19 maart 2024, 07:35:42

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

6 november 2005, 21:06:55 Last Edit: 25 september 2008, 12:31:07 by Monky
Hi allemaal!

Ik heb al een tijdje zitten denken om een dagboek over mijn lieverds te beginnen. Ik wilde eerst wachten tot de nieuwste aanwinst er zou zijn, maar eigenlijk slaat dat nergens op. Lulac is misschien niet tam, maar het maakt haar niet minder lief. Ze is ook behoorlijk vooruit gegaan. Ze zal nooit helemaal tam worden, maar dat maakt niet uit toch.

Verleden...
Hoe ben ik met valkjes in aanraking gekomen....
Ik heb eigenlijk altijd al grasparkietjes gehad. Op gegeven moment had de vriendin van mijn broer een huisgenoot die valkjes had. Ik was eigenlijk meteen verkocht. Ik woonde echter nog thuis dus ik kon niet zomaar elk dier binnen halen die ik leuk vond. Later ging ik zelf op kamers en mijn broer werkte toen als vrijwilliger bij een vogelasiel in Den Haag. Ze hadden daar 2 verwaarloosde valkparkieten opgevangen en mijn lieve broer dacht meteen aan mij...
Ik hoefde daar geen 2 keer over na te denken en zo kwam ik in het bezit van mijn eerste 2 valkjes...Chupie en Dopie. Leeftijd een jaar of 5.


Chupie en Dopie

Deze plukten zichzelf helemaal kaal. Ik heb er alles toen aan geprobeerd om het te verhelpen, maar niets werkte dus heb ik mij berust in dat feit. Ze waren niet tam maar wel heel lief.
Na vier jaar bij mij te hebben gewoond, is Dopie helaas overleden tijdens mijn vakantie.
Ik had toen een huiskamervolière aangeschaft. Daar heb ik Chupie in gezet bij de grasjes in de hoop dat hij niet zo eenzaam zou zijn. Helaas is hij een jaar daarna ook overleden. Het was vrij plotseling en ik heb hem naar de universiteit in Utrecht gestuurd, maar er kwam niets uit dat onderzoek.

Ik wilde nog wel een valkparkiet, want ik vind het hele leuke vogels. We zagen Mauk in de dierenwinkel en ik was verkocht. Hij had op een of ander manier een speciale betekenis voor ons. Misschien omdat het onze eerste echte eigen valkje was, of misschien was het de omstandigheden van dat moment, ik weet het niet, maar hij was het gewoon.



Na een jaar vonden we eigenlijk wel dat hij gezelschap moest hebben. Grasjes zijn leuk, maar ik merkte dat hij er eigenlijk niet mee omging. We hebben toen Lulac gekocht. Sindsdien waren ze onafscheidelijk. Ze zochten elkaar altijd op.




Heden...
Lulac was lang niet zo wild als Mauk dat was. Ik ben met trosgierst in de kooi gegaan en Lulac zat al vrij snel op mijn hand. Erg lief. Mauk was altijd aan het blazen, maar als hij dan Lulac zag smikkelen, wilde hij eigenlijk ook. Ik heb hem dan ook zover gekregen dan hij van mijn hand at in de kooi. Mauk is helaas op 27 oktober 2005 overleden.



Lulac heeft het er erg moeilijk mee. Ze is haar maatje kwijt. Ze blijft maar roepen. Ik geef haar nu meer aandacht en het lijkt iets te helpen, maar niet veel....ik hoor haar nu weer roepen... Ik ben toch heel sterk geneigd om over niet al te lange tijd een valkje voor haar erbij te halen.

Toekomst...
We gaan volgend jaar groter wonen en ik wil graag een buitenvolière. Daar wil ik de "wilde" valkjes laten verblijven. Voor binnen heb ik nu bij Karin een valkje gereserveerd en dat zal nu de eerste gezinsuitbreiding zijn. Er zal daarna nog een tamme bijkomen voor binnen. Volgend jaar als we verhuisd zijn zullen we de buitenvolière aanvullen met valkparkieten en grasparkieten. Lekker gezellig.
Daarnaast heb ik natuurlijk ook mijn rosella's, maar die hebben hun eigen dagboek bij topic "andere dieren"

Oeps, het is een beetje lang verhaal geworden
Ik ben een beetje lang van stof geloof ik. Kan er niets aan doen.

Tot de volgende keer...

Groetjes,
Monique
:'(

Mariska

Hoi Monique,

Leuk dat je ook een dagboek begint.
Nare dingen heb je meegemaakt.
Van Mauk had ik al meegekregen bij spoed.
Ik raakte alleen in de war van je onderwerp.
Zo heet het dagboek van Nel (bobbie) ook bij Verhalen.
Ik kom gauw weer eens buurten en hoop dat je gauw een ander vriendje heb voor Lulac.
Hij zal wel eenzaam zijn nu!

Groetjes
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

bobbie

Ha Monique,

Ik dacht: wat ziet mijn verhaal er ineens anders uit? Hoe kan dat nou?

Mijn verhaal heet dus ook zo, MIJN GEVLEUGELDE VRIENDEN

Als dat maar niet tot verwarring leidt.

Groetjes,Nel

Monky

Hahaha, heb ik weer.

Ik zal even een andere naam bedenken....

Verwarring kunnen we niet gebruiken  ;D

Mariska

 ;D ;D ;D ;D

Slim van je, was wel een beetje verwarrend ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

bobbie

Hoi Monique,

Dank je wel, vind het wel zo prettig zo.

