My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Karin

.

CitaatIk kan wel een plaatje misschien van internet plukken van de aquarium  ;D Toch een soor foto...Ik ga even zoeken...

Ah!! Gevonden!!!

Niet het beste plaatje, maar het geeft een idee.
Het is een bak van 450 liter en heeft een lengte van 1,50m. De diepte en hoogte zijn beide geloof ik 0,6m.
De voorkant loopt in een ronding. Ze noemen het panoramaglas  ::)

Volgens mij staat tegen de achterwand ook de achterwand die wij zullen nemen. Maar dat weet ik niet zeker. Het is ons verteld dat die vrijdag in de winkel liggen en dan gaan we kijken of we het mooi genoeg vinden. Anders komt er een andere achterwand in.

Groetjes,
Monky


Mooi aquarium Monique ! Gaan jullie vast veel plezier aan beleven ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 24 juni 2006, 12:35:27
Tjonge, er gaan bij jou nogal wat vogels bijkomen zeg! :o ;D


Nee hoor, helemaal niet  ::) Het zijn er maar 4 ::) ;D

Hi Caroline,
Nog even en ik kan de foto's weer zelf maken. En daar na nog even en ik kan ze ook weer zelf plaatsen  :P ;D

Citaat van: Karin op 25 juni 2006, 01:01:29

Mooi aquarium Monique ! Gaan jullie vast veel plezier aan beleven ;)


Ik denk het ook wel  ;D ;D ;D We hebben de achterwand er nu ingelijmd. Vanavond hopen we de bak in te kunnen richten en met water te vullen. Dan kunnen de plantjes komen ;D ;D ;D En over een paar weken de vissen.
Hoe lang hebben jullie toen gewacht met de vissen erin te doen?

------------------------------------------------------------------------

Zaterdag avond ben ik wel even geschrokken  :o
Ik hoorde ineens een enorm gefladder!! Whooshy had zich aan beide vleugels bezeerd. Ze bloedde ook  :-\ , maar het leek wel vrij snel te stollen. De volgende ochtend had ze zich alweer helemaal schoon gepoetst. Ik heb wel die nacht nog een lampje aangelaten....de nachten daarop eigenlijk ook...voor de zekerheid. Wat het was, weet ik nog niet. Misschien dat een van de andere vogels iets onverwachts deed  ??? Ik hoop dat het niet al te vaak zal gebeuren  :(

Verder gaat het allemaal goed met ze, gelukkig.

Ik heb van Kirsten nog wat fotootjes van Vesna gekregen  :)




Zo dat was het weer.
Tot later.
Monky

Monky

Hi allemaal,
Hier is ook nog een fotootje van Isaura  :)


Ik vind haar ook zo mooi. Ik ben er echt helemaal blij mee.

Het kan nu niet al te lang meer duren voor ik deze twee ook op kan halen.

Het is letterlijk de combinatie van de ouders:


Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Wat grappig zeg, Isaura is idd een mix van de twee ouders, dat ziet er heel lief uit!!! :D
Raar he, dat gefladder, ik heb dat ook een paar keer gehad hier, Sunny ging ineens fladderen en dan bezeerde Mikki zich aan zijn vleugeltjes, heel zielig!
Ik hoop dat het al beter met Whooshy gaat.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Wow Monique,

Ik vind Vesna een moppie hoor maar wat een lekker ding, Isaura. Wat een beauty, zo eentje zou ik ook nog wel willen hebben in mijn "collectie".  ::) :-[

Ik zal eens gaan overwegen wat ik met de "Grisha" ga doen, de echt zal waarschijnlijk toch nooit geboren worden, aangezien Grisha van Gerda waarschijnlijk een crossover is.

De meeste geparelde witmasker poppen vind ik niet zo mooi, Grisha dus wel daarom wil ik graag een echte "Grisha" maar dit is ook heel erg mooi, i.p.v.  ;)

Heel erg mooi!!!!  :-*

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

CitaatHoe lang hebben jullie toen gewacht met de vissen erin te doen?


Een week of 6. We hebben eerst steeds het water getest tot die helemaal naar ons zin was  ;D Na een week of 4 eerst de clownbotia's en echte siamese algeneters erin om wat meer "poep" in de bak te krijgen. En een week of 2 erna de wat minder sterke types erin. Die  zaten in de tussentijd in een andere bak. Wel hebben we voor ons nieuwe aquarium een paar emmers van het oude aguariumwater gebruikt om een bacteriecultuur te hebben in de bak. Daarom hoefde we niet zo lang te wachten.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Hoi Monique,

Wat een mooie foto's allemaal van je aankomende en net nieuwe aanwinsten :D
Ik ook kwijl, kwijl hoor :P

Leuke foto van Nalani met die appel ;D

Weet je al wanneer Vesna en Isaura ongeveer naar jullie toe mogen?

