My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Ik weet het, maar dat zal pas gebeuren als wij vakantie hebben, en dan is het alweer augustus...
Maar het is toch gek... de ene keer lijkt het alsof er verbetering komt en de andere keer moet je er nog niet naar wijzen :-\. Het enige wat ze nu blijft doen is zaadjes aannemen van tussen de vingers.

Citaat van: Monky op 19 mei 2006, 21:56:08
Even snel een antwoord op Marc,
Ik denk dat Fikske te veel ruimte heeft. Ik heb Disa in een kleine kooi. Eigenlijk te klein, maar zodra ze tam is mag ze in de grote kooi. Ze heeft het dus zelf in de hand  ;D
Ze moet niet weg kunnen vluchten. Dat is namelijk makkelijker dan blijven zitten en vertrouwen krijgen in de hand die lekkere dingen geeft. Ik heb op dit moment eigenlijk ook niet de ruimte . Ik heb nu 2 kooien op de eettafel staan  ::) Maar het werkt wel. Disa is wel iets meer werk vanwege haar karakter, maar ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Ze heeft wel wat trekjes die Fikske ook heeft, alleen kan ze ze niet uitvoeren. Ze bijt ook af en toe wel eens, alleen niet hard. Misschien moet je jouw Fikske ook even voor een paar weken in een iets kleinere kooi zetten en met haar werken?

Groetjes,
Monky




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Rianne

Ow... Catharina's kunnen niet zo goed buiten... nou ja, dan moeten ze in de herfst maar weer naar binnen, dan heb ik wel een kooi beschikbaar. :)

Dat Catharina virus heerst ook overal *HATSJOE!* ik heb het ook ;D

marga

20 mei 2006, 23:16:00 #797 Last Edit: 22 mei 2006, 12:36:00 by marga
hoi monky
gefeliciteerd met je donsje
leuk binnen komen he zo n vast gelijmde deur ;D ;D ;D
onze catharina parkieten zijn het hele jaar in de voliere
maar ze hebben een droog en tocht vrij binnenhok
met het ene jong gaat het prima maar die met de rode oogjes blijft achter een beetje een kneusje
maar wie weet hoe mooi die nog word
de kleur kan ik nog niet zien
groetjes marga

Monky

Hi Nel,
Leuk dat je toch weer eventjes langs bent geweest.
Het geeft niet hoor, dat het een tijdje geduurd heeft. Je hebt de laatste weken wel andere dingen aan je hoofd gehad  :(

Ja ik moet mijn geduld weer uit de kast halen. Het werkt alleen niet zo goed meer  :P ;D 2-3 weken...zucht...  ;D

Hi Caroline,
Jammer dat je geen catherientjes dan kan nemen. Het zijn leuke beestjes. Maar ja, 13 valkjes en dan nog catherina's in de woonkamer is inderdaad misschien een beetje veel van het goede  ;D
Zaterdag hadden we een badminton toernooi...helaas niets gewonnen :'(  Zondag hebben we boven wat ramen en deuren gezeemd  :P Niet mijn favoriete bezigheid, maar omdat alles zo smerig was zie je wel resultaat  ::) ;D Je ja had ten dele gelijk  ;D

Hi Marc,
Ik denk dat dat een beetje in de genen zit. Disa doet eigenlijk hetzelfde...ze bijt alleen niet zo hard  :) Ze kan alleen geen kant meer op. Ze geeft dan toch toe en komt redelijk makkelijk op mijn vinger zitten, maar soms dus ook helemaal niet en fladdert ze de boel bij elkaar. Maar als ik vol blijf houden en kroel wordt ze weer rustig en gaat ze een beetje piepen omdat ze ervan geniet  ::) ;D De aanhouder wint altijd hahaha. ALs je haar nou in een kleinere kooi zet, misschien kan Leentje dan wat tijd in haar steken? Is dat een oplossing?
Wat lief eigenlijk dat ze wel zaadjes uit je hand eet  :-* :-* :-*

Hi Rianne,
Heb je nu vast en zeker je mannetje over kunnen halen om ook catherientjes te nemen? Wel ontzettend gaaf!!!
En voor deze virus is trouwens ook geen remedie  ;D ;D ;D Helaas, je zal er voor altijd last van blijven hebben hahaha.

Hi Marga,
Bedankt voor de felicitatie, we moeten alleen nog even afwachten of het een popje is  ::)

Citaat van: marga op 20 mei 2006, 23:16:00
leuk binnen komen he zo n vast gelijmde deur ;D ;D ;D
groetjes marga


Ja enig  :P We ontdekte dat ze de kruipluik ook maar meteen meegelijmd hebben. Die krijgen we dus ook niet meer open...zucht... ::) :P :-\ :(
Ik had al gereageerd, maar jammer van de cathi met rode oogjes  :'( De andere gaat het vast helemaal redden...als moeders klaar is met dansen  :-X
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's  ;D

Poeh... Druk weekend gehad.
Het was niet zo verstandig om te gaan badmintonnen zaterdag, maar goed, het is niet anders.