Leuke naam heb je gevonden.  :)

Ik kom morgen weer bij je lezen.

groetjes, Nel :)

Rianne

Hoi,

leuk, weer een dagboek! Ik hoop dat ik alles nog een beetje kan bijhouden zo! ;)

Monky

Hi Rianne, Nel en Mariska,

Ach ik had beter moeten kijken  8)  Het was zo'n mooie naam, maar ik had wel kunnen bedenken dat die al in gebruik was  ;D ;D Het is makkelijk zoiets op te lossen toch? Het was een beetje dom van me  :P
Er zijn inderdaad heel veel dagboeken. Ik probeer uit alles iets te lezen, maar ik kom in tijdnood ??? :-\  Hoe doen jullie dat?

Lulac heeft gisteren weer een half uur op mijn hand gezeten  :P  Lekker smikkelen van de trosgierst. Zodra ik met mijn hand en trosgierst de kooi in ga, komt ze eigenlijk meteen op mijn hand zitten. Ik ben benieuwd of ik haar ooit tammer dan dat krijg. Ze is wel altijd op haar hoede.

Ik ben ook bezig met een naam te verzinnen voor de nieuwe aanwinst die straks mij gezelschap gaat brengen.
Ik zit te dubben of ik hem/haar een snoezige naam of een mooie naam zal geven  ???  Misschien moet ik eerst even afwachten tot ik weet welk valkje het wordt. Ik heb er al helemaal zin in  :D

Nou mijn pauze is weer voorbij... Ik moet weer aan de slag  :-\

Groetjes,
Monique

Ankie

Hoi Monique

Tijdnood hebben we hier volgens mij allemaal ;D ;D.
Ik schreef net nog in ons dagboek dat ik wat in huis moet gaan doen en nu zit ik er nog steeds...pas op je bent verslaafd voor dat je het weet !
Je hebt al heel wat meegemaakt met je valkjes.
Wij hebben ook grasjes en valkjes. Ze zitten niet samen in een kooi ,maar vliegen wel regelmatig met z'n alle door de kamer.

Groet van Ankie

Ozzie

Leuk weer een nieuw dagboek!

ga je volgen,

groeten, Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Monky

Hi allemaal,

Ik ga mijn best doen om de andere dagboeken en verhalen ook bij te houden  :-\ Ik hoop dat het me lukt  ;D

Hi Ankie,
Tja, wat kan ik zeggen. Ze hadden een niet zo'n leuk leven. Ze plukten zich tot bloedens toe. En krijsen als ze er weer een veer uittrokken. Het zat niet helemaal goed meer in hun koppies. Het was wel moeilijk toen ze zo vlak na mekaar overleden. Aan de andere kant dacht ik ook, ze hoeven zichzelf nu ook niet meer pijn te doen. Ik vond een klein beetje troost in die gedachte  :'(

Mijn grasjes zitten inderdaad bij Lulac in de kooi. Gisteren wilde Poofy (grasje) mee eten van de trosgierst. Lulac was het er duidelijk niet mee eens  ;D Ik was wel verrast dat Poofy het probeerde, want ook die is niet tam. Wel leuk.

Ik heb een tuinontwerp gemaakt en ik heb een heel mooi plekje gecreeerd voor de nieuwe buitenvoliere  :D
Het komt naast het tuinhuisje en bij de vijver. Ik heb daarvoor een terrasje zodat ik daar lekker bij mijn dieren kan zitten.
Ik heb trouwens met Rick van het forum afgesproken dat ik zijn voliere over zal nemen, dus daar ben ik natuurlijk heel blij mee.

Hm, wat duurt wachten lang.

Dat was het weer even vor nu, mijn pauze is weer ten einde  :-\

Groetjes,
Monky


Monky

Hi allemaal....

Het is hier rustig aan het valken front.
Lulac lijkt weer iets op te leven. Ze heeft haar kuif mooi naar voren en zit weer recht op. Wat zijn ze dan mooi... :)
Ze lijkt ook zelf om aandacht te vragen. Dat vind ik eigenlijk wel positief. De kreten die ze nu geeft klinken niet meer zo eenzaam, maar meer als roep naar mij toe. Als ik binnen kom roept ze en als ik weg ga ook. Ik heb dan altijd de neiging om weer naar haar toe te gaan, maar ik ben bang dat het dan krijzen of zo wordt, wat ik hier vaak gelezen heb  :-\

En dan de kleintjes... :D
We krijgen regelmatig een berichtje van Karin hoe het vordert met te kleintjes. We zitten vol afwachting. Ik ben benieuwd wat de karaktertjes zijn. Ik vind ze ze schetig. Ik heb de laatste foto met z'n vieren in de mand nu als desktop achtergrond. Kan ik ze elke dag zien  ;D ;D ;D

Hmmm, wat duurt wachten dan toch lang....

Groetjes,
Monky


Monky

Jippieee!!!!

De tickets van Barcelona zijn binnen. We kunnen ze straks ophalen...

Sorry moets ik even kwijt  ;D ;D ;D ;D ;D

Valerie

Leuk, een reisje!!! Heb ik ook wel zin in!!! :P

En, deelt Lulac nu al zijn trosgierst of issie nog van: AFBLIJVEN! DAT IS VAN MIJ! ALLEMAAL VAN MIJ!?  ;D



bobbie

Hoi Monique,

Wat een leuke nieuwtjes heb jij allemaal te vertellen.
Barcelona is leuk. Ben ik ook een paar keer geweest.

En wat betreft de naam van je dagboek: die je nu hebt vind ik ook erg leuk. Je bent net een paar maanden te laat om het mijn gevleugelde vrienden te noemen want ik heb die naam nog maar zo kort.
Maar dit vind ik ook heel lief klinken :D

Groetjes, Nel :)