My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Sanna

Mooie foto's weer hoor! ;)

Groetjes, Sanna

Marc van de Kuifjes

Leuke fotoreeks weer, en een goeie "wie-is-wie"-oefening! ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ivy

Hoi Monique.
Ik heb erg van jouw foto's genoten! Tel ik nou goed, 15 valkjes? Haha, volgens mij moet je klachen bij de fabrikant die jouw slot heeft gemaakt  :P
Neona is trouwens prachtig, wat is zij voor een mutatie? Sorry, was een tijdje weinig hier en ik heb maar een beetje terug gebladerd...
Yaro is gewoon nog steeds de mooiste, maar zijn jongere broertje Brokkie wil straks de titel voor zichzelf claimen  ;D
Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kimm

hoi monique,

wat een geweldige foto's! echt heel erg mooi.
doe je dat zonder flitser?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Caroline, Hermien, Romy en Sanna, bedankt voor de leuke reacties  :)

Marc, ik dacht, ik heb nu zo vaak de namen erbij staan... nu weten jullie het vast wel  ;D En? Is het gelukt?

Ja Ivana, 15 valkjes... en het slotje zit er nu echt op :) Meer plek heb ik niet in de vogelkamer. De slot die ik nu heb is heel goed  :) Ik heb alle schitterende valkjes die voorbijkwamen de afgelopen weken prima weten te weerstaan  ;D

Neona is een geparelde fallow. Ze is inderdaad een beauty... en nog lief ook  :)

Brokkie kan ook niet anders dan mooi zijn met zulke ouders  :) Maar eh... dan zal je toch echt een nieuwe "mooiste wildkleur" fotowedstrijd moeten doen  ;D Tot die tijd blijft onze mooie Yaro de mooiste wildkleur  :D

Hi Kim,
Dank je wel  :) Ik heb geloof ik een deel met flits gedaan, maar wel met een stukje papier ervoor zodat de vogel zelf niet de volle lading van de flits krijgt  :) en overbelicht raakt.





Ik heb gisteravond voor het eerst Neona samen met Grovertje en Dara eruit gelaten. Voornamelijk om ze een beetje kennis met elkaar te laten maken en kijken hoe ze op elkaar reageren. Ik moet zeggen dat het heel goed ging.
Ik weet alleen niet waar Dara last van had... ze vloog 1 keertje tegen het raampje boven de deur en ze belandde 1 keer in de kleine ruimte naast de computerbureau  :-\ Ik heb haar beide keren even opgepakt en dat liet ze zowaar gewoon toe. Ik dacht, dan gaan we haar ook maar weer eens proberen te kroelen... ze vond het heerlijk... de oogjes gingen zelfs dicht :) Ze laat het dus nog wel af en toe toe... Er is dus nog hoop. Ze had alleen geen zin om weer terug de kooi in te gaan... ik heb haar toen weer gewoon gepakt en weer even gekroeld, haar gewoon op het stokje laten opstappen in de kooi en ze was helemaal relaxed.

Grovertje wat een speerkanon is dat zeg... hij scheert overal rakelings langs... maar botst nooit. Hij is ook mega snel.
Ik merkte wel dat ze bij me probeerden te zitten, maar dat lukte niet helemaal... toch iets te eng denk ik. Hij kwam trouwens wel bij me zitten voor trosgierst  ;D en hij is ook brutaal, want ik was eigenlijk bezig Dara de kooi in te krijgen door met trosgierst te lokken... Hij sprong er meteen op af  ;D Ach ja...

Neona trok meteen naar de andere twee toe. Wat natuurlijk een goed teken is. Ze heeft een aantal keren lekker de vleugels gestrekt en heeft wat op de voliere zitten dutten. Ze is toch nog jong, hè  :)
Haar kreeg ik met gemak de kooi in... no problemo... had ik ook niet verwacht.

Haar gewicht was gisteravond weer 85 gram. Ik zag dat ze na het vliegen eigenlijk meteen in het etensbakje dook. Dus het zit wel goed met haar  :)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op  7 augustus 2008, 13:27:58
Marc, ik dacht, ik heb nu zo vaak de namen erbij staan... nu weten jullie het vast wel  ;D En? Is het gelukt?


Wel... euh... :-[ bij sommigen lukt me het wel, maar bij de andere (recentere) valkjes laat m'n geheugen het afweten... :-[

Citaat van: Monky op  7 augustus 2008, 13:27:58
Grovertje wat een speerkanon is dat zeg... hij scheert overal rakelings langs... maar botst nooit. Hij is ook mega snel.


Dat verbaast me dus niks. Jefke was een ongelooflijke stuntvlieger en Elmo ook. Ik krijg soms angst als ik Elmo overal rakelings langs zie scheren. Als hij zou botsen zou het bijna zeker slecht aflopen :o... maar gelukkig is dat (nog) niet gebeurd!
Is Garath dan ook geen stuntvlieger?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Romy

Hoi Monky

fijn fijn fijn  :D
Ik geniet net zoveel van je updates, als  van je foto's :) Wat kan je het toch steeds beeldig vertellen  :D

Groetjes
Romy

Caroline

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  7 augustus 2008, 14:28:33
Citaat van: Monky op  7 augustus 2008, 13:27:58
Marc, ik dacht, ik heb nu zo vaak de namen erbij staan... nu weten jullie het vast wel  ;D En? Is het gelukt?


Wel... euh... :-[ bij sommigen lukt me het wel, maar bij de andere (recentere) valkjes laat m'n geheugen het afweten... :-[

Citaat van: Monky op  7 augustus 2008, 13:27:58
Grovertje wat een speerkanon is dat zeg... hij scheert overal rakelings langs... maar botst nooit. Hij is ook mega snel.


Dat verbaast me dus niks. Jefke was een ongelooflijke stuntvlieger en Elmo ook. Ik krijg soms angst als ik Elmo overal rakelings langs zie scheren. Als hij zou botsen zou het bijna zeker slecht aflopen :o... maar gelukkig is dat (nog) niet gebeurd!
Is Garath dan ook geen stuntvlieger?


Ome Pablo hier is ook een megavlieger die vlekkeloos en rakelings overal langs en overheen vliegt en niet uit te putten lijkt.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Monique

Prachtige foto's zeg!! Heb er van genoten.

mara

*Petra*

Hoi Monique,

Wat een mooie close-ups weer in je boekje. Ik kan er echt geen genoeg van krijgen. Je zou er zo posters van kunnen laten maken, prachtig!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja


Geweldig je foto's. En dan je tekst die is helemaal te gek. Vooral de uitspraak van Ice Age.

Ik heb er weer heerlijk van genoten.

Liefs Anja

Monky

Hi allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties.

Ik had nog wat foto's gemaakt van Whooshy en Zowie die aan het poetsen zijn...









En ik heb een schitterende foto van Vesna.
Je kan je gewoon niet voorstellen dat ze een achterstand had opgelopen in de eerste maanden van  haar leventje...



Ik heb nog een berg foto's maar ik weet niet wanneer ik er aan toe kom om ze te plaatsen. Ik zal het in elk geval proberen te doen voor ik met vakantie ga volgende week  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Monique

Prachtige foto's zeg. Daar wordt je gewoon verliefd op!!

Mara

Anja

Hoi Monique,

Prachtig prachtig prachtig.

Zo lief Whooshy en Zowie daar smelt je toch voor.

Liefs Anja