My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Nou ik had ondertussen wel 3 nestjes kunnen hebben denk ik hahaha. Gisteren was het Ilo en Gizmo en vandaag was het Disa en Garath en Yaro en Yara vullen de tijd tussendoor  :o ::)

Ach ja... ook voor hun zit blijkbaar lente in de lucht of zo  ;D

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Prachtige foto's en prachtige handtekeningen zeg. Moeilijk hoor, een keuze te maken....

Mara

*Manon*

Hoi Monky,

Ook een wat late reactie van mij, ik vond foto 2 en 5 het mooist.
Als je zegt dat je foto 5 verkiest boven de rest omdat het valkje (ben even zijn naam kwijt ???) op een heel andere manier zit en dat leuk is voor de afwisseling, kies ik voor foto 5, want die is ook heel erg mooi, qua kleur ook!

Wat een grap zeg dat je valkjes het dreunen na doen van het heien!
Zo zie je maar... wat ze allemaal leren van wat er om ze heen gebeurt  ;) slimmerikken ;D ;D ;D maar of je hier nu zo blij mee moet zijn..... :-\

Groetjes Manon

Wilma1

Je handtekening is erg mooi, voorjaars  :D heerlijk !

Die closeup foto's zijn zo mooi scherp, dat je veertje voor veertje bijna kunt bekijken  ;D lijkt net dons  :D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Mara,
Dank je wel  :) Je hebt me alleen niet verteld waar jouw keuze op gevallen is  :)

Hi Manon,
Bedankt om je mening te geven  :) Het gaat dit keer om Yaro. Een prachtige wildkleurtje  :)

Ik hoop ook dat ze het snel weer vergeten als het heien voorbij is. Ik moet wel zeggen, als ze het niet horen, doen ze het ook niet. Dus er is hoop  ;D

Hi Wilma,
Dank je  :)
Mooi is dat hè? Als je de afzondelijke veertjes kan zien. In mijn fotolaadprogramma krijg ik ze altijd in het groot te zien, dus beeldscherm formaat. Dan is het helemaal gaaf  :D





Met de valkparkietjes gaat het allemaal goed. Ben dit weekend druk bezig geweest met de kooien schoonmaken. Ik ga zondag natuurlijk weg en zaterdag ben ik jarig en dan wil ik geen kooien meer hoeven schoon te maken.
Ik moet nog alleen de voliere en Dara's kooi te doen.

Ik heb trouwens een plank van 30 cm breed op de voliere gezet. Hier kan ik nu die berg knuffels van mij kwijt en is het een leuk speelgebeuren voor de vogels als ze eruit mogen. En ze kunnen dan ook niet meer helemaal naar achteren en zijn dus nu makkelijker terug te zetten hahahaha.

Ik heb de tuin nu ook helemaal winterklaar... wel een beetje laat, maar het kon niet eerder door het weer en andere drukte.
Ik heb overal foto's van gemaakt zodat ik de ontwikkeling in de loop van het jaar kan blijven volgen en in de winter volgend jaar kan ik dan aanpassingen doen van planten die ik niet goed vond staan  :) Het waaide gisteren wel behoorlijk, maar de voor- en zijtuin staan gelukkig in de luwte, dus het was best aangenaam. Alle afgevallen blaadjes opgeruimd en het was weer netjes.

We hebben nog wat verhuisdozen gisteren opgeruimd en de logeerkamer en overloop zien er weer een stuk beter uit  :D

Gisteren was het een nuttig besteed dagje  ;D
Ik zal vanavond weer nieuwe foto's proberen te maken. Jullie moeten natuurlijk wel iets hebben om op te teren als ik weg ben hahahaha...

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 21 januari 2008, 11:20:41
Ik hoop ook dat ze het snel weer vergeten als het heien voorbij is. Ik moet wel zeggen, als ze het niet horen, doen ze het ook niet. Dus er is hoop  ;D


Je maakt me wel nieuwsgierig naar welk geluidje ze dan precies maken! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,
Helaas kan mijn fototoestel geen geluidsopnames maken  :-\ Anders had je het al lang gehoord  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

monkey

Hoi Monky,
Heb even zitten neuzen in je dagboek en even gekeken naar de foto's
Mijn keuze zou vallen op foto 1. De houding van de vogel vind ik mooi en in vergelijking  met foto 2, lijkt op foto 1 de nadruk op de vogel te liggen en foto 2 lijkt de nadruk meer op de bloem te liggen.
Knap hoe je dat elke keer zo mooi voor elkaar krijgt, Doe je dat met photoshop?

Monky

Hi Monkey,

Bedankt  :)
Nee, ik doe het niet met photoshop.
Ik heb een programma gekregen bij mijn fototoestel en een programma bij mijn scanner. Die beide gebruik ik  :) Het heeft niet zo heel veel keus, maar wel genoeg om er wat van te maken  :)

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Alle kooien zijn nu schoon  :) Ik heb gisteren nog wat foto's gemaakt, maar ik had geen tijd meer om ze te plaatsen  :P
Ik hoop dat dat vanavond komt.

Het is wel alsof ze weten dat het nu schoon is. Ze zitten zich dan heerlijk uitgebreid te poetsen en heerlijk bij elkaar te slapen  :) Het geeft me altijd zo'n tevreden gevoel  :D

Ik baal wel een beetje dat het me steeds niet lukt op Dara op de foto te krijgen  >:( Ik denk steeds dat ik een mooie foto heb, maar dan zet ik het op de pc en dan zie ik dat ik toch weer op de achtergrond gefocust heb  ::) En Dara staat er vervolgens weer heel wazig op. Wel erg frustrerend. Nou ja... straks is het weer wat lichter als ik thuis kom, misschien dat het dan beter lukt  :)

Zowie is echt helemaal gek op Whooshy  :) Hij is niet bij haar weg te slaan  :D En hij is altijd wel in de buurt. Whooshy doet over het algemeen waar ze zelf zin in heeft  ;D ;D ;D Ze vindt mij vooralsnog het leukst hahaha.

