My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Wilma1

OOOOOOhhhhhwwwwww..... nét aan het dessert nu ???  ;D LEKKURRRRRRRRRRR... en niet afwassen  ;D

Wat hebben jullie gegeten dan ??? *niet nieuwsgierig hoor*  ::) :P

Graag van begin tot einde  ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 17 november 2007, 15:11:47
Ik zou niet weten hoe ik een dertiende maat moet inpassen in ons kalenderjaar... alle maanden zouden dan opschuiven of zo ???


Hahaha!...
Een dertiende maand is dan ook geen échte maand, maar een soort extra loon dat je krijgt tegen de eindejaarsperiode! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Caroline,
We hebben heerlijk gegeten gisteren bij de Japanner  :)
Ik denk dat ik gewoon een klein koutje heb. Ik wil er liever niet voor thuis blijven... maar misschien doe ik dat morgen toch wel... Ik heb een behoorlijke hoest en ik denk dat de verhoging daarmee samen gaat. Een dagje rustig aan zonder verplichtingen of uit huis te hoeven zou misschien goed zijn... is me alleen nog niet gelukt  :-\
Maar bedankt voor het advies  :)

Hi Wilma,
Uhm... je postte om half negen... volgens mij hadden we toen net de amuse op  ;D
Ik heb een verrassingsmenu genomen... ik weet dus ook eigenlijk niet wat ik gegeten heb... alleen de geflambeerde ossehaas aan het eind was duidelijk.... en het dessert  ;D ;D ;D We gingen om een uur of twaalf naar uit... Was uiteindelijk een latertje geworden  :P Maar het was erg gezellig en heerlijk  ;D

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 18 november 2007, 09:26:56
Citaat van: Monky op 17 november 2007, 15:11:47
Ik zou niet weten hoe ik een dertiende maat moet inpassen in ons kalenderjaar... alle maanden zouden dan opschuiven of zo ???


Hahaha!...
Een dertiende maand is dan ook geen échte maand, maar een soort extra loon dat je krijgt tegen de eindejaarsperiode! ;)


;D ;D ;D





Hoewel ik het rustig aan had moeten doen vandaag, moesten toch de haag die gisteren binnen is gekomen toch de grond in.
We hadden ook nog bezoek van een vriendin van mij. Volgend jaar al 30 jaar bevriend  :D Ze heeft een baby van 10 maanden en ik had me verkeken op de bewegelijkheid van zo'n jong mensje. Hij kon nog net niet lopen, maar kruipen kon hij maar al te goed... Ik had dingen hoog moeten zetten en onze tafel is veel te scherp voor zo'n jong kindje, dus we hadden onze handen vol aan hem. Hij is wel super lief trouwens alleen erg nieuwsgierig  ;D Vooral de catharina parkieten vond hij erg interessant  ;D

Later zijn we nog even naar boven gegaan om de konijnen te bekijken en hij was echt helemaal in de ban van de valkparkieten... kon zijn grote ogen er niet van weg krijgen. Was wel een heel lief gezicht  :)

Ze bleven niet zo heel lang, dus toen zijn we weer de tuin in gedoken voor de laatste planten erin te zetten. Wat een werk is dat zeg  :o Maar het resultaat mag er zijn. Helaas was het donker toen we klaar waren dus jullie moeten nog even wachten op de foto's :)

Verder gaat het erg goed met de vogels. Dara laat zich nog steeds heerlijk kroelen en ze begin al te roepen als het haar te lang duurt  ;D ;D ;D De lekkere schat. Vanavond mag ze weer even lekker lang eruit, want gisteren is het er een beetje bij ingeschoten en vandaag overdag eigenlijk ook.

Ik ga weer even een potje"longen uit mijn lijk" - hoesten, dus...

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Monique,
Druk,druk,druk maar wel met leuke dingen :)
Staat de haag mooi?
Hihi het kindje van je vriendin is alvast Valkjes verslaafd, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen ;D ;D
Hopelijk kan je morgen het wat rustiger aandoen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

 :D Kom je straks Cartier-foto's kijken??  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Monky

Wat jammer dat zoveel foto's mislukt zijn... Gelukkig waren er toch nog enkele goed. Ik heb er van genoten!

