My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Wat een leuk nieuws!!  :D

Veel plezier morgen bij Marga,  ;)

Truste!!  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi allemaal,

Zo, wat een druk weekend zeg!!
Gisteren hebben we dus Seda bij Marga opgehaald.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18850.90.html

Het was super gezellig  :)

Met Yara gaat het ook heel goed.
Gisteren helaas geen tijd gehad om met haar bezig te zijn, maar dat ga ik vanavond goed maken  ;D
Gisteren middag was ze niet meer zo happig om op mijn vinger te zitten trouwens  :-\ Wispelturig dametje, maar dat gaat helemaal goed komen  ;D

Verder gaat het heel goed met alle valkjes. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel te vertellen  :-[ :-\
Het gaat gewoon erg lekker  ;D
Ik hoop vanavond wat foto's van Yara te maken. Ik heb wel gemerkt dat lutino's moeilijk zijn om te fotograferen met kunstlicht en flits  :-\ We blijven proberen  ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

He Monique, moet je WEER een nieuwe handtekening! ;D


Monky

Hi allemaal,

Ik heb wat foto's van Yara gemaakt. Ze zijn niet super, maar beter kon op dit moment niet.



Hier glijdt ze langs de tralies naar beneden...ze snapt er niets van  ??? :o 8) Mijn hulp accepteerde ze alleen niet  :-\

Ik heb haar even in de gang los gelaten.
Ze liet zich niet makkelijk vangen na afloop. Ze kwam daarvoor ook niet op mijn vinger zitten, maar ik wilde haar wel even laten vliegen.
Ze bleef maar hoog zitten. Ik denk dat ik haar van voren af aan weer volledig tam moet maken  :-\ Ik hoop dat dat gaat lukken in de komende 3 weken voor ik op vakantie ga. Anders moet ik daarna misschien weer opnieuw beginnen. Dat zou jammer zijn.

Verder is het een enorme schat  :-* :-* :-* Ik heb haar wel even tegen me aan vastgehouden en gekroeld met mijn neus... ze viel bijna in slaap, maar dan herinnerde ze zich weer dat ze vastgehouden werd en ging ze weer tegensputteren... Misschien is er toch nog hoop  ;D

Ik hoop binnenkort toch betere foto's van haar te maken... Ze is zo ontzettend mooi  ;D

Groetjes,
Monky

Ankie

Hoi Monique

Yara is inderdaad prachtig !!! Jammer dat ze niet supertam is !
Ik heb ook altijd moeite om van Nala (ook lutino) een mooie foto te maken ! Licht is bij hun heel belangrijk ! Maar ik vindt je foto's schitterend hoor !!
Geef het zusje en broertje van Raaf maar een dikke knuf van me !

Groet van Ankie

Monky

Yara is een kroelkip in het donker!!!!

YES!!! Er is heel veel hoop!!!!

Ik wilde het er niet bij laten zitten. Het zit gewoon niet in het karakter van het beestje. Gisteren ging ze wel op mijn vinger zitten en vandaag ineens niet. Ik heb de situaties met elkaar vergeleken en de eerste keer had ik haar wakker gemaakt, want dat deel van het huis was al donker. Ze kan dan niet zo goed zien, dus weet ze ook niet waar ze naar toe weg kan. Vandaag had ik haar bij daglicht eruit gehaald en ze dacht natuurlijk, je kan de pot op, ik ga mijn vleugels strekken!!! Geef haar eens ongelijk  ;D Nu heb ik het weer vanavond gedaan en ik heb haar in het donker eruit gehaald en ze stapte keurig op alsof ze nooit anders gedaan had en ik haalde haar eruit en ik heb een half uur met haar zitten kroelen. Dan gaf ze de ene wang en vervolgens de nek toen weer de andere wang...Zo lief. Het was donker dus ik kon geen foto maken, maar ik ben zo ontzettend blij  :D :D :D :D :D :D :D :D
Nu nog een manier vinden om haar vertrouwen in daglicht te krijgen  :-\ :)

Mijn avond kan niet meer stuk  :D

Groetjes,
Monky

Monky

Ik heb een klein probleempje  :-\

Ik moet eigenlijk mijn handtekening aanpassen, maar ik weet niet hoe  :(

Ik dacht eerst gewoon 1 of 2 valkjes erin te verwerken...Maar ik weet niet welke...ik vind ze allemaal mooi, maar ik wil wel weer eens wat anders.