Zondag met mijn moeder wat ramen en deuren gezeemd. Ik heb haar goed in de gaten gehouden en regelmatig een pauze ingelast. Wat gaat zij er snel doorheen!! Mij lukt het niet zo snel  ::) Ik ben geen schoonmaakwonder  :P dat is wel duidelijk hahaha. Ze was helemaal blij dat ze zoveel nog gedaan had. En blij dat ze kon helpen. Ik was natuurlijk blij dat ze blij was  :) Het beurt haar dan ook weer op. Geeft haar extra energie.

Gekke Disa maakt hele lieve geluidjes als ze gekroeld wordt hahaha. Echt heel lief  :-* :-* :-*
Lulac had Whooshy bijna zover dat ze gekroeld werd. Misschien dat het binnenkort een keer gaat lukken hahaha. Haar veren aan de vleugel zijn weer helemaal aangegroeid. Gelukkig maar. Ik probeer haar nu weer zover te krijgen dat ze trosgierst uit mijn hand eet als de kooi open staat. Dat durft ze nog niet helemaal. Ik hoop dat ze straks afkijkt bij de anderen  ;D Het is ook een lekkere lieverd  :)

Gizmo zit nog steeds in de voliere. Hij vindt nog steeds heerlijk om gekroeld te worden. Als hij alleen zit is hij zo lief.

's Ochtends voor ik naar mijn werk ga, doe ik altijd even een kroelrondje  :) Dan ga ik al mijn kroeldozen af. En lekker dat ze het vinden. Echt super lief :) 's Avonds als ik thuis kom doe ik nog een ronde en later op de avond mogen ze er even uit. Whooshy vindt het heerlijk om op de kooi te zitten, maar het is net alsof ze zich daar schuldig over voelt en komt ze af en toe bij mij zitten om gekroeld te worden en mijn tijdschrift even kapot te knabbelen  ;D , de gekkerd hahaha.
Garath die gaat overal zitten waar ik maar bij kan. Die wilt altijd en overal gekroeld worden. Ik kom bijna handen te kort. En hij houdt het uren vol  ::)

Zo dat was even een update van van alles en nog wat  ;D
Ik zal deze week weer wat foto's proberen te maken, want als we verhuisd zijn kunnen we een maand niet internetten thuis...zal wel even afkicken zijn! Op mijn werk in de pauzes kan in in ieder geval nog wel even een verhaaltje schrijven hier en daar, maar geen foto's plaatsen  :(  Dus de volierefoto's in het nieuwe huis krijgen jullie in juli te zien  ;)

Zo dat was het even voor nu.

Ik ga weer aan de slag.
Oeps ik zie dat het weer een heel verhaal is geworden  :-[

Groetjes,
Monky

marga

Citaat van: marga op 22 mei 2006, 12:40:02
Zondag met mijn moeder wat ramen en deuren gezeemd. Ik heb haar goed in de gaten gehouden en regelmatig een pauze ingelast. Wat gaat zij er snel doorheen!! Mij lukt het niet zo snel   Ik ben geen schoonmaakwonder   dat is wel duidelijk hahaha. Ze was helemaal blij dat ze zoveel nog gedaan had. En blij dat ze kon helpen. Ik was natuurlijk blij dat ze blij was   Het beurt haar dan ook weer op. Geeft haar extra energie.


hoi monky
zo zie je maar weer is iedereen weer blij
groetjes marga

Caroline

Hoi Monique,

Wat heerlijk dat je moeder zo genoten heeft zondag, fijn hoor.

En een hele maand geen internet, pffff, dodelijk irritant.

Heb ik vorig jaar meegemaakt.  >:(

Gelukkig kan je op je werk nog iets, ik ging naar pa zijn pc of die van mijn broertje.  :P Helemaal zonder Valkparkiet.com kon ook ik niet.  :-[

Nu ga ik proberen te slapen, het is al laat.

Ed werkt maar een halve nacht en komt om 4 uur thuis. Dit is dus zo balen voor mij, ik kan dan niet slapen en ga liggen wachten.  :-\

Maar morgen om 8 uur gaat mijn wekkertje (kids hebben vakantie) dus ik moet nu echt af gaan sluiten. Anders wordt ik niet oop tijd wakker.

Doei doei!!  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Doe rustig aan hè?
Ik kan me voorstellen dat je dan niet kan slapen. Maar soms is alleen in bed liggen al voldoende.
Maak het vanavond ook niet te