My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Nou zeg.... Jullie helpen me niet echt, hè? :-\ ::) :P 8)

Nee, 15 valkparkieten is genoeg. Ik denk ook niet dat het verstandig zou zijn om er nog meer te nemen. Dus het slotje gaat er nu echt op... 8)

Ik ben helaas niet aan foto's toegekomen gisteren... We zijn druk bezig met het impregneren van het tuinhuisje zodat we die zaterdag en zondag op kunnen zetten. Ik zal proberen vanavond een foto te maken. Ik hoop dat Dara dan lang genoeg stil wil zitten, want wat is ze een brokje onrust zeg  ::) Ik word er soms tureluurs van hahaha.

Ja Anja, ik geloof dat je gelijk hebt... het lijkt inderdaad een beetje op jouw naam  :D
Helaas heb ik nog geen idee van wie het eitje is. Ik ben benieuwd of ik er ooit achter kom  :)

Marc en Wilma, bedankt voor de felicitaties  :D

En Wilma, het slotje komt erop zodra de kleine geparelde fallow binnen is  :D

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

Haha, via mijn dagboekje vind je nieuwe foto's van je meisje :)

Monky

Way ahead of yeh  ;D ;D ;D

Romy

Hoi Monky

Weet je al ongeveer wanneer je 2 nieuwe schatjes bij je terecht kunnen?
Hoe gaat het trouwens nog met je been? En de teen van Erwin?

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,
De ene schat Sanya, komt volgende week zondag en wordt als het goed is door Yvon gebracht.

De geparelde fallowtje is nog erg jong en net een week oud, geloof ik, dus dat gaat nog even duren voor ze hier is.

Met Erwin's teen gaat het redelijk... helaas is de nagel die terug groeit niet goed en moet er misschien weer een stuk uitgesneden worden. Het kan ook zijn dat ze zijn nagel er helemaal afhalen en er iets opdoen zodat het niet meer terug groeit. Welke het wordt, weten we nog niet. Hij heeft daar een hele zwakke nagel helaas en het zorgt ervoor dat schimmel en bacterien meer kans krijgen.

Met mijn been gaat het op en neer. De ene dag heb ik het idee dat ik de marathon kan lopen en de andere dag strompel ik door het huis en wenste dat ik mijn krukken nog had. Het is enorm afzien. Maar we komen er wel. Al word ik wel een beetje moe van de constante pijn. Maar ook daar komen we wel doorheen :P
Lief dat je het vraagt.





Dan weer terug op de valkparkieten.
Ik zou een foto maken van Dara en Grovertje bij elkaar. Helaas willen ze niet naast elkaar zitten, want Grovertje duikt steeds de ringen in. Maar hier zie je toch wel dat Grovertje wat ieler en kleiner is dan Dara. En het komt niet alleen omdat hij verder weg zit op de foto, want die afstand is maar 15 cm of zo.



Dara zit ongelooflijk slecht in de veren op dit moment. Ze heeft bijna geen staart meer en de vleugels zijn ook heel rommelig. Ik hoop dat ze weer snel nieuwe veren aanmaakt, want ze stort steeds neer.

Ik ga even wat foto's van mijn tuin verkleinen en in mijn andere album zetten. Dus straks voor de liefhebbers...  ;)

Groetjes,
Monky

Caroline

Vreemd dat Dara zo slecht in de veren zit .... zus Cartier hier ging juist heel gelijdelijk door de rui heen .... je voelde de nieuwe pennetjes maar zag bijna niet dat er veren miste .... zij is nu bijna door de rui heen.  :D

Balen van je pootje en brrrrh, wat klinkt dat niet fijn, wat ze met de teen van Erwin willen gaan doen. Wens je hem sterkte van me??

Ik ga zo even naar je tuintje kijken.  :D

Veel plezier met het uikijken naar de mooie nieuwe schoonheden.

FIjn weekend!!

Groetjes van Caroline

PS. Zowie heeft er alweer 3 nieuwe broertjes en/of zusjes bij.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Monky

Nou dat moet inderdaad heel vervelend zijn voor Erwin dat hij blijft sukkelen met zijn teen   :-\ Is het een soort kalknagel misschien?
Maar als ik het goed begrijp, is zijn ontsteking wel al weg?

