My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,
Dank jullie wel dat jullie willen duimen  :) Ik hoop dat het helpt. We wachten het even af.

Je hebt niets gemist hoor Wilma, want ik heb er niets over geschreven. Af en toe kan je een dipje hebben... en daar had ik begin deze week even last van  :P Er was iets op mijn werk gebeurd en toch een kleine teleurstelling dat die opaline bronzefallow niet meer geboren wordt en nu dus hopen op een geelwang opaline bronzefallow. Die kans is er nog wel...
Tot overmaat van ramp hebben we sinds woensdag middag geen internet en telefoon!!!
Gisteren hebben ze ons steeds aan het lijntje gehouden en aan het eind van de dag vertelde ze ons dat het vandaag pas om 6 uur vanavond gemaakt is... ze zijn door een leiding gegaan... zucht... Dat hadden ze ook aan het begin van de dag kunnen zeggen.

Als we pech hebben, hebben we straks het hele weekend geen telefoon of internet... Het zou gewoon niet mogen! Schandalig.

Verder ben ik gisteren ook naar de receptie geweest van een vriendin... Aan de ene kant was ik verrast dat ik niet de hele dag was uitgenodigd... ik ken haar namelijk al 18 jaar. Maar aan de andere kant was het misschien wel een beetje logisch, want we zien elkaar iets van 2 keer per jaar. Maar ik ging er toch met een beetje gemengde gevoelens heen... Stom hè? Ik had niet verwacht dat het me uit zou maken... ik weet nu in elk geval wel waar de vriendschap staat...

Nog meer minder leuk bericht... mijn tante ligt op intensive care met zware longontsteking... Ik hoop dat ze snel weer wat opknapt.

Verder is het wel heel gezellig met mijn moeder in huis  :D Ze heeft het ook erg naar haar zin ondanks dat ik toch de hele dag moet werken. Ze voelt zich heel erg thuis en dat vind ik wel heel fijn. Het is wel eens anders geweest.
We brengen haar zondag in plaats van zaterdag thuis  :)

Ze is ook helemaal weg van mijn vogels. Ze is er alleen erg allergisch voor dus ze kan er niet te lang bij blijven staan of zitten. En ze is de hele dag met de konijnen bezig en de vogels beneden. Ze vermaakt zich wel  :)

Zo dat was een hele klaagzang  :-[ Maar ik moest het even kwijt  8)

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Monique,
Klaag jij maar ff lekker hier hoor, dat helpt vast ;D
Ik hoop dat je tante snel opknapt en dat je internet het vlug weer doet!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

Nou hemeltje lief Monique, dat is een week ellende voor meer dan een jaar genoeg zeg  :o

Als "het komt", komt het in drieën, maar bij jou vermenigvuldigd het meteen. Dus als jij dít klagen noemt ???
Nou dan heb je het nog netjes "in de hand"  :P


Dat jij zo reageert inwendig, op de uitnodiging van je vriendin, is heel logisch. Je kent elkaar toch zoveel jaren, hebt wss lief en leed gedeeld....opeens groei je uitelkaar, door  relatie of wat dan ook.....maar voor je gevoel blijft ze jouw vriendin, want tenslotte "ken JÍJ haar het beste"   ??? speelt nog in je hoofd.

Dan blijkt dat er toch een grote opening is gekomen tussen jullie. Zij heeft inmiddels weer nieuwe vrienden die jou mss niet kennen en al ken je haar véééééél langer dan zij, JIJ voelt je overbodig ineens en toch wil je het niet missen.

Je bent niet meer "in" haar leven, maar staat er verder vandaan. Ik denk dat ook zij dit zo ervaart en dan wordt uitnodigen een nadenkertje van.....hoe doe je dit ??? Voor haar was het toch van belang jou erbij te hebben!

Van je tante een nare situatie, hoop dat ze snel opknapt.....maar daarintegen is het gezellig met je moeder in huis. En zo te lezen, had je anders verwacht ??? In ieder geval een pluspuntje. En jouw dieren krijgen overvolle aandacht, ze gaan dat nog missen als ze weer thuis is  :( ;D

Een moeder dochterrelatie is zo fijn om te hebben, zelf heb ik zoons, maar er nu OOK dochters bij. Kan ik lekker toch die leuke meisjesdingen doen  :P ;D ik heb dat zelf nooit met mijn moeder kunnen doen, dus nu is het dubbel leuk!!!!


Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi allemaal,

Anke en Wilma, bedankt voor jullie lieve reacties.

Even een klein off-topic updatetje...
Met mijn tante gaat het wel redelijk. Het blijkt geen hersenvliesontsteking, maar een zeer ernstige longontsteking te zijn. Zal lag aan de beademing. Ik heb sinds zaterdag niets meer erover gehoord, maar ik denk als ze nu weten wat het is, ze het goed kunnen behandelen.

Het was erg gezellig mijn moeder thuis te hebben. Ze heeft toch wat werk uit handen genomen en dat is dan toch wel prettig. Ze heeft nog wel ontzettend veel last van de knie, dus ik hoop dat ze maandag bij de orthopeed er weer iets aan kunnen doen.

Onze telefoon en internet doet het weer!!! Het internet kwam zondag weer online en de telefoon gisteravond. Ik ben wel opgelucht, maar ik ga wel een klacht indienen. Onze storingmelding had geen prioriteit omdat we de enige van onze straat waren die er last van hadden... we wonen op een hoek en de andere straat had er wel last van en er waren van die straat meerdere meldingen binnengekomen... Dan komen ze dus wel met spoed kijken... maar als je 5 dagen zonder telefoon of internet zit, is het blijkbaar geen spoed  >:(




Met de vogels gaat het verder allemaal goed. Ze zitten alleen behoorlijk in de rui. Ik heb vitaminedruppels in het water gedaan, dus ik hoop dat het niet lang duurt. Ze zien er ook niet uit  :-[ Dus echt mooie foto's komen voorlopig niet hahahaha.

Lulac en Zowie lijken niet dichter tot elkaar te komen... Ik begin weer te twijfelen of ik ze niet nu in de voliere moet zetten bij de anderen. Ze zitten nu toch al een behoorlijke tijd met z'n tweeen apart.

Ik zal binnenkort weer nieuwe foto's proberen te plaatsen  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Je hebt best wel een nare tijd achter de rug  :-\ Gelukkig krijg je nu ook al wat beter nieuws, gelukkig!
Best dat het met je tante ondertussen beter gaat. Aangezien ze nu weten wat het is, dan kunnen ze het idd optimaal behandelen. En mocht er iets ernstig zijn, dan had je er wel al van gehoord denk ik dan.
Het lijkt me wel heel fijn dat je moeder bij je thuis is en wat werk van je overneemt :) Dat is nog zo prettig als je thuiskomt van je werk  :D
Is de last die je moeder van haar knie heeft, nog steeds een gevolg van de operatie? Of heb ik dat nu verkeerd voor?  ???

En gelukkig doet het internet en de telefoon het weer! Een tijd geleden hadden wij er ook problemen mee, en denk ook maar niet dat ze het ernstig namen! Het probleem is dan nog dat mijn moeder via het internet werkt!!! Dus weg centjes! Na een hele poos hebben ze dan wel ervoor gezorgd dat er nu en dan internet was, maar daar was je ook niks mee, aangezien je ineens pats boem van het net gesmeten werd, en dan is alles waar je mee bezig was ook weg natuurlijk!  ::)

Ik denk dat het een beetje de tijd van de rui is, dat heb ik al in verschillende boekjes gelezen.
Bij Lulac en Zowie, gaat hun 'relatie' achteruit, of blijft het even stabiel? Zou het er niet mee kunnen te maken hebben dat Zowie momenteel nog wat te jong is? Ik denk dat er misschien meer aantrekkingskracht zal komen eens Zowie volwassen is?  ???

Ik ben alvast erg benieuwd naar de foto's :)

Groetjes
Romy

Wilma1

Zo, dan wordt het NU tijd voor en wat rustigere periode met alleen LEUKE dingen. Je hebt wel alles gehad zo!

D vogels worden soms wat sloom, van de rui.....Coco doet ook nu wat meer na de vitamine stoot! Dus die druppel zijn wel goed om te geven, ze worden dan weer wat aktiever!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Monique,

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Denk dat dit je wel een beetje opfleurt.



Groetjes Anja

Monky

Zo hè hè eindelijk weer eens een berichtje van mij  ::) ;D
Wilma, Anja en Romy, bedankt voor het meeleven  :-*

Als beloning heb ik een hele rits foto's voor jullie  ;D ;D ;D
Ik moet de schade een klein beetje inhalen.

Ik begin met Zowie en Lulac...

Hier lijkt het nog allemaal koek en ei...