Ik ga weer even aan de slag... Doei!!

Groetjes,
Monky

*Yvon

23 januari 2008, 11:56:51 #3280 Last Edit: 23 januari 2008, 22:08:36 by *Yvon
Hoi hoi

Altijd heerlijk om te zien dat ook de valkjes genieten van een schone omgeving.
Is dan toch een dubbele eer van je werk.  ;) :D
Jouw probleem met foto's maken,dat hebben wij ook geregeld.  :-\
Soms is het moeilijk om de goede stand van de camera te kiezen of je neemt nog de verkeerde.
En dat zie je helaas pas als je de foto's op de pc bekijkt.  :(
Maar ja,gelukkig maken we zoveel foto's dat er altijd toch wel mooie tussen staan.
Dus ik ben benieuwd waar je ons vanavond mee gaat verwennen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Monique

Ik persoonlijk vind handtekening 3 het allermooiste.

Mara

Monky

Bedankt Mara  :) Staat genoteerd  ;D

Hi Yvon,
Het is niet gisteravond geworden, maar ik ga ze nu even snel plaatsen... wel op mijn werk, maar goed  :-X :P ;D





Goed hier zijn dan de foto's...

Ik gooi ze eens helemaal door elkaar  :)


Zowie heeft het plekje op de dennenappel veroverd... hij lijkt er ook niet "any time soon" af te willen gaan hahaha  :)


Belletje belletje aan de wand, kroel mij als enige... in het hele land  ;D Isaura  :)


Hoog Disa, kijk om hoog Disa...  :P


Garath krijg ik alleen poetsend op de foto... alle andere foto's waren wazig  :-[ :P


Ik blijf toch altijd versteld staan van de schitterende parels die Ilo heeft  :-*


Is ze geen schoonheid  :) Onze Yara  :D


Bij Whooshy is het een hele andere reden dat ik haar alleen maar poetsend op de foto krijg... als ze dat niet doet, hangt ze aan mijn camera  :P  ;D Op zoek naar kusjes  :D


You talkin' to me ?  8) Wie denken jullie dat dit is?


Gizmo heeft ook af en toe zin om te spelen... al wil dat niet zo graag laten merken  ;D Daar is hij namelijk veel te macho voor  ;D


Garath weer aan het poetsen  ::)


Lekker slaperig koppie  :-*


Het belletje blijkt naar Isaura te luisteren  ;D


Poets poets poets....  :-[


Nog steeds erg mooi die Yara  :)


Hij zit continu aan die touwtjes te knabbelen... er was zelfs een keer dat hij er eentje af geknabbeld had en het bleef in zijn bekkie... hij kreeg het niet weg... ik heb het eruit getrokken  ::) Je zou zeggen dat hij ervan leert... nou ja... goed...


Gekke Yaro...


Wat een schatje is het toch om te zien, hè? Ze heeft ook een hele lieve uitdrukking op haar koppie  :)


Ik vind die wolkjes op zijn vleugelveren toch wel heel erg mooi. Het heeft iets dromerigs... vooral met die cinnamonkleur  :)

Nou dat waren ze.
Ik zal proberen er ook nog wat van Dara te maken... Maar dan moet het licht zijn.

Groetjes,
Monky

Caroline

Ik vind ze geweldig, ik blijf m´n ventje prachtig vinden, maar ook Disa en Isaura en eigenlijk ook Garath, oeps ik vergeet de prachtige pareltjes van Wooshy, Ilo en Yara, zelf geen wildkleurfan maar zelfs voor Yaro heb ik een zwak, ik val op bont dus Gizmo is ook wow .... ik mis alleen 2 lutinootjes en .... één van je grootste beauty´s .... Dara.  ;D

Mocht ik hier niet meer komen .... een hele fijne tijd samen met je vader(en misschien nog andere fam.)

Tot over 3 weekjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,
Zowie is ook erg mooi. Hij heeft ook een heerlijk eigenwijs koppie  :) Hij heeft een prachtig karakter... en hij laat zich niet meer intimideren door Yaro  ;D Sterker nog, ze slapen praktisch samen  ;D Wie had dat ooit gedacht hahaha...

Jij hebt inderdaad geen wildkleurtjes, hè?
Ik vind wildkleurtjes op een of ander manier altijd puur overkomen. Ze zijn niet allemaal even mooi, maar de meeste toch wel. Maar ik moet zeggen dat ik wildkleurtjes op een andere manier mooi vind dan bijvoorbeeld Isaura of Zowie.

Het klopt dat je de 2 lutino's en Dara mist. Het lukt me 's avonds gewoon niet om daar een goede foto van te maken. Lulac was ook lekker aan het slapen en zat heel dicht tegen de tralies aan, dus ik wilde haar ook niet storen. Vesna zat in een donkere hoek en Dara... tja... te bewegelijk en die hoek is ook net iets te donker. Het licht van de kamerlamp wordt tegen gehouden door de voliere. Dus zij zit altijd in de licht van het nachtlampje en dat is niet fel genoeg  :-\
Maar ik zal proberen voor ik weg ga ook deze drie dames op de gevoelige plaat vast te leggen  ;D

Dank je wel, Caroline :) Het zal alleen mijn vader en ik zijn. Ik heb verder geen familie in Florida  :)

Groetjes,
Monky