My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Monique,
Mooi,mooi,mooi,mooooooooooooooooooooooooooi ;D
Vooral die foto van Isaura :o :o :o
Als ik de foto van Lulac zie dan krijg ik het idee dat mijn Max toch ook een bonte lutino is. Zij krijgt ook steeds meer van die donker gele vlekjes op haar vleugels.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Wat een prachtige !! foto's weer !!  :-* ;D
Ik vind ze allemaal van die lieve kopjes hebben.  :-*  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi allemaal,
Fijn dat jullie genoten hebben van de foto's  :)

Even een update over Zowie.
Hij heeft het heel moeilijk in de voliere. Hij is heel onderdanig en verlegen. Yaro maakt daar enorm misbruik van en valt hem continu lastig.

In het begin zat Zowie de hele tijd in het eetgedeelte. Hij heeft toen zijn weg gevonden naar het speelgedeelte, maar durfde niet meer terug. Hij bleef maar aan de tralies hangen... ging nergens op een stokje zitten... liet zich steeds opjagen en ging niet op verkenning uit.
Ik begon me wel een beetje zorgen te maken, want dat betekende dat hij ook niet at.
Gisteren ben ik de voliere ingestapt en heb ik hem gepakt en in het eetgedeelte gezet... Ik had al nieuwe eten klaarstaan en hij begon meteen te smikkelen. Toen ik hem gepakt had, kon ik zijn borstbeen voelen... dus ik was zeker niet te vroeg met hem te helpen, maar ik wilde hem zelf de kans geven dingen te verkennen.
Toen het volgende probleem... ik had hem ook nog niet zien drinken... Flesje is natuurlijk nieuw voor hem, dus heb ik maar weer een bakje met water opgehangen. Volgens mij heeft hij daar wel uit gedronken... hij ziet er meteen veel beter uit na zijn maaltijd en drankje...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel verrast was dat hij zo timide is. Niet ondernemend en heel onderdanig. Terwijl hij tegenover Lulac juist heel dominant was... niet dat Lulac dat pikte  ;D maar hij vloot toen de sterren van de hemel.

Ik hoop dat hij snel een beetje bijdraait. Zou wel zo leuk zijn voor hem. En ik hoop dat Yaro hem een beetje met rust laat... Ik was wel heel erg boos op hem gisteren  >:( Maar ja, dat begrijpen ze toch niet  :-\

Verder gaat het allemaal wel goed met de birdies.

Groetjes,
Monky

Peggy

Hoi Monky, wat plaats jij toch prachtige foto's zeg van je valkjes, die close-upjes;  wauw  :o

Dus enkele valkjes zijn nu verhuisd naar een voliere? een binnen of buitenvoliere ? Heb je je valkjes allemaal binnen of buiten ?
Je hebt iig hele mooie valkjes hoor. Vooral dat ene bonte geparelde witmaskertje ( denk ik ) ,waar je de serie foto's van geplaatst hebt,  zoooo mooi.

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 24 september 2007, 09:23:23
Even een update over Zowie.
Hij heeft het heel moeilijk in de voliere. Hij is heel onderdanig en verlegen. Yaro maakt daar enorm misbruik van en valt hem continu lastig.


Wat naar om dat te horen over Zowie. Hopelijk gaat het gauw beter, anders zul je hem weer apart moeten zetten denk ik.

Tja, en boos zijn op Yaro... valkjes mogen dan wel heel intelligent zijn maar ze zijn echt niet voor rede vatbaar! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

24 september 2007, 10:43:52 #2555 Last Edit: 24 september 2007, 10:46:11 by Monky
Hi Peggy,
Gezellig dat je ook even komt koekeloeren   :D
Isaura is inderdaad een enorme beauty  :)

Ik heb alleen een binnenvoliere. Ik had alleen 2 valkjes samen gezet om te koppelen, maar dat is geloof ik niet helemaal gelukt. Een daarvan was nieuw. Nu heb ik ze dus beide bij de anderen gezet. Maar Zowie heeft het er moeilijk mee  :-\

Hi Marc,
Ik denk dat ik Yaro er dan even uithaal. Dan kan Zowie rustig op zijn gemak de voliere verkennen zonder lastig gevallen te worden. Als ik zie dat Zowie dan helemaal gewend is, dan zet ik Yaro er weer bij. Wel nadat ik de speeltjes een klein beetje verplaatst heb...

Maar ik kijk het eerst nog heel even aan.

Ik weet dat boos zijn niet helpt...  :-[ Maar ik heb hem alleen maar streng toegesproken... hij kijkt je dan aan met die donkere kijkers en die kuif helemaal omhoog  :) Dan kan ik eigenlijk ook niet lang boos blijven  ;D

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•


Romy

Hoi Monky

Wat een onverwachte wending dat Zowie zich zo laat doen! Als het blijft duren dat Yaro hem opjaagt, dan vind ik het ook een goed idee om Yaro even apart te zetten, zo heeft Zowie de gelegenheid om op zijn gemakje zijn plaatsje te vinden in de volière.
Maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen!

Groetjes
Romy

Monky

Dank je wel, Bonnie  :D

Hi Romy,
Ik doe het ook alleen als ik zelf vind dat het niet anders kan...
Maar als ik het doe... dan denk ik dat ik Yara dan bij hem zet... dan zit hij niet helemaal alleen, maar met zijn zusje/vriendinnetje  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dat lijkt me een goed idee om hem niet alleen te zetten. Maar zit er geen kans in dat Yaro en Yara dan een koppeltje worden??

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Dat zijn ze al hahahaha. Ik neem verder geen nest, ze krijgen ook geen broedblok, dus... en als er wel eitjes komen... vervang ik die door neppers  :)
Ach... als die twee zo blij met elkaar zijn, wie ben ik dan om dat te verbieden?  :)

Alles goed met jou en Flupke?

Groetjes,
Monky


Mara

Hoi Monique

Hehe, die Zowie toch. Als ik jou was zou ik Yaro inderdaad even uit de voliere halen, als hij een popje heeft, die er ook meteen bij zetten, want anders gaan ze elkaar constant zoeken...

Sterkte ermee.

mara

*Petra*

Hoi  Monique,

Hoop dat Zowie zich snel meer mans voelt ..
Wat een superfoto's maak je toch, echt super!!

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Monique,

Wat vervelend van Zowie zeg. Maar goed dat je hem in het eetgedeelte hebt gezet.
Ik hoop dat hij nog bijdraait en dat hij daarbij ook niet wordt "gepest".
Kan het zijn dat de voliere zo groot is dat hij zich mss niet veilig voelt?

Groetjes en succes,

Anja

Yvette

Hoi Monique

Wat maak jij prachtige foto's van je valkjes vooral die close-ups en sommige is heel erg leuk voor een uitvergroting voor aan de muur