Jammer dat je nog steeds last hebt van je been. Ik kan maar al te goed begrijpen dat je er echt moe van wordt! Ik heb nog steeds last van die ontsteking aan m'n dikke teen en ben het ook zo beu als koude pap om die 5 maal per dag te moeten verzorgen. Maar we zetten door.
Gelukkig gaat het wel steeds ietsje beter met je been. Uiteindelijk komen we er alle3 nog wel!  ;D

Op de foto is het niet zo heel duidelijk dat Dara zo ongeloofelijk slecht in de veren zit. Maar we geloven je natuurlijk wel  ;D Is het misschien een idee om wat vitamines door het water te doen? Misschien dat ze daardoor wat sneller door de rui heen gaat? Ze krijgen het dan natuurlijk wel allemaal binnen, maar misschien dat een kuurtje van een week of zo al veel kan verhelpen bij haar, en de rest kan er ook maar deugd van hebben.

Groetjes
Romy

Monky

Citaat van: Caroline op 20 juni 2008, 21:15:44
Vreemd dat Dara zo slecht in de veren zit .... zus Cartier hier ging juist heel gelijdelijk door de rui heen .... je voelde de nieuwe pennetjes maar zag bijna niet dat er veren miste .... zij is nu bijna door de rui heen.  :D


Hi Caroline,
Ik weet ook niet precies waar het door komt. Ik heb vitaminedruppels bij Kirsten besteld. Ik zal haar dat geven en kijken of ze weer snel haar veren terug krijgt. Het kan natuulijk ook zijn dat ze een schrikrui heeft gehad. Als er vogels voorbij het raam vliegen schrikken ze heel erg. Ik heb ook meestal de plisés voor een deel naar beneden overdag. Ze ziet er verder wel redelijk goed uit hoor. Alleen een beetje rommelig in de veren  :) Gaat vast wel over... hoop ik  :P

Citaat van: Caroline op 20 juni 2008, 21:15:44
Balen van je pootje en brrrrh, wat klinkt dat niet fijn, wat ze met de teen van Erwin willen gaan doen. Wens je hem sterkte van me??


Heb ik gedaan  :)

Ik had allang gezien dat Zowie nieuwe broertjes/zusjes heeft gekregen  ;D ;D ;D Ik lees jouw boekje dagelijk, ik zet er alleen niet altijd iets in, omdat het zo snel gaat  ;)

Citaat van: Romy op 21 juni 2008, 14:37:26
Nou dat moet inderdaad heel vervelend zijn voor Erwin dat hij blijft sukkelen met zijn teen   :-\ Is het een soort kalknagel misschien?
Maar als ik het goed begrijp, is zijn ontsteking wel al weg?


Hi Romy,
Hij heeft op dit moment niet veel last van zijn teen. Hij is wel bang dat zijn nagel in zijn vlees gaat groeien. Het is inderdaad een soort kalknagel. Het groeit los van de rest van de nagel en is heel scherp.  De ontsteking is inderdaad weg... gelukkig.

Citaat van: Romy op 21 juni 2008, 14:37:26
Op de foto is het niet zo heel duidelijk dat Dara zo ongeloofelijk slecht in de veren zit. Maar we geloven je natuurlijk wel  ;D Is het misschien een idee om wat vitamines door het water te doen? Misschien dat ze daardoor wat sneller door de rui heen gaat? Ze krijgen het dan natuurlijk wel allemaal binnen, maar misschien dat een kuurtje van een week of zo al veel kan verhelpen bij haar, en de rest kan er ook maar deugd van hebben.


Ik geef haar straks inderdaad vitaminedruppels. En de andere vogels ook. Kan nooit kwaad. Ze verliezen allemaal best veel veren.





Hi allemaal,
Zondag komt Sanya dus deze kant op. Yvon moet haar Manchito ophalen bij Bonnie en ze neemt dan Sanya meteen mee en komt haar bij me brengen. Heel erg lief, toch?  :D

Ik heb bij de Valkcityshop wat leuke nieuwe speeltjes en een leuke zitstok gekocht. Daar ga ik de tijdelijke kooi van Sanya mee aankleden  :) Heb er al helemaal zin in  ;D

Verder gaat het heel goed met de birdies.
Yara is heel trouw aan het broeden op haar speeltje  ::) ;D
Whooshy en Zowie hebben hun kroelmomenten weer  :) Zo lief... het is wel zo dat Whooshy Zowie kroelt. Nooit andersom.