Paniek komt hier ook weleens voor :-\
Heel vervelend inderdaad en je schrikt je echt rot.
Ik heb altijd 2 nachtlampjes branden.
Gelukkig viel de schade mee bij Whooshy ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Ja zoiets dachten wij ook al. Best een tijd, maar dan heb je ook wat  ;D

Wij hebben helaas niet zo heel veel oud aquariumwater meer over. Alleen wat nu in de kleine bak zit. In verhouding is dat bijna niets. We moeten maar even afwachten  :)

Groetjes,
Monky




Mariska

Hoi Monique,

Maar dan heb je toch een beginnetje ;)
Ik zou dat kleine beetje er toch in doen.
Die bacterieen vermenigvuldigen zich vanzelf, maar het begin is dan gemaakt.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marga

hoi monique
ja daar gaat zeker een tijd inziten
in een aquarium maar dan heb je uit eindelijk wel iets heel moois
wat een schatjes al die lieve valkjes  ik vind ze heel mooi
groetjes marga

Monky

Hi Caroline,
Ze is mooi, hè?  :) Ze is nog mooier geworden dan ik verwacht had. Ik dacht al dat ze mooi zou worden met zulke ouders, maar ja, ze moeten het wel doen  :)

Grisha een crossover ??? Uhm...wat was dat ook al weer ???
Maar ik begrijp dat de kans nu klein is dat er weer zo een uitkomt. En de jongen van Grisha dan? Of werkt dat niet zo?
Je hebt behoorlijk geduld. Misschien wordt je wel binnenkort verrast. Je weet maar nooit  ;D

Hi Manja,
Het gaat gelukkig al weer helemaal goed met Whooshy. Eigenlijk de volgende dag al. Maar ja, als je al dat bloed ziet.... :-\

Hi Mariska,
Kwijl maar lekker ... Straks nog veel meer...maar dan mijn eigen foto's  ;D Misschien heb je dan een afwas teiltje nodig? ;D

Ik weet nog niet wanneer ik Vesna en Isaura op kan halen. Ze zijn van half mei, dus zo lang duurt het denk ik allemaal niet meer. Vesna liep in het begin wel een beetje achter in ontwikkeling, dus ik weet niet of dat er nog invloed op zal hebben. We wachten het wel af....vol ongeduld  ;D

Gelukkig viel het inderdaad allemaal mee met Whooshy. De volgende dag was ze al weer helemaal schoon. Ik heb nu inderdaad een nachtlampje aan. Ik heb het idee dat ze dat wel fijn vinden.

Verder heb ik eigenlijk niet veel te vertellen. Er is niet zo heel veel gebeurd.

Groetjes,
Monky

Oh, ik zie 2 nieuwe berichten  :)

Dat oude aquariumwater doe ik er ook wel in, maar daar zitten de huidige vissen nu ook in  :-\ Dat wordt een kunstje...Moet ik even goed over nadenken hoe ik dat ga doen  :-\

Marga,
bedankt  :) Maar daar zitten ook lievies van jouw bij  :) Twee van de 4 die nieuw komen  :-*

Groetjes,
Monky

Valerie

Wat een mooie valkjes krijg jij er bij!!!!
Ik ga weer op zoek voor een popje voor Peppie. Die moet over enkele weekjes ook een vriendinnetje hebben. :)



Monky

Hi Valerie,

Wat leuk dat je weer even voorbij komt zoeffen....  ;D

Wat voor een popje zoek je voor Peppie? Nog steeds een bonte?

Oh boy oh boy oh boy...
Wat hier over de werkvloer voorbij komt....

Stop een kurk in je kont...
Het rijmt niet, maar het dicht wel  ::)

We zijn hier in een hele flauwe melige stemming...  ;D


Valerie

 :o ;D
Ja, nog steeds bont. Maakt niet zoveel uit: wildkleur bont, cinamon bont, witmasker bont. Als het maar bont is. Maar dat is net zo moeilijk te vinden.
En waarom bont?
Ik heb besloten niet moeilijk te doen en het bij 2 koppels te houden, zodat er niet te veel valkjes komen.
Ik heb tegen Han gezegd dat er in de volière max. ooit 6 valkjes komen en max. 2 rosella's. ;)
Daaarom bont, want ik wil zooo graag weer een bont valkje.



marga

hoi monky
jij bent zeker in een melige bui zeg
groetjes marga