een optie is de buitenvoliere vergroten  :P.
Ach we zien wel waar het schip strand, voorlopig geniet ik nog volop.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Diana.

Ja het begint hier aardig vol te lopen hoor  :P :P :P.
Het is net een asielzoekerscentrum voor valkparkieten hier.
Er is altijd eten drinken en een slaapplaats voor ze.
Alleen doe ik niet aan procedures en uitzettingen  ;D.
Maar ik moet echt een halt toeroepen aan het kopen hoor, anders raakt het hier overbevolkt.
Ik ben in Elst (utrecht) geweest.
Gauw je foto`s plaatsen hoor ik ben zeer benieuwd.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Natanella

Hoi Cobie,

Nou je hebt er nu inmiddels een respectabel aantal,zeg! :o
Ja, met jouw enthousiasme denk ik dat de voliere vergroten eigenlijk de enige goede optie is :D :D

Ja, er zijn zulke mooie mutaties! Daar zou een mens bijna hebberig van worden! ;)
We wachten vol spanning op de foto`s!

Kolkkie

Hoi Cobie,

Wat een hele hoop valkjes heb je zeg. Hoe moet ik je ooit eens inhalen :D.
Maar 12 binnen, vind Daan dat wel goed? Zin er toch wel weer meer als 8.

Mijn nieuwe valkje is gisteren ook aangekomen. Ze zit nu al lekker te slapen in de voliere samen met Coco en Pukkie.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Cobie

Hoi Anita.

Ja Anita ik heb er behoorlijk wat zitten ja, ik schrik er eigenlijk zelf van  :o.
Maar er zijn inderdaad zulke mooie mutaties te koop dat ik die ook graag wil hebben. Ik lijk inderdaad hebberig  8).
Dus misschien toch de voliere maar vergroten.
Daan ziet me aankomen zeg  8).
ik ga deze week echt foto`s van mijn nieuwe aanwinsten maken. En dan komen ze hier zeker te staan.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

moonwitch (diana)

hoi coby

12 binnen jemig dat is echt veel zeg, en laat je ze ook alle 12 los in huis vliegen of mag dat niet meer van daan.
En kun je ze alle 12 wel aandacht geven. Jammer dat  je niet doet aan uitzettingen anders had ik ze wel voor je willen opvangen ;).
En de buitenvoliere zou ik maar gauw uitbreiden want ik denk niet dat je je hand op de knip kunt houden als je naar zwolle gaat  ;D.
Groetjes diana B

ps ik heb nog een verhaaltje staan bij verhalen over Boomer
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Cobie

Hoi Mariska.

Ja het is ff niet anders dat er 12 binnen zitten. Van die 12 gaan er in principe 2 naar de buitenvoliere. Ik moet er nu namelijk 3 bijvoeren, en dat kan beter binnen toch  ::).
Ach Mariska de aanschaf van valkjes is toch geen race?
Maar ik koop er waarschijnlijk niet meer hoor?
Dus kun jij me met gemak inhalen  :P :P :P :P.
Leuk dat jouw nieuwe valkje er ook is hoe heet hij/zij?
Ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.

Groetjes van Cobie.

[/glow]