My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Monique,
Wat een mooie foto's heb je gemaakt, hier wordt ik helemaal blij van als ik ernaar kijk ;D
Die foto van Yaro is dat niet iets voor de fotowedstrijd?
Deze dus

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Had jij wat goed te maken ??  ::)  ;)
Als dat zo is,dan heb je dat heel goed gedaan !!  ;D
dat waren echte verwenfoto's.  ;D
Op eerste foto van Gizmo,heeft hij zo'n liefffffffff koppie.  :-* :-*
Wat Gizmo bij jou deed,deed Sjakie bij mij ook vandeweek.
Kon er helaas geen foto van maken,want daar zat hij op.  :-\

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mariska

Wat een mooie, leuke, lieve foto's en valkjes natuurlijk  :D :-*
Ik ben verliefd op Gizmo :-* :-* :-*

Ik heb weer genoten ;)

Morgen ga ik je vakantiefoto's op mijn gemakje kijken :D

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ivy

Hoi Monique.
Welkom terug (ietsje laat sorry). Wat een leuke foto's gelijk! Ik moet Caroline tegenspreken, want Yara en Yaro zijn toch mooier :P Nee hoor, geintje.
Ze zijn allemaal prachtig. Je kan terecht trots zijn op Vesna, de verenkleed zegt veel over de verzorging! Maar dat jij een geweldig baasje ben wisten we toch al :D
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Caroline,
Mooi is hij hè?  :D Hij kan inderdaad alleen nog maar mooier worden  ;D
Het is echt een heerlijk aanwezige ventje...  :)


Hi Anja,
Dat heb ik bij jouw foto's inderdaad ook... Je verwacht een bepaalde mutatie te zien en dan is het even raar als het een andere is  ;D


Hi Anke,
Ik ben blij dat ik je blij hebt kunnen maken  ;D ;D ;D
Ik heb al een foto ingestuurd voor de wedstrijd... Die is ook erg leuk  :) Op een of ander manier is Yaro altijd heel makkelijk mooi op de foto te krijgen... Net als Ilo... Misschien is het de kleur  ???


Hi Yvon,
Ik heb toch 3 weken geen foto's kunnen laten zien, toch?  ;D
Maar ik ben blij dat je ze toch mooi vond  :D
Ik vind het zo schattig als hij zo voor je zingt  :-* :-* :-* En met die vleugeltjes wijd en zijn nek helemaal gestrekt  :) Ja het is een lieffie... Hij vindt het ook heerlijk om gekroeld te worden  :)


Hi Mariska,
Ben je er ook weer? Gezellig  :D
Gizmo is inderdaad een lieverd... Hij trekt ook heel erg naar mensen toe... de andere valkjes ziet hij eigenlijk niet of nauwelijks staan. Alleen Ilo gebruikt hij nog wel eens als hij uhm... zeg maar aan zijn trekken moet komen  :-X :-[ ;D

Ik ben blij dat je weer genoten hebt  :) Daar doen we het tenslotte voor  ;D
Veel plezier met de vakantiefoto's kijken  :)
Ga jij nog met vakantie?


Hi Ivana,
Dank je  :) Beter laat dan nooit, toch?  ;D
Yaro en Yara zijn nog steeds erg mooi... maar ik denk dat Zowie straks als hij door zijn rui en alles heen is, daar zo tussen zou kunnen hoor  :D


Citaat van: Ivy op 31 juli 2007, 22:09:12
Je kan terecht trots zijn op Vesna, de verenkleed zegt veel over de verzorging! Maar dat jij een geweldig baasje ben wisten we toch al :D

:-[ :-[ :-[
Ik krijg er gewoon een kleur van  :) Dank je.

Maar ik moet eerlijk bekennen... Nikky en Makker maken werkelijk prachtige jongen. Hoor jij nog wel eens iets van Ankie over Rafiki?





