My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Monique,

Nou ik kan me voorstellen dat jij de horlepiep danst.

Ik heb ook een valkje dat overal een kroel wil halen maar dit van niemand krijgt. Dat is dan zo hartverscheurend om te zien.

Maar jou dag kan gewoon niet meer stuk.

Super zeg.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Monky

Ik heb gekeken bij gedrag maar weet jammergenoeg geen antwoord op je vraag. Bij Flupke heb ik dat gedrag alvast nog nooit opgemerkt. Maar met 1 valkje ben ik niet representatief genoeg om te antwoorden  ;D

Groetjes
Romy

*Manon*

Hoi Monique,

Wat heb ik weer genoten van het lezen van je boekje en ik had nog wel wat te lezen.
Super mooie foto's heb ik voorbij zien komen en als ik het zo bekijk, wordt de kalender supermooi!

Wat fijn voor Lulac, dat ze nu eindelijk de kroelbeurt heeft gehad waar ze zolang op gewacht heeft. Heerlijk om te zien en fijn dat ze nu toch een vriendje heeft gekregen.

Groetjes Manon

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 11 januari 2008, 12:10:04
Ik ben nu de zo ontzettend blij dat ze iemand gevonden heeft die haar een kroeltje wilde geven... Heerlijk gewoon  :D Mijn dag kan niet meer stuk  :)


Misschien levert dit wel een mooie foto op voor de fotowedstrijd van februari! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,

Ik ben bang dat ik de maand februari oversla voor de fotowedstrijd.
Hoewel het idee wel geloof ik bij mij vandaan kwam  :P heb ik zelf geen leuke foto's... ik denk dat ze voornamelijk overdag kroelen als ik er niet ben  ::) ;D Dus ik laat een maandje aan mij voorbij gaan :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Och, wat geweldig voor Lulac en jou.  ;)

Ik ga even bij gedrag kijken.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 12 januari 2008, 18:06:11
Hi Marc,

Ik ben bang dat ik de maand februari oversla voor de fotowedstrijd.
Hoewel het idee wel geloof ik bij mij vandaan kwam  :P heb ik zelf geen leuke foto's... ik denk dat ze voornamelijk overdag kroelen als ik er niet ben  ::) ;D Dus ik laat een maandje aan mij voorbij gaan :)

Groetjes,
Monky


Ach... ik heb ook niet zo'n bijzondere foto voor februari hoor!
Ik wilde gewoon deelnemen maar ik verwacht er niet teveel van! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Hoe gaat het intussen met de Birdies? :)
Het is hier zo stil! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,

Ik ben een beetje druk  :-[ Ik kom af en toe koekeloeren en even een korte reactie plaatsen, maar daar bleef het even bij.

De verzorging van de birdies en andere dieren gaat gewoon door en ik klets tegen ze en ik geef Dara haar kroel en Whooshy haar kusjes... (ze kan niet zonder  ;D ) en de anderen ook als ze het willen en Gizmo krijgt zijn kroel, maar meer tijd had ik even niet. Behalve van het weekend toen heb ik ze er even uitgelaten toen ik mijn tuindingen aan het uitzoeken was... wat erg gezellig.
Maar de tuin moest ook gedaan worden.... ik had het al lang genoeg uitgesteld  :) Van het weekend en gisteren had ik wedstrijden van badminton en dat kost toch ook veel tijd.

Komende week is het wat rustiger dus ik verwacht dan weer wat meer over de birdies te kunnen schrijven...  :)

En misschien open ik wel een tuindagboekje...

En wat de fotowedstrijd betreft... ik wil wel een foto insturen die een beetje kans maakt... en die heb ik niet  ;D Maar ik vind het ook altijd leuk om te zien hoe de foto's waar ik op gestemd heb het doen en of er dan eentje van mijn keuze wint ;D

Ik ben benieuwd welke foto je hebt ingezonden  :)

Ik ga gauw weer aan de slag...

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Je bent niet de enige die het zo druk heeft!
Er valt toch altijd wel iets te doen he...

Een tuindagboekje  :D Ik word alvast vaste bezoeker  :D

Groetjes
Romy

Monky

Hi allemaal,

Ik ben gisteren aan het knutselen geweest voor mijn handtekening voor februari met Yaro in de hoofdrol  :)
Ik heb een aantal varianten dus die wil ik jullie straks voorleggen en jullie kunnen dan weer jullie mening geven.

Verder zijn ze gezellig aan de overkant aan het heien. Echt op 20 meter afstand ::) Meestal ben ik al weg als ze beginnen met heien, maar ik was vanochtend wat later... Mijn hemel zeg... wat een gedreun... het hele huis ging op en neer  :o Er zijn al wat scheuren ontstaan. Voornamelijk in Zotty's en de vogelkamer. En een kleine scheur in de woonkamer bij een stopcontact. De krimpscheuren die er waren zijn erger geworden... wel een beetje balen hoor...

