My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Ik heb Cartier nu, sinds zaterdag, in de grote kooi bij 4 dames zitten en haal haar ´s morgens en ´s avonds er lekker uit om bij me te zitten en kroelen maar ze blijft lekker bij me en vliegt niet naar de andere.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Het gaat goed hier he!! Super hoor!!

't blijft toch weer spannend hoe het allemaal gaat..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Citaat van: Monky op 12 november 2007, 17:19:42
Citaat van: Anja op 12 november 2007, 17:15:19
Citaat van: Monky op 12 november 2007, 11:02:36
Als ze het in het echt willen zien, moeten ze maar langs komen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky


Pas je wel op wat je zegt. Straks staat het hele forum aan je deur ;D ;D ;D ;D

Groetjes Anja


Het nieuwe forum-uitje... wel lekker centraal  ;D ;D ;D


Waar kan ik me aanmelden?  ;D

*Petra*

12 november 2007, 22:05:40 #2868 Last Edit: 12 november 2007, 22:49:12 by Peetie
Hi Monique,

Ik vind het fijn voor je dat je toch met de auto kon gaan!
En al meteen zo'n mooie foto's!!
Ik vroeg me af; is ze net zo flink als Cartier van Caroline??
Ze ziet er tenminste ook goed uit!!

Groetes Petra  :D   


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Caroline,

Ik heb het idee dat Dara erg nieuwsgierig is naar de andere valkjes. Ze had de grootste lol met tralies knabbelen boven op de voliere totdat Yaro haar in de tenen beet :-\

Aan de ene kant wil ze wel bij me zitten, maar als ze de andere vogels hoort vliegen, lijkt het alsof ze daar bij wil zijn of zo. Maar de band moet natuurlijk nog groeien, maar ik heb er alle vertrouwen in. Ze zit nu ook lekker bij me op mijn schouder. Ze zit aan mij trui te knabbelen en zich te poetsen  :)

Hi Debby,
Daar heb je helemaal gelijk in. Elk valkje is toch weer anders en je moet het karakter leren kennen en erachter zien te komen wat ze wel en niet lekker of leuk vindt. Maar het is wel een leuke uitdaging.
Ik las dat het ook al super gaat met Duuk :D Voor je het weet heb je ook 12 valkjes hahaha...

Citaat van: Mara op 12 november 2007, 19:44:03
Citaat van: Monky op 12 november 2007, 17:19:42
Citaat van: Anja op 12 november 2007, 17:15:19
Citaat van: Monky op 12 november 2007, 11:02:36
Als ze het in het echt willen zien, moeten ze maar langs komen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky


Pas je wel op wat je zegt. Straks staat het hele forum aan je deur ;D ;D ;D ;D

Groetjes Anja


Het nieuwe forum-uitje... wel lekker centraal  ;D ;D ;D


Waar kan ik me aanmelden?  ;D


Uuuuuhhhhhh... ::) :P ;D Eerst maar even naar Avifauna, toch?  ;D
Maar als er liefhebbers zijn, zijn jullie van harte welkom hoor :D


Oh... Ik ben echt helemaal verliefd... Ze gaf bet voor het eerst aan dat ze gekroeld wilde worden... en gezieten dat ze deed :D Aaaaahhhh... :-* :-* :-*

Ik sta we versteld hoe dun her nekkie is.
Ze heeft trouwens een heel lief en vertederend roepje. Schattig gewoon :)

Um Petra... Ik denk dat je twee boekjes door elkaar haalt...
Dit is Monique's boekje  ;D En ik rij geen auto  ;D

Maar Kirsten had Dara gewogen voor ze met me mee ging en toen was ze 100 gram. Dus lang niet zo zwaar als Cartier. Maar... Cartier is ietsjes ouder, dus je weet maar nooit... wat niet is kan nog komen  ::)  ;D

Groetjes,
Monky

*Petra*

Hoi Monique,

Ik bedoelde eigenlijk dat je in eerste instantie met het openbaar vervoer Dara op moest halen, maar later toch met de auto (met Erwin) kon gaan  ;).

Gr.Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Je had er "Hi Mara" boven staan, dus ik dacht dat je dacht dat je in Mara's dagboekje zat  ::) snap je hem nog?  ;D ;D ;D

Maar ik was inderdaad ook blij dat Erwin me uiteindelijk gereden heeft. Al denk ik wel dat ze het aangekund had.

Hoe gaat het met jou? Zal wel even wennen zijn zonder Duuk, of niet?

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Alweer een schoonheid bij je andere schoonheden.  ;D
Ze is idd ook super mooi.  :-*
En dat je van haar geniet kan ik helemaal bergijpen.
Is toch een heel fijn een gevoel als een valkje zo lekker op je schouder zit te frummelen en gekroeld wil worden.

Is er al een opendag datum geprikt ??  ;D ;D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Petra*

Al aangepast  :-[.
Had wel jou voor, maar  ??? ???.
Duuk is zo geweldig terecht gekomen, dat verzacht wel, maar tuurlijk mis ik hem en zijn oudste broer.

