My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Jeetje, alweer bijna een jaar geleden van de opa van Erwin.  :'( Wat gaat de tijd  toch snel!!

Leuke foto's weer!!

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ivy

Hoi Monky.
Wat een snoepje die Yaro. En inderdaad, zijn smoeltje wordt geel... ik heb zondag ook Rafiki gezien en hij wordt ook al geel :D. Ik ga zo naar Rikkie en Vlekkie mailen, of zij ook al puberen...
Laat hij zich al een beetje kroelen?
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Manja,
Yaro staat inderdaad nog los van de anderen. Hij is nog volop in training  :) Het gaat heel goed. Hij is wel erg eigenwijs, maar dat ben ik gelukkig ook  ;D

Dank je Caroline  :)

Hi Ivana,
Yaro is een brilverslaafde hahaha. Hij probeert steeds mijn bril te pakken te krijgen hahaha. De schat  :-*

Hij begint inderdaad geel te worden. Hij wordt al echt een beauty  :) Ik heb het kroelen niet meer geprobeerd. Ik wil eerst dat hij zonder problemen op mijn hand gaat zitten. Het is een kleine dondersteen  ;D Maar het gaat hartstikke goed. Alleen zit zijn eigenwijsheid af en toe een beetje in de weg  :-\ ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Hey Monique,

leuke foto's weer! :D Is het nou steeds hetzelfde valkje met de hoedenverslaving? Helaas doen ze dat hier nooit, het ziet er erg grappig uit! ;D

Monky

Hi Rianne,
Het is inderdaad alleen Disa die onder het belletje hangt op de foto's  :) De anderen doen het ook, maar die stoppen dan als ik met de fototoestel naar ze toekom  ::)
Ze willen graag gekroeld worden door het belletje...ze kroelen elkaar namelijk nauwelijks :P Dan moet je toch wat hahaha. Het gekke is dat ze allemaal gekroeld willen worden maar ze willen geen van allen zelf kroelen  ::) Gekke vogels  ;D





Vanochtend was het weer een feest  ;D
Ik was mijn tanden weer aan het poetsen en alle valkjes poetsten droog mee. Zo'n prachtig gezicht  :)

Ik heb nu Yara voor het eerst met haar speeltje zien spelen. Wat ontzettend schattig. Als ik thuis kwam zag ik wel dat het verplaatst was, maar ik heb het nooit echt gezien. Ik heb nog nooit een vogel zo lekker zien spelen met een knuffeltje....schattig... :-* :-* :-* Ik wilde er een foto van maken, maar ik dacht er pas aan toen ze uitgespeeld was  :-\ ;D Komt wel weer een andere keer.

Dat was het weer even voor nu.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Wat lief en schattig dat Yara met haar speeltje aan het spelen was. Het is inderdaad een heel lief gezicht. Vaak zitten ze dan zo geduldig ermee te spelen en kunnen ze zich er een hele tijd mee vermaken.
Hoe gaat het met het tammaken van Yaro?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ivy

Aaaah Yara en haar muisje... ja het is erg schattig. De kindertjes zijn wel ondeugend maar ook ontzettend speels. Jessie knabbelt ook aan alles, laatste hit is hier een draadje met kraaltjes erop... en de alltime favourite - kattenspeeltje Ratje. Zijn neus en ogen zijn al grotendeels verwijdert ;D ;D
Als het je ooit lukt om een foto te maken dan hoop ik hem te zien :D
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 29 november 2006, 11:03:43
Vanochtend was het weer een feest  ;D
Ik was mijn tanden weer aan het poetsen en alle valkjes poetsten droog mee. Zo'n prachtig gezicht  :)


;D
Dat had ik wel eens willen zien!
Foto's? ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 29 november 2006, 20:13:03
Citaat van: Monky op 29 november 2006, 11:03:43
Vanochtend was het weer een feest  ;D
Ik was mijn tanden weer aan het poetsen en alle valkjes poetsten droog mee. Zo'n prachtig gezicht  :)


;D
Dat had ik wel eens willen zien!
Foto's? ;D


Dat gaat niet lukken met een tandenborstel in mijn hand. Heb je wel eens naar je monitor gekeken terwijl je met een elektrische tandenborstel poetst? Geloof me, focussen lukt dan niet meer  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 29 november 2006, 20:15:49
Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 29 november 2006, 20:13:03
Citaat van: Monky op 29 november 2006, 11:03:43
Vanochtend was het weer een feest  ;D
Ik was mijn tanden weer aan het poetsen en alle valkjes poetsten droog mee. Zo'n prachtig gezicht  :)


;D
Dat had ik wel eens willen zien!
Foto's? ;D


Dat gaat niet lukken met een tandenborstel in mijn hand. Heb je wel eens naar je monitor gekeken terwijl je met een elektrische tandenborstel poetst? Geloof me, focussen lukt dan niet meer  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky


Een statiefje en de zelftimer kan wonderen verrichten! ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Manja,
Met Yaro maken we langzaam vooruitgang. Ik had verwacht dat het sneller zou gaan, maar hij is eigenwijser dan ik ooit had gedacht  :-\ Maar het lijkt steeds makkelijker te gaan. Hij gaat nog niet spontaan en ik moet hem nog steeds overhalen met trosgierst. Hij komt namelijk altijd eerst tegen de tralies aanhangen bij mijn gezicht  ::) Wel lief, maar niet helemaal de bedoeling. Verder is het ook nog steeds zo dat als ik ook maar even verzit of als er in de kamer een geluid is wat hij niet kan plaatsen, hij meteen aan de tralies hangt. Dat moet natuurlijk ook nog verbeteren. Ik vermoed trouwens dat als hij los zou zijn, hij gewoon bij me zou zitten. Ik wil hem alleen van zijn angst voor handen afhalen. Ik heb geen flauw idee waar hij dat heeft opgelopen.