Hier waren ze toch lekker aan het bekvechten... maar kroelen... ho maar  :'(


Wat een lekker bekkie heeft hij hè?

Als de nieuwe er aankomt, zullen ze toch de voliere in moeten. Of ze er klaar voor zijn of niet. Ik heb dan mijn best gedaan en meer kan ik niet voor ze doen  :) Misschien kruipen ze dichter bij elkaar als ze ruimer zitten... wie weet... Het blijft prachtig om ze samen te zien, maar of dat zo blijft... Geen idee.





Ik blijf het altijd een mooi gezicht vinden hoe ze gekke bekken trekken als ze geflitst worden  ;D En dan te bedenken dat hij het mooiste wildkleurtje is van de fotowedstrijd van vorige maand hahaha.


Hier lijkt hij het toch beter te doen  ;)






Vesna blijft aan de tralies hangen... het lijkt alsof ze zo gewend is om Isaura aan de andere kant van de tralies te zien, dat ze dat nu dus ook vol blijft houden...  ::) Als Isaura in het ene deel zit, gaan Vesna aan de tralies in het andere deel zitten... en anders om... Ach ja... Ze doet maar waar ze zin in heeft, toch?


Vesna klapt heel vaak met haar vleugels... ik vind het altijd schitterend om te zien...






Garath... Hij plukt steeds een kuifveer uit de kop van Disa  >:( Echt... haar koppie bloed gewoon een beetje en er zit wat bloed aan de veer, waar hij lekker aan zit te knabbelen... Echt vaag  :-\ Ze schreeuwt het ook uit als hij een veer eruit trekt... maar ze probeert daarna wel weer meteen een kroel te halen bij hem  ::) Gekke beesten... ;D


Hij kijkt hier omhoog naar waar Disa zit...






Gizmo is gewoon de grootste kroelkip die er tussen zit  :)









Dan drie prachtige dames


Disa  :)



Isaura  :-*


En Ilo  :)





Dan nog een kleine fotosessie van Yara...

Lekker pitten...


Yaro zal en moet erbij zitten  ::) ;D


Toch nog niet helemaal wakker...


Effe lekker poetsen...


Wat een lieve koppie heeft ze hier toch  :) :-*






whooshy de nagelknabbelaar  ;D Ze zit op dit moment echt heel slecht in de veren. Ik hou haar goed in de gaten dat ze nog wel actief genoeg is. Ze heeft denk ik het meest last van de rui.





Dan heb ik nog wat foto's van de grasjes...

Lumpi... ik vind werkelijk dat hij een prachtige kleur geel heeft...


Istello... lekker aan het smikkelen....

Nou dat was het dan weer even voor vandaag  :) Ik duik zo mijn bedje in  ;D

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Nou ik kom net mijn bedje uit en ik val met mijn neus in de boter. Wat een prachtige foto's zeg.
Veertjes uit trekken doet ook pijn. Yunah doet dit bij Yeni en Yiba en die schreeuwen dan ook zo. Maar net wat je zegt ze gaan hem toch weer opzoeken.

Ik hoop ook dat Zowie en Lulac in de voliere dicht bij elkaar blijven.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Monky

Je hebt ons verwend met al je mooie foto's! Ik heb er héél erg van genoten!
Ook ik ben erg benieuwd hoe Zowie en Lulac gaan reageren als ze in de grote kooi terecht komen.

groetjes
Romy

Anke

Hoi Monique,
Wat een prachtige foto's heb je geplaatst.
Het was weer ouderwets genieten ;D
Hi hi Zowie en Lulac... ik ben beniewd of de voliere ze meer tot elkaar brengt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

Wat prachtige foto's en hele lieve schattige valkjes en grasjes

Marc van de Kuifjes

Tjonge, je hebt je weer flink laten gaan met die foto's! Ik kan het niet meer bijhouden hoor!

Deze foto's zijn wel erg lief! :-* :D ;D

Citaat van: Monky op 15 september 2007, 00:17:39

Effe lekker poetsen...


Wat een lieve koppie heeft ze hier toch  :) :-*

Groetjes,
Monky




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Monique

Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt hoor. Ik hoop dat nu alles weer een beetje gezonken is en dat het beter met je gaat.

mara

Dierenfreackske

Hey ...ja  het zijn hele mooie foto's ! Ik heb er echt van genoten !!! Het zijn een voor een mooie valkjes hoor !!
Grtjs !!Ann