Leuk dat de tuin bijna af is :) Het moet best een hele karwei geweest zijn om alles te planten  :o

Maar ik lees dat je ziek bent  :-\ Hopelijk word je snel terug beter, want hoesten is echt superlastig! Gelukkig is mijn vervelende verkoudheid al een tijdje voorbij, maar in m'n omgeving zijn er héél veel mensen die er nog eentje hebben! Het lijkt wel een beetje een epidemie...

Leuk dat Dara zo kroelerig blijft, ook al zit ze in de volière! Ga je ze er nu bij laten, of toch nog apart doen?

Groetjes
Romy

Gerda

Citaat van: Monky op 18 november 2007, 20:07:46

Ik ga weer even een potje"longen uit mijn lijk" - hoesten, dus...



Je bedoelt hopelijk wel LIJF toch??

Groetjes, Gerda

Monky

Citaat van: Gerda op 19 november 2007, 14:06:30
Citaat van: Monky op 18 november 2007, 20:07:46

Ik ga weer even een potje"longen uit mijn lijk" - hoesten, dus...



Je bedoelt hopelijk wel LIJF toch??

Groetjes, Gerda



Uh... ja.... ik geloof het wel...  :P Maar op het ogenblik voelt het als lijk...  :-\ Man wat voel ik me beroerd  :(

Groetjes,
Monky

*Petra*

Beterschap Monique !!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja


Mara

Hoi Monique

Heel veel beterschap gewenst.

mara

Caroline

Ook van Cartier en mij een beterschapsknuffel.  :-*

Groetjes van Cartier voor Dara.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Monique

Hoe is het vandaag met je?

mara

Monky

Bedankt allemaal voor de beterschapswensen.

Het gaat nu weer iets beter. De hoest komt nog maar zelden vanuit mijn tenen en de koorts/verhoging lijkt ook bijna niet meer aanwezig.

Wat is Cartier toch ook een beauty, hè, Caroline?

Ik heb nog wat kiekjes gemaakt tussen de hoestbuien door van Dara  :) Ik heb één foto een klein beetje gemanipuleerd om de echte kleur van de parels beter uit te laten komen...


Toch veeeeel pareltjes  :)


Ik heb hier de kleir iets aangepast... het komt iets dichter in de buurt van de echte kleur. Wat vind jij Caroline?





Dara en Zowie zitten steeds met elkaar te donderen  ;D Het is bijna alsof Dara zit te jennen  ;D


Ze zit altijd heerlijk te knabbelen aan de handdoek op de voliere  :)


:-* :-* :-*







Verder heb ik een vraagje over Yaro en Yara.
Ze zitten continu over de grond rond te scharrelen... vooral de hoeken zijn blijkbaar erg interessant.
Kan het zijn dat ze op zoek zijn naar een blok? Yara zit namelijk soms tegen de zijkant van de voliere aan met haar kont... de staart loopt dan omhoog. Zitten ze zo als ze een ei moet leggen?

Ik wil dit een beetje in de gaten houden voor het geval dat ze toch eieren wil leggen... dan moet ik toch iets bedenken en neppers aanschaffen, want eitjes van broer en zus is niet echt gezond.                           
En legnood kan natuurlijk ook nog een gevolg zijn  :-\ Het zou op zich wel hun pitbull gedrag verklaren. Maar is dat gedrag er als er eitjes liggen? Of daarvoor al?

Ik zal deze vraag ook even bij gedrag plaatsen.

Alvast bedankt voor de eventuele meningen en antwoorden.

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Volgens mij is dat broedsgedrag. Hier zat Adsila ook met de staart omhoog in een hoek van het nachthok te broeden (op nepeitjes). Ik hoop dat er meer reacties komen maar ik denk inderdaad aan eitjes en broedsgedrag.

Mooie foto's vooral die met de vleugels open. Prachtig gewoon.

Mara