Gr. Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Yvon,
Het is inderdaad leuk om een valkje bij je te hebben...Het is echt een schatje  ;D

Uhm... nee, er is nog geen datum geprikt... jij mag als eerste een suggestie doen  ;D

Hi Petra,
Ik was even vergeten dat Dirkje ook al was opgehaald  :-\
Het is even moeilijk, maar het scheelt dat je weet dat ze bij lieve baasjes zijn terecht gekomen  :D





Gisteren is Dara tegen de muur aan gevlogen  :-\ Je zou denken dat een muur toch wel duidelijk aanwezig is  ::) , maar ze knalde er toch wel met volle vaart tegen aan.

Volgens mij heeft ze nu een ietwat blauwe neusdop aan een kant  :-\ Ik denk niet dat ze er iets aan overgehouden heeft, maar ik hou haar wel in de gaten.

Verder wilde ze vanochtend toch wel even lekker gekroeld worden... ze was in haar eigen poten aan het bijten zo van... waarom kroelen jullie mij niet  ???  ;D Ik heb haar toen maar even geholpen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Tja...leren vliegen is niet zonder gevaar... Ik heb er hier ook al tegen de muur zien aanvliegen hoor! En dan gaat het pardoes naar beneden! ;)

Met alweer een valkje erbij moet je nu ook weer een nieuwe handtekening bedenken! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Monique

Ai ai, het eerste vliegen bij jou ging niet zo heel erg goed dus....Maar wel fijn dat hij gekroeld wilde worden.  ;D

Mara

*~Jeanine~*

Hoi Monky,

Een beetje een late reactie. :-\
Dara is echt een supermooi valkje.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar verliefd op bent.
Hopelijk gaat de volgende vlucht van Dara beter als de vorige.

Geniet lekker van je mooie meisie.

Groetjes,
Jeanine.

Monky

Hi Marc,
Ja je hebt gelijk en ze moet natuurlijk de kamer nog leren kennen... maar goed... een muur... je zou zeggen dat ze die toch wel kan zien  ::)

En de handtekening... tja... effe over nadenken :) Ik heb nu 12 valkjes  :o :-[ ... misschien dat ik elke maand een andere valkje in de schijnwerper ga zetten  :)

Hi Mara,
Het is zeker fijn dat ze gekroeld wil worden... Ze wordt zelfs driftig als ik het niet doe  ::) ;D

Hi Jeanine,
Helemaal niet laat hoor... ik heb haar pas een paar dagen  :)
Ik ben het verder helemaal met je eens... mooi, lief :) En ik ga zeer zeker van haar genieten  ;D





Hi allemaal,

Het gaat verder prima met Dara. Het is een lekker wijfie  :)
Met de ander valkjes gaan het ook prima  :) Helaas heeft Zowie nu zijn mooie fluit omgezet naar gekrijs. Ik hoop dat het tijdelijk is, want het werkt op mijn zenuwen  :-\

De grasjes zijn een beetje uit hun doen. Ze krijgen allemaal nieuwe veren op de koppie en ze zien er uit als kleine stekelvarkentjes  8) Ik kan me goed voorstellen dat ze daar even niet lekker van zijn. Ik hoop dat het snel mooie veertjes worden.

Verder heb ik een extra stofzuigertje gekocht voor de vogelkamer. Het is er een die geen zak heeft. Ik kan de inhoud dus in de prullenbak gooien en de container omspoelen. Een kruimeldief is gewoon niet krachtig genoeg om de zaadjes en houtsnippers op te zuigen die buiten de voliere vallen.

Ik wil ook nog een luchtreiniger aanschaffen. Ik ventileer die kamer wel goed, maar met zoveel vogels i is het toch echt wel nodig. Misschien dat ik er een neem die ook de lucht bevochtigt, want het is ook vrij droog in huis.

Zo dat was ie dan weer  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ik ben heel blij om te lezen dat het zo goed gaat met Dara!
Jah, een vliegongelukje, dat hebben ze allemaal wel eens als ze jong zijn zeker? Gelukkig heeft ze er enkel een blauw neusdopje aan over gehouden.
Leuk dat ze steeds wil gekroeld worden! Het is ZO fijn als een valkje om affectie komt vragen he  :D
Op m'n studio heb ik ook zo'n stofzuigertje zonder zak, maar met zo'n reservoir. Dat vind ik persoonlijk ook erg handig, ik zou nooit meer een ander met zakken willen hebben!
Ik kan best inbeelden dat je een luchtreiniger wil. In de vogelkamer zitten echt wel veel vogels, en dan mag je nog veel verluchten, een luchtreiniger werkt de hele tijd en dan nog veel efficiënter dan een raam wat open staat vind ik.
Misschien kan je wel een systeem kopen wat kan bevochtigen én vocht uit de lucht halen. Zo heb je beide. Als het bv een lange tijd vochtig weer is, dan kan je de reiniger omschakelen. Maar ik weet eerlijkgezegd niet of zoiets bestaat hoor, en ook niet onbelangrijk : wat het prijskaartje van zo'n alles in 1 ding is...  ::)

Groetjes
Romy