Komende week moet ik weer de voliere onderhanden nemen. En de andere kooien trouwens ook. Ik heb een krabbertje besteld dus ik hoop dat ik nu iets minder hard hoef te boenen en de ontlasting gewoon van de muur af kan krabben. Lijkt me echt heel handig  :)

Ik moet weer nodig wat kiekjes maken van de birdies...Zal het proberen deze week.

Groetjes,
Monky

Hermien

Ja, ja, maak maar gauw weer wat foto's! Trouwens, ik heb ook nog wat bestellingen staan bij Valkcityshop, maar zou een keer op de thee gaan.......als het mooi weer is......... en dan wel liefst op vrijdag of een zaterdag........
Duim dus maar dat er snel zo'n mooi daggie komt!

Leuke foto trouwens van Grovertje en Dara. Het verschil is inderdaad niet heel goed te zien. Jammer.

Romy

Hoi Monky

Als Erwin bang is dat de nagel gaat ingroeien, kan hij een stukje gaas van een verbandje proberen onder de nagel te steken, zodat die ietsje wordt opgelift en niet in zijn vlees duwt. Deze tip heb ik ooit nog van de dokter gekregen. Voor mij heeft het uiteindelijk niet geholpen en hebben ze een stukje van m'n nagelwortel operatief verwijderd.
Kan hij ook niet proberen om elke avond een stukje van de kalknagel weg te vijlen??

Ik ben erg benieuwd of de vitaminedruppels gaan helpen. Ik hoop het in ieder geval!
Wat fijn dat Sanya zondag al naar jullie toe komt! Oh wat zal dat spannend zijn  :D Het is inderdaad héél erg lief dat Bonnie Sanya komt brengen. Leuk dat je nieuwe speeltjes hebt gekocht! Dat maakt me extra nieuwsgierig naar de foto's  ;D

groetjes
Romy

Monky

Hi allemaal,

Het zijn er niet veel, maar toch wel erg vertederend...


Whooshy en Zowie waren elkaar hier stiekempjes achter het speeltje aan het kroelen... tot ik met mijn grote kop erbij kwam kijken  ::)


Yara aan het broeden op haar speeltje  :) En Yaro die heel beschermend in de buurt blijft. Houdt alle andere vogels op afstand.

Ik hoop van de week meer foto's te kunnen maken.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Vooral de tweede foto is zooooooooo schattig  :D
Yara is echt wel een gek kippie! Misschien kan ze door een lichamelijk gebrek wel geen eitjes leggen, en lost ze haar 'moedergevoelens' dan maar op deze manier op  ;D

Ook de eerste foto is heel mooi natuurlijk, maar wel jammer dat ze net gestopt waren met kroelen

Groetjes
Romy

Monky

Ja Romy, zou best wel eens kunnen. Ze heeft alleen minder verantwoordelijkheid... 's Nachts gaat ze gewoon op haar oude vertrouwde slaapplekkie zitten aan de andere kant van de voliere  ;D ;D ;D  Dus wat er precies in haar koppie omgaat... geen idee  :)

Ik heb even een foto bij Kirsten vandaan gegapt...

bron: valkcity

Dit is de kleine geparelde fallow die straks onze birdies groep komt versterken  :)

Ik ga straks eens kijken of ik een mooie naam voor haar kan bedenken.

Groetjes,
Monky

Caroline

Lieffff!!  :-*

Ben heel erg benieuwd naar de naam, jij bedenkt altijd zo'n mooie toepasselijke.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Monique,

Allereerst heel veel sterkte voor jullie beide. Dat de teen van Erwin snel geneest en dat jou pootje je ook snel weer kan bijstaan.

Wat heb je toch lieve foto's geplaatst.

Erg lief van Yvon dat ze Sanya komt brenegn maar Yvon is nu eenmaal een schat van een meid. En Rene natuurlijk ook niet te vergeten hij is een schat van een man.

Zondag komt ze al bi jje wonen spannend weer zeg.

En de foto van het donsje die is ook zo lief.

Groetejs Anja