Volgens mij zijn de valkjes toch wel heel blij dat ik weer terug ben  :D Ze hangen als ik 's ochtends de kamer in kom allemaal aan de tralies. Zelfs Vesna komt naar me toe  :)

Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voor een jong valkje er aantoe is om een koppel te vormen? Is dat na zijn puberteit? Of kan het er ook voor zijn? Is het als hij paringsdrift krijgt?
Ik hoop echt dat het op gegeven moment toch wel meer gaat klikken tussen Lulac en Zowie. Ze vechten nooit hoor... maar ze zitten ook niet echt meer bij elkaar....

Nou goed... Misschien als ze in de voliere zitten dat het dan opbloeit? Als hij er maar niet vandoor gaat Vesna of Ilo  :-\ Nou ja... dat hou je toch niet tegen  :)

Ik ga maar weer eens iets zinnigs doen  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Monky,

Mooie handtekening zeg.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Monique

Leuke foto's zeg. Om op te vreten die schatjes van je.

Mara

Ivy

Hoi Monique.
Hier nog een fan van je nieuwe handtekening... prachtig! Zo kunnen we altijd zien hoeveel valkjes je hebt en ook wie wie is :D... Heb je er maar elf?  ;D
Van Rafiki heb ik al een tijdje niet meer gehoord, ik moet Ankie maar weer een keertje mailen... Maar sporadisch hoor ik nog wel van al mijn babies, en voor zover ik weet maken ze het allemaal goed.
Ik kan je niet vertellen wanneer een valkje aan toe is om een koppel te vormen... hoe oud waren Yaro en Yara dan :P grapje, ik weet dat dat veel anders is.
Ik weet wel dat Leia ook graag een koppel zou willen vormen, want ze zat al kippetje... helaas voor de wrong guy. Ze is van januari.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Ik heb hier Amor & Diégah, die waren al een koppel inclusief wipwap en kroel met 4 en 6 maanden.  :o

Armani & Princess waren beide een maand of 2 toen ze bij elkaar gezet zijn en kroelde ook meteen.   :D

Pablo & Coco zaten al maanden samen, waren al maanden achter elkaar aan het jagen en daar bleef het bij tot afgelopen winter, toen begonnen ze met wipwappen. Kroelen echter nog steeds niet, pas toen ze eenmaal samen de kindjes hadden gevoerd en dus samen in het blok hebben gezeten, zijn ze begonnen met kroelen bij elkaar. Nu 2 nesten later kroelt Pablo zo intensief dat Coco geen kuif meer heeft en een monikkenkapsel.  :-\

En dan heb ik weer een ander koppel, Unique & Fleur, die bekeken elkaar helemaal niet en die heb ik zelf gekoppeld, toen ze elkaar bleven negeren heb ik ze in een kweekkooi gezet MET een blok. Inmiddels hebben zij 2 nesten gehad met bevruchte eitjes. Helaas zijn die jongen allemaal in het ei overleden. Wel zijn zij sindsdien een koppel, en zijn de hele dag samen en kroelen dagelijks.

Zoals je ziet, allemaal koppeltjes die kroelen en op een andere manier en een andere leeftijd gekoppeld.   :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Wel potverdikkie... ;D
Ik vond het al raar, al een hele tijd geen notificatie van de cute little birdies gekregen dus ik dacht... ik zal maar eens een kijkje gaan nemen en ja hoor, er is alweer een heleboel bijgeschreven :o ;D!

