My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Oh, ik geniet altijd zo van douche foto's, mijn valkjes blijven altijd als zoutzakken zitten.  :-\

Bedankt!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Spuit jij echt op ze of richt je er net iets boven zodat het als een mist op ze valt?
Ik richt wel eens de spuit recht op ze. Daar zijn ze vaak niet echt van gecharmeerd  :-\
Maar ze hebben er bij mij niet altijd zin in heb ik gemerkt  :)

Marga,
Ik kijk al naar de foto uit...Ik hoop dat je er vanmiddag een kan maken  ;D

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Monique.
Ik hoor dat je gek op foto's ben... Hier een paar van Yaratje.









Haar oogje is gelukkig alweer goed, ik zag gisteren nog wat oogvlies maar vandaag lijkt het al binnengetrokken zijn. Ik moet haar nog pakken en goed van dichtbij bekijken, maar voor zover ik kon zien kon ik niks zien :P ;D

Zo, dat was hem weer, ik zie je morgen :D
Groetjes, Ivana en Yara





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Ivana,

Citaat van: Ivy op 21 september 2006, 11:55:11
Hoi Monique.
Ik hoor dat je gek op foto's ben... Hier een paar van Yaratje.


Hoor je dat nu pas ???  ;D ;D ;D

Bedankt voor de foto's.
Heb je ze allemaal al op een cdtje gebrand?  ;D

Wat is ze toch een beauty  :-* :-* :-*
Ik zal haar oogje goed in de gaten houden. Ik zal ook tijdens mijn vakantie aan de buren vragen of ze haar in de gaten willen houden.

Morgen is het zover...

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Wat een mooie foto's van Yara. Ze is echt een prachtvalkje :D :D
En wat heb je schitterende douchefoto's gemaakt ;D Leuk he, zoals ze daar van kunnen genieten :D :D
Moet je daarna ook altijd de voliere droogwrijven met een handdoek of hoe doe je dat?
Bij mij is dan echt alles kletsnat.  ::)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

OmaLisa

Hoi, ik ben nieuw hier, sinds vorige week heb ik 4 valkjes gekocht, ze zijn nu 6 weken oud, de eerst 2 waren wel tam maar toch voorzichtig, de laatste 2 heb ik een week later opgehaald, ze zaten in de winkel in de zelfde kooien.
Maar die laatste 2 waren duidelijker minder tam. wat een week kan schelen he.
Ik doe ook de methode die Creoline gebruikt, en dat werkt perfect, ik heb dat uit mijn eigen gevoel gedaan, en nu lees ik dit, ook toevallig :D
Wat ik ook doe, is de valkjes op mijn schouder zetten, ik ga dan stofzuigen of iets anders wat ik dagelijks doet, dat helpt ook.
Ik pak ze om beurten, ik pak eerst een valkje op mijn schouder die al gewent is, dan zet ik het nieuwe valkje op mijn andere schouder, dan kan hij afkijken hè ;D
Ook helpt dat enorm, ze worden eigenlijk onder zachte dwang met de hele hand gepakt, nu zijn ze dat gewent.
De eerste keer dat ze op mijn schouders zaten had ik ook een trosje giers erbij (wel een troep :P)en dat hielp ook goed, zo wennen ze ook aan de dagelijkse geluiden ;)

Caroline

Wel leuk hoor nog steeds reactie van mensen zo hier en daar over de toilettraining!!  :D

Fijn dat het zo goed met je valkjes gaat.

En Monique, ik had het gelezen hoor, over Yaraatje. Leuk!!

Veel plezier zondag bij het halen van je meisje en een catharina,  toch??

Liefs Caroline

PS. alles goed met mam en konijn??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Manja,

Mooi is Yara, hè? In het echt is ze net zo mooi  :)
Wat het douchen betreft. Meestal hangen ze nog in de druppels na te douchen als ik allang gestopt ben met sproeien, dus meestal laat ik de druppels voor wat ze zijn. De grond maak ik echter wel schoon  ;D Anders gaat mijn laminaat er niet zo goed meer uit zien  8)

Hi OmaLisa ???
Gefeliciteerd met je nieuwe valkjes en welkom hier op het forum.
Ja Caroline's potty- training is vrij populair  :) Het werkt ook goed bij jonge vogels. Ik hoop dat het bij mijn Yara ook goed gaat werken  :) Veel plezier hier op het forum  ;D En pas op...het kan verslavend zijn  ;D ;D ;D

Hi Caroline,
Wel leuk hè, dat er af en toe weer een reactie op komt. Het kan heel handig zijn  ;D
En Yara komt vandaag al  :o ;D Zondag gaan we naar Schoorl om Seda op te halen  :) Helaas kon het niet gecombineerd.


Hi allemaal,

Ik heb weer een foto serie, alleen dit keer van Yaro  :)
Wat is het een lekker ding zeg. Kijk zelf maar  ;D


Hoe zo boos  ???




Lekker toch dat trosgierst ... Yum Yum...


Ben ik niet mooi  ;D


We moeten wel alles even geproefd hebben hoor!!


