My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties  :D
Ik heb natuurlijk mijn uiterst best voor jullie gedaan  ;D

Misschien dat ik Lulac en Zowie wel vanavond in de voliere zet... Misschien dat Lulac tussen de tamme vogels wel een kroelpartner vindt... En misschien dat ze juist wel bij elkaar blijven... je weet het nooit tot je het probeert. We wachten het even af  :)

Verder schiet het ook al aardig op met de tuin. Hier twee kiekjes... eind oktober komen de leilindes langs de oprit en de beukenhaag eronder. We willen ook als het even kan de grond geegaliseerd hebben zodat we de tuintegels weer gelegd hebben voor de winter begint. En het gras moet ook gelegd zijn voor de winter... nog genoeg te doen dus  :)





Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ik denk dat het misschien ook wel een goed idee is om Lulac en Zowie in de voliere te zetten. Laat je ons weten hoe ze daarop reageren?

Je tuin ziet er echt prachtig uit! Zitten er al vissen in de vijver? Van op de foto ziet ik het niet meteen :)
Zijn die foto's van op een balkon of zo genomen? Of gewoon uit een venster?
Leilindes, zijn dat bomen? Ik ken namelijk niet zo heel veel van planten af...

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Monique

Jullie hebben een hele mooie tuin hoor!!

Hoe is het met Jocko en Rossa?

Mara

ManjaV

Hoi Monky,

Mijn ervaring is dat het met sommige valkjes wel eens wat langer kan duren voordat ze kroelen. ;D En het is een goed plan om ze in de voliere te zetten, misschien kiezen ze dan wel iemand anders of gaan ze toch voor elkaar! :D

Wat zijn je foto's weer leuk geworden zeg, ik ben nu even helemaal weg van die foto van Disa.  :-* :-* De andere valkjes staan er ook heel lief en schattig op. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Monique,

Lijkt mij ook goed om ze in de voliere te zetten. Ik ben erg benieuwd hoe ze reageren.

Je tuintje is erg mooi geworden en het wordt alleen maar mooier zo te lezen.

Groetjes Anja

O ja ik vergeet nog wat.



:-* :-* :-*

Anke

Hoi Monique,
Je tuin schiet al goed op!
Straks met de boompjes en gras is het helemaal af!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Wat een schitterende close-uppies van je valkjes !!  :-*  ;D
En je tuin  :o :o
Echt,ik ben een beetje jaloers.  :-[  ;D
Zitten Lulac en Zowie al in de voliere ?

Enne,heb je ook een beetje last van een najaarsdipje ?
Nou gebeurd er natuurlijk ook wel het 1 en ander bij je,waar ik je heel veel sterkte enzo mee wenst.  ;)
Ikzelf lijk ook wel last te hebben van een najaarsdip.  :-\

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Petra*

Hoi,

Wat een prachtige close-ups maak je toch !!
En Lumpi, dat gele grasje, echt prachtig lichtgevend!
Ook je tuin wordt schitterend, wij hebben zelf ook leibomen en een  beuken heg eronder, langs de oprit  ;D.

Groetjes Petra  :D
ps. Kijk lekker naar je tuin en je mooie valkjes, als je een dipje voelt, en doe dingen waar je zin in hebt. Soms helpt het wel ..


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Romy,
Natuurlijk zal ik laten weten hoe het verloopt  :D Het zal ongetwijfeld ook gepaard gaan met een aantal foto's  ;) ;D

Er zitten inderdaad 5 vissen in de vijver. Dat zijn de vissen die ik had overgehouden van mijn vorige vijver. Ze hebben een jaar in een aquarium binnen gezeten. Ze zijn in elk geval erg happy met hun nieuwe behuizing  :D

De foto heb ik vanuit de vogelkamer op de eerste verdieping gemaakt. Gewoon vanuit het raam.

Leilindes zijn inderdaad bomen. Ik zal even kijken of ik er een foto van kan vinden...


Hiervan zetten we er drie of vier van naast elkaar langs de oprit. Eronder komt dus een beukenhaag  :)

Dank je wel Mara  :)
Met Rossa en Jocko gaat het goed  :) Jocko heeft het welkoms roep als we thuiskomen overgenomen  :) Wel erg lief. Hij is nog wel erg schuw, maar dat was wel te verwachten.


Dank je wel Manja  :)
Als we het niet proberen, weten we het nooit, hè?  ;D En ik weet dat het bij de ene valkje het langer duurt dan bij de andere. Maar goed... we wachten het even af.