Heeft er iemand een suggestie?
Ik geloof dat ik een creatieve dip heb  :-\

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Nou je fotoos waren wel mooi hoor !!  ;D
En ipv wc-training doe jij de avondtraining.  ;)
Ik denk dat als je dit een aantal avonden gedaan hebt,dat ze dan ook overdags aan je stem herkend,en dan weet ze dat ze lekker gekroeld gaat worden.
In je foto kan toch nog wel 2 koppies?

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ivy

Wat lief!
Gelukkig maar dat ze toch haar vertrouwen in mensen terug begint te krijgen... Ze was voor de nare DA ervaring ook heel lief, dus ze heeft wel aanleg.
Ik wens je veel succes ermee! En hoe gaat het met Yaro?
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 25 september 2006, 22:47:36
Ik moet eigenlijk mijn handtekening aanpassen, maar ik weet niet hoe  :(
Heeft er iemand een suggestie?


Het wordt in ieder geval erg druk op je handtekening! ;D

Misschien moet je de cath-jes en de rosella's ook een plaatsje geven... zou leuk zijn!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Esther*

dat wordt nachtwerk! ;D

Ik wel eerder gehoord dat valkjes 's avonds rustiger zijn. Ik had ook een felle tante, maar zit nu leker buiten :D
Esther

ManjaV

Hey Monky,

Wat lief zeg! :D Dat ze zo met je kroelt in het donker :D :D :D
Dat is wel heel opmerkelijk. Het is idd zo dat valkjes wel rustiger zijn 's avonds, maar om dan meteen uitgebreid te gaan kroelen? Wow!
Het scheelt denk ik wel dat ze al wat meer aan handen gewend was.
Fuzzy van mij associeert handen alleen met vangen.  ::) Dus dat is nog moeilijker tam te maken.  ::)
Maar jouw Yara is een snoepie hoor, zo te zien op de foto! :D :D Wat een schatje! Heb je 's nachts ook een nachtlampje voor haar aan? :D Omdat ze niet zo goed kan zien?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi allemaal,

Ik heb een polletje geopend om te zien welke 2 valkjes jullie het liefst in mijn handtekening willen zien.

Je kan er uiteraard 2 kiezen.

Ik ben heel benieuwd  :) Alvast bedankt voor de medewerking  ;D




Hi Yvon,
Ik hoop dat je gelijk hebt.
En over de handtekening...Het wordt heel erg vol en ik ben er gisteren 2 uur mee bezig geweest. Het wordt gewoon niet mooi  :-\

Hi Ivy,
Ik heb er nu alle vertrouwen in dat ik haar vertrouwen ga terug winnen. Ze heeft zo ontzettend zitten genieten  :D Ze is trouwens wel ontzettend snel  ;D

Met Yaro gaat het heel goed. Hij begint steeds meer te fluiten tot ongenoegen van Erwin, want de valkjes zitten daarom juist boven. Het leuke is dat Seda en Yaro samen fluiten  ;D
Hij is nog steeds een ongelofelijke lieverd  :-* :-* :-*

Hi Marc,
Dat vind ik eigenlijk wel een heel goed idee...er begint iets te vormen, maar ik moet eerst weten welke 2 valkjes ik in de handtekening zal zetten...Help je mee?  ;D

Hi Esther,
Zo'n nacht werk wordt het tegenwoordig niet meer  :-\ Het is al om negen uur donker  :-\
Ik had het voor de gein ook even met Isaura uitgeprobeerd. Ze is altijd nukkig als ze op mijn vinger moet stappen...nu deed ze het alsof ze het nooit op een andere manier gedaan had  ;D Ook met haar heb ik een half uur zitten kroelen.

:o :o Wel een enorme kroeldag gehad zeg  :o ;D

Hi Manja,
Ik moet eerlijk toegeven dat ik liever in het licht kroel  ;D
Ik kan haar dan in elk geval ook zien  ::) Het zou wat zijn...
Het zal jou ook lukken met Fuzzy hoor...Maar je zou het voor de gein best een keer kunnen proberen. Als ze niet opstapt in de kooi... Hoef je ook niet te proberen haar eruit te halen, want dan weet je al dat het niet gaat lukken  ;D

Ik heb voor Yara geen nachtlampje aan, want de straatverlichting komt door de plissés heen. Ze heeft dan genoeg licht. Boven heb ik wel een nachtlampje. Vooral voor Vesna...die had er heel veel moeite mee.

Zo ik ga eens lekker lunchen  ;)

Groetjes,
Monky

Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)