Je hebt daar alweer een hele mooie fotosessie gemaakt zie ik! ;)

Nu ook nog even door je vakantiefotos lopen! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Bedankt Anja en Caroline  :)
Het is alleen jammer dat het heel korrelig wordt door de verkleining... Het origineel is veel scherper  :-\


Bedankt Mara  :)
Ik heb wel geprobeerd van jou photobucketaccount gebruik te maken, maar op gegeven moment liep  hij daar ook steeds vast... Ik heb uiteindelijk via mijn werk  :-[ het met mijn eigen account toch voor elkaar gekregen. Geloof me... ik heb er weer een paar grijze haren bij  8) ;D
Maar nogmaals bedankt dat je je account beschikbaar hebt gesteld  :-*


Bedankt Ivana  :)
En ja ik heb er "maar" elf  ;D Maar ik heb ook nog een boel andere vogels  ;D En jij?  8)
Ik moet het even afwachten met Lulac en Zowie... ik weet het... Maar ik wil het zo graag voor hun  :-X :) Dan kunnen ze ook lekker weer de voliere in, in plaats van in een kleinere kooi.

Maar eh... Yaro is goed bezig hè? Met de fotowedstrijd  :) Ik ben heel trots op hem. Het is ook een schat van een valkje  :-* :-* :-*


Hi Caroline,
Bedankt voor je ervaringen te noteren. Laten we gewoon maar hopen dat als Zowie echt begint te puberen en zo dat het dan gaat komen.  Zou wel leuk zijn. Als ze kroelen ben jij de eerste die het hoort. Dat beloof ik je!!  :D


Hi Marc,
Gewoon vaker komen kijken  ;) ;D
Fijn dat je van de foto's genoten hebt.
Hoe gaat het met de broer van Garath?  :D






Hey allemaal,
Het gaat verder goed met alle valkjes.
Zowie begint echt een manneke te worden. Hji fluit de sterren van de hemel en gaat al een beetje met zijn vleugels wijd... is lekker aan het krauwen...weet niet hoe ik het anders moet noemen... Gizmo doet dat ook. Waarschijnlijk is dat zijn voorbeeld.
Ik heb steeds het idee dat ik kippetjegeluiden hoor uit de hoek van Zowie en Lulac, maar als ik ga kijken zitten ze toch redelijk bij elkaar vandaan  ??? Het zal wel een van de andere vogels zijn. Of ik zie ze vliegen omdat ik het eigenlijk te graag wil  ::)  8)

Maar het gaat dus goed met allemaal.

Zaterdag komt dus de nieuwe catharinaparkiet Ruka hier. Ik heb er al helemaal zin in. Het zijn ook van die schattige vogels  :) Echt koddig.

Ik ga maar weer eens aan het werk  :P :) Is wel lastig met dat mooie weer  :-\ ;D Ach ik ga gewoon iets eerder naar huis  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Hee kijk, ik heb een notificatie ontvangen! ;D

Met de broer van Garath gaat het prima hoor! Met de broer van Jefke ook trouwens ;) ;D! Nu ja, ik heb er nog niet echt veel tijd mee doorgebracht natuurlijk... maar ik heb hem deze morgen al een klein beetje horen zingen ;D

Ik zie dat je een nieuwe handtekening hebt, en ik zie ook dat er nog plaats op vrij is! ;) ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hey Marc,

Pfiew... gelukkig dat je weer een notificatie krijgt  ;D Ik zou het jammer vinden om zo'n trouwe fan van "The Cute Little Birdies..." te moeten missen  ;D

Dat Elmo al een beetje zingt is wel een goed teken  :) Ik vind het jammer dat Karin al die foto's weggehaald heeft. Nu kan ik niet kijken uit welk nest hij kwam en of het voor of na Garath was  :-\ Maar ze zal haar reden er wel voor hebben gehad.

Plekje vrij is meer toeval, want meer valkjes heb ik gewoon niet hahaha...

Er komt er inderdaad nog eentje bij.
Dat wordt het vriendje van Vesna met een beetje geluk.
Hij moet nog geboren worden en de mutatie zal dan een opaline bronze fallow zijn. Er mogen verder geen jongen komen dus dat het 2 roodogen bij elkaar is, is dan geen probleem  :)

Groetjes,
Monky

maveef

Hi Monk,

Zeker mooie foto's! En een superleuke handtekening!