Ook het haar van mijn baasje moeten we niet vergeten  ;D



Tijd om te pitten  ;D ;D ;D

Ik heb een half uur met hem op mijn vinger gezeten. Hij heeft zich zitten poetsen, slapen, aan mijn ringen geknabbeld, aan mijn bril geknabbeld en ik heb hem gekroeld met mijn neus. Dat vindt hij toch nog steeds het fijnst. Het grappige was dat hij tegelijkertijd zijn borstveertjes aan het poetsen was hahaha. Wat een lieverd is het toch  :-* :-* :-*

Nou dat was het dan even over Yaro  :)
Vanavond plaats ik weer wat fotootjes van de andere lieverds en misschien ook een kiekje van Yara...maar dat hangt van haar af hoe bang ze is. En anders wordt het morgen  ;D In daglicht kan ik toch meestal betere foto's maken.

Tot later,
Groetjes,
Monky


*Esther*

Spannend nieuwe valkjes!
Leuk dat het zo snel al makkelijk gaat.
gr Esther

ManjaV

Hey Monky,

Yaro is zeker een lekker ding  :-* Is het een mannetje?
Volgens mij is het echt een lief kroelvalkje :D :D :D
Worden Yaro en Yara een koppeltje? :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Hopelijk niet Manja, ze zijn broer en zus.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Oh ja, Caroline..
Het gaat goed met het konijntje van mijn moeder. Ze is er zo ontzettend blij mee!! Ze leeft echt weer helemaal op.
Dat is echt een pak van mijn hart.

Weet je waarom ze niet eerder een konijn had genomen? Ze liep namelijk al langer met het idee...Haar vriendinnen hadden gezegd dat de konijn haar zou overleven...ze is nu 66 jaar. Het kan natuurlijk, maar dat zeg je toch niet!! Toen ze haar vriendinnen vertelde dat ze er toch een gekocht had, was de reactie...wij gaan hem niet verzorgen hoor!  >:( Niet iets van Goh wat leuk, ik zie dat je er helemaal vrolijk van bent of zo...  :( Maar ja...Ik weet niet of ze hun nu nog echt als vriendinnen kan beschouwen...

Oeps...Een beetje veel off-topic... Ach het is maar 1 keer  :-\ :D

Hi Manja,
Yaro is inderdaad zeker een mannetje en Yara een popje. Het zijn inderdaad broer en zus die bij Ivy in het nest zaten.

Poeh...
Wat een hectiek deze dag... :P Ik ga denk ik zo naar huis  8)

Groetjes,
Monky


caro

Hoi Monky,

Wat een heerlijke foto's weer, vooral de douchefoto's. Leuk om te zien.

Wat een schitterend valkje is Yara. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Wat een rare reactie van die vriendinnen. Maar ja als je moeder het maar leuk vind. Dat is belangrijker dan wat de vriendinnen ervan vinden.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Caroline

Ach jeetje, wat een fijne vriendinnen maar niet heus.

En je moeder is pas 66, nou mijn ouders zijn beide 69 jaar en hebben een hond, 2 valkjes, 2 grasjes, Lorre, de papegaai, 3 aquariums en buiten nog 2 Ferplastkooien met een koppeltje Turquosines en een koppeltje Bourkes, die laatste verzorgen ze al 2 jaar voor mij.  ;) Zij genieten er echt van en vinden het heerlijk omo weer wat te doen te hebben en te verzorgen.

Gelukkig gaat het goed met je moeder en konijn.

Groetjes!  :D

PS. Alles goed gegaan met Yara??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi allemaal,

Yara heb ik gisteren dus opgehaald. We waren vrij laat thuis en ze was een beetje panisch na de autoreis.
Ik heb haar vandaag vooral met rust gelaten. Ik hoorde wel dat ze aan het spelen was omdat het belletje in haar kooi steeds rinkelde.

Vanavond heb ik mijn hand in de kooi gedaan om te kijken hoe ver ze was en tot mijn grote verbazing kwam ze keurig op mijn vinger zitten  :o :D Dat zijn de leuke dingen van het leven  ;D
Ik heb nog geen foto's gemaakt, omdat ik haar over dag niet lastig wilde vallen met flitsen en zo en ook 's avonds niet. Ik ga het morgen wel proberen. Als ze dan weer gewoon keurig op mijn vinger gaat zitten, laat ik haar er even uit in de gang.

Ze staat nu naast Yaro, dus ze is niet eenzaam.

Verder eigenlijk niet veel te melden... Ik heb vanmiddag lekker met Disa zitten kroelen, ze viel bijna in slaap  :-* :-* :-*

Ik ben met Jocko naar de dierenartst geweest om de snavel te laten knippen...
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13113.0.html

Verder heb ik lekker op mijn bank gezeten en gekeken naar hotels in New York. We gaan daar misschien een midweekje heen als we in de VS zijn.

Het was al met al een drukke dag moet ik zeggen.
Maar ik ben super trots op Yara... Na 3 keer gepakt de zijn om een AB prikje te krijgen dat ze toch niet al haar vertrouwen verloren heeft zegt toch wel wat over Ivana en Yara zelf natuurlijk...Ik hoor haar weer met het belletje spelen  ;D ;D ;D Ik zit boven en zij beneden hahaha.

Ik ga zo mijn bed opzoeken, want morgen is het weer een lange reis naar Schoorl. We gaan Seda ophalen  :) bij Marga  ;D

Groetjes,
Monky