Maar de vogels... die waren niet echt blij met het heien zo dichtbij. Ze waren er niet van gediend dat hun stokken waar ze op zaten ineens op en neer ging. Ze hingen allemaal verdwaast aan de tralies. Alleen Dara zat zich lekker te poetsen  :)

Wat is zij een enorme kroelkip hahaha. Het is dus vaste prik 's ochtends voor het eten en 's avonds voor het slapen haar een lekkere kroelsessie te geven. Ze is al helemaal gefrustreerd als ik wat later kom hahaha of als ik het niet helemaal doe zoals madam het wil  :) Het is wel een enorme schat zeg. En een beauty natuurlijk  :) Ik zal kijken of ik vanavond weer wat foto's kan maken. Het is alweer te lang geleden of niet?  ;D

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

ik ben nu al nieuwsgierig naar de handtekeningen. hoop dat ik ze vandaag nog zie en anders kom ik morgen gewoon kijken.

Das idd een gedrein dat heien. Wat vervelend dat er scheuren in je huis komen zeg.
Hoop dat ze gauw stoppen met dat gedreun.

Kroelkip Dara heeft dus ook haar gebruiksaanwijzing ;D ;D ;D

Het is eigenlijk wel al lang geleden ja dat je foto's hebt geplaatst ;D ;D ;D
Dus dat wordt hoog tijd hoor :P :P

Groetjes Anja

Marc van de Kuifjes

Wel vervelend voor je huis, dat "gehei"... hopelijk hou je er geen ernstige schade aan over! :(




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Yvon

Hoi hoi

Volgens mij heb je nog zo'n 2 weekjes de tijd om een mooie kroelfoto te maken.  ;) :D
Doordat gehei is het verplicht schommelen voor de valkjes.  :-\
Als ze maar geen last krijgen schommelziekte.  ;)
Onee,dat kan niet  ::) ,alleen vissen kunnen dit krijgen.
Oeps je visjes !!  :o  ;)

Kom maar op met je handtekeningen !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

17 januari 2008, 00:18:15 #3239 Last Edit: 17 januari 2008, 00:20:53 by Monky
Hi Anja,
Ik ben bang dat de handtekeningen morgen komen... ik ben op de bank in slaap gevallen  :-[
We wisten natuurlijk dat er nog geheit zou gaan worden. Maar ik had niet gedacht dat het scheuren met zich mee zou brengen. Maar goed... alles was van tevoren op foto en band opgenomen, dus dan moeten we maar even kijken.
Ja... Dara is me er eentje  :) Maar we hebben vanavond weer heerlijk samen gezeten  :)
De foto's komen zo  ;D

Hi Marc,
Ik denk dat de schade meevalt. Het is alleen weer een gedoe. Maar het komt wel goed.

Hi Yvon,
Nou eigenlijk heb ik nog anderhalve week... ik ga de 27ste met vakantie  ;D En voor die tijd zal het vast niet lukken, want ik zie ze meestal kroelen als ik bijna de hele dag thuis ben en achter de pc zit. Aangezien ik dat niet zie gebeuren, sla ik dit keer over  :) Kan ik lekker van jullie foto's genieten  :D

De visjes maken het gelukkig nog goed... al weet ik niet hoe het met de vissen buiten staat, want ik ga weg met donker en ik kom met donker thuis  ::)

Helaas, Yvon... de handtekeningen moeten nog even wachten... zijn gewoon foto's ook goed?  ;D

Nou ik ga de foto's even uploaden en dan komen ze.





Eerst even de douchesessie. Ik had de verwarming wat hoger gestookt zodat ze sneller opdroogden. Nou ze hebben ervan genoten. Allemaal op Zowie en Dara na.


Yara zat net als de anderen zich in alle bochten te wringen om maar zo nat mogelijk te worden  ;D

Dit is de kleine fotoserie van Whooshy...






En dit is de serie van Isaura :)







Resultaat... een mooie Isaura  :)


Gizmo was de zitstokken aan het aflikken. Zat waarschijnlijk wat water op  :)


Lumpi en Lulac  :) Even lekker naast elkaar aan het opdrogen  :)


Evenals Yaro en Yara  :)


Disa zag er ook weer prachtig uit na de douchebeurt  :)


Ik had Dara los om dit moment. Ze was dus naar haar aan het kijken, want ze liep op de bovenkant van de voliere  ;D Maar het geeft wel een leuk plaatje  ;D ;D

En dan nog de foto's van Dara...
Ze zijn niet super en ik had er ook een willen maken waarbij ik haar lekker kroel, maar dat lukte me niet. Sowiewo was er te weinig licht en daarnaast heb ik bijna geen kracht in mijn linker hand dus ik moet alles met rechts doen... Maar ik heb 2 handen nodig als ik kroel en foto's maak. Ze zijn dus ook niet super, maar goed. Komt wel weer in het voorjaar. Dan maak ik het dubbel en dwars weer goed  ;D





Dan nog wat foto's die ik 11 januari gemaakt had en nooit geplaatst  :-[ :P ;D


Yaro


En waar een Yaro is, is meestal ook een Yara  ;D


Disa lekker strekken...


Effe tukkie doen  ;D


Dan nog een maffe foto van Garath... Niet zijn charmantste  ;D

Zo dat waren de foto's  :)





Tot slot:

Garath is vandaag 2 jaar geworden  :D

*************



*************



*************

Dat er nog vele jaren mogen volgen...

Liefs,
Monky