Oeps, dat is een heel verhaal geworden...sorry Manja  ;D

Hi Ivana,
Als ik een foto heb van Yara spelend met haar muisje, plaats ik hem in jou dagboekje  :D

Hi Marc,
Ik wilde dat vandaag uitproberen, maar nu poetsten zij niet mee...had ik alles voor niets opgezet  >:( ::) ;D





Vanochtend weer iets heel liefs gezien  :)

Lulac wilde overduidelijk gekroeld worden... Ze zat met haar koppie naar beneden en haar oogjes helemaal dicht geknepen. Ze schoof heel langzaam richting Ilo.
Ilo kreeg het door en schoof heel voorzichtig richting Lulac. En heeeel voorzichtig begon hij aan haar kuifje te kroelen. Echt heel voorzichtig. Zo lief en schattig...  :-* :-* :-*
Misschien wordt het wel wat tussen die twee. Dat zou ik voor Lulac heel leuk vinden. Sinds Mauk er niet meer is, heeft ze zich aan niemand kunnen binden  :-\ Ik hoop voor haar dat dit wat wordt.

Er is trouwens iets met Lumpi het gele grasje.
Ik zit alleen heel erg in dubio. Ze eet en drinkt goed en ze zit ook nog steeds lekker te kwetteren en met haar snavel lekker te tikken tegen stokjes...gewoon dingen die grasjes altijd doen. Alleen zit ze op het ogenblik wat hoog op haar pootjes en had ze van de week een hele vieze kontje. En haar ruggetje staat een beetje bol met de staart naar beneden. Kan het zijn dat ze een eitje moet leggen? Dat zou natuurlijk best kunnen, zit ik me net te bedenken...
Ik wil haar eigenlijk even bekijken, maar de stress die het in de voliere veroorzaakt... Ik weet niet of ik dat dan moet doen. Om maar niet te spreken van de stress voor haar.
Als iemand advies heeft...hoor ik het graag.
Moet ik haar eruit halen en even apart zetten, of moet ik haar even met rust laten en het even aankijken?

Alvast bedankt.
Ik zet dit stukje ook nog wel even bij andere dieren.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monky,

Daar kun je van genieten als er 2 zitten te kroelen. Ik vind dat zo mooi om te zien en zo vertederend.
Over je grasje daar kan ik je helaas niet mee helpen.
In ieder geval veel sterkte ermee.

Groetjes Anja

Monky

Hi Anja,

Ik kan er ook altijd van genieten als ze aan het kroelen zijn.
Ze doen het alleen niet zo vaak als ik erbij ben. Het ging ook heel aarzelend tussen Lulac en Ilo. Maar het was wel heel schattig.

Citaat van: elfelfje op 30 november 2006, 19:07:58
Over je grasje daar kan ik je helaas niet mee helpen.
In ieder geval veel sterkte ermee.

Dank je.





Lumpi heb ik nu in een aparte kooi gezet om te observeren.
Je kan meer lezen over Lumpi bij "andere dieren"

Gisteravond had ik geen tijd meer om met Yaro bezig te zijn, maar vanochtend heb ik dat goed gemaakt. Hij lijkt bijna over zijn angst voor handen heen te zijn. Hij kwam vandaag verrassend snel op mijn handen zitten. Welliswaar wel met trosgierst, maar toch. De volgende stap is dat hij ook zonder trosgierst op mijn hand komt zitten en dat ik hem er op die manier uit kan halen. Dan is hij ook klaar om bij de anderen te zitten.

Met de andere valkjes gaat het ook allemaal goed. Ilo's kuifje begint al mooi terug te komen en Vesna's verenkleed wordt ook steeds mooier. Ze slaat heel vaak haar vleugels uit. Ik kan daar echt uren naar kijken.

Ik ga vanavond denk ik even naar de dierenwinkel om nieuwe zitstokken te halen. Ik vind namelijk dat er niet genoeg zitplekken zijn in de tamme voliere. Ze kunnen in de ringen en alles zitten, maar ze hebben geen rechte zitstokken. Het vervelende is dat de stokken maar aan twee kanten van de voliere bevestigd kunnen worden. Ik ga even kijken wat ze verder nog hebben.

De agaatjes maken het verder goed. Ik had verwacht dat ze heel veel zouden schreeuwen, maar dat valt reuze mee. Ze maken even een scherp geluid als ik de kamer binnenkom ter begroeting en soms zijn ze met elkaar aan het stoeien en maken ze wat herrie, maar het valt me al met al reuze mee.

Ik zal komend weekend weer wat fotootjes maken van de birdies. Het wordt weer hoog tijd.

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Nou we hebben een behoorlijke stap in de goede richting gezet met Yaro!!!

Hij heeft op mijn hand gezeten zonder trosgierst!!!
Hij wil er wel zelf op klimmen, maar nog niet als ik het van hem vraag. Dus als ik met mijn vinger naar hem toekom om hem op te laten stappen, klimt hij weg. Dat zal dan de volgende stap zijn.

Maar ik ben al heel blij met deze stap.

We gaan vrolijk verder.
Ik ben ook nog steeds met Yara bezig. Veel tegen haar praten en zo. Ze is wel schrikachtiger dan Yaro dus ik hoop dat dat goed komt. We blijven proberen.

Groetjes,
Monky