Dank je wel, Anja en ook bedankt voor de knuffel  ;) En nog gratis ook!  ;D Ik ben ook heel benieuwd hoe ze gaan reageren... vooral Zowie  :)

Inderdaad Anke, als de bomen, haag en gras erin zit is het bijna af... moet ook nog wat planten halen, want nu is de beste tijd om ze te planten... ben al druk bezig met een beplantingsschema :)

Hi Yvon,
Dank je  :)
Lulac en Zowie zitten nog niet in de voliere... wordt waarschijnlijk donderdag  :) Dan krijgen jullie uitgebreid verslag hoor... met foto's  ;D

Ja zo zou je het ook kunnen noemen... najaarsdipje... maar er zijn in korte tijd een aantal dingen gebeurd, zowel in de familie als op mijn werk, dus er lijkt gewoon geen omgeving aanwezig te zijn op het moment zodat ik rustig tot mezelf kan komen. Gelukkig gaan we vrijdag over een week er even een langweekend tussen uit... kan ik wel even gebruiken... even uitwaaien in Esonstad...(Friesland)
Dank je wel in elk geval en jij ook sterkte met je najaarsdip  :)


Dank je wel, Petra  :)
Lumpi is inderdaad heel mooi geel... met een klein beetje fel groen  :)
Ja het is inderdaad een combinatie dat veel gebruikt wordt. Ik vind het idee dat je daardoor een soort raam creeert wel erg leuk. En het trekt heel veel vogels en insekten aan. Dat vind ik helemaal geweldig. Ik hoop dat het ook een beetje de wind wegvangt. Want we zitten op een behoorlijke tochthoek.

Dat was het probleem juist  :-[ Ik had nergens zin meer in  :-\ Maar het lijkt nu iets beter te gaan...






Ik moet bekennen dat ik wel moeite met het weer heb. Maar goed, ik ben vast niet de enige.

Het gaat goed met de vogels. Ik geef ze nu afgepast eten, want ik vond Isaura en Disa wat aan de forse kant. Ik geef ze nu 1,5 schepje per dag. Ik word nu elke dag begroet met geroep... wel schattig.

Nu ze de hele voliere hebben, lijken ze nog aanhankelijker. Echt heel lief  :-*

Ik moet nu weer gauw aan de slag...

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Monique,
Ik wacht vol spanning op het voliere verslag van morgen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Uhm.... Anke... Ik weet niet of het me lukt om donderdag ook meteen het verslag klaar te hebben  :-[ ;D
Ik wil dan namelijk ook wat foto's van hun als het licht is... dat is makkelijker  :P :D En meestal ook mooier...  ;D Ik zou jullie natuurlijk geen lelijke foto's willen voorschotelen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky


Romy

Hoi Monky

Ik vind die bomen die je gaat planten erg mooi! Ga je die dan ook zo vierkant laten worden zoals op de foto?
Wat zullen de visjes tevreden zijn met hun nieuwe behuizing! Na een jaar in een aquarium te zitten, zullen ze vast superhappy zijn met al die plaats in de vijver!

Ik ben erg benieuwd naar je foto's! Maar je hoeft je niet te haasten hoor, haast en spoed is zelden goed zeg ik altijd. Maar we zullen wél vol ongeduld wachten, daar kan je niet vanuit  ;D

Groetjes
Romy

Anke

Citaat van: Monky op 19 september 2007, 12:03:39
Uhm.... Anke... Ik weet niet of het me lukt om donderdag ook meteen het verslag klaar te hebben  :-[ ;D
Ik wil dan namelijk ook wat foto's van hun als het licht is... dat is makkelijker  :P :D En meestal ook mooier...  ;D Ik zou jullie natuurlijk geen lelijke foto's willen voorschotelen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky




Hoi Monique,
Wahahaha we willen juist heeeeeeele mooie foto's ;D
Dat wordt dan dus wachten op foto's met fraaie lichtinvallen.
Ik verheug me er al op ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Monique,

Er zijn toch geen lelijke foto's van valkjes ;) ;) ;) ;)
Als de blaadjes van de bomen vallen en als de blaadjes aan de bomen komen. Dat zijn de tijden voor dipjes meestal.

Wat fijn dat ze het goed doen in de voliere en dat je nu gevonden hebt hoe je het voer gaat geven.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Monique

Ow jee...wat lees ik nu....foto's? Wachten tot morgen?! Waahahahahaha....hoe kun je me dat aandoen? Ik ga morgenavond naar mijn petekindje op visite...Hihi...maar dan heb ik wat om naar uit te kijken....

Wat fijn dat je nu door twee rosella's begroet wordt.  ;D Lief he..... ;D

Tja, de seizoenswisselingen zijn niet altijd even makkelijk. Sterkte ermee, lieve meid.

Ik geef je een knuffel als het echt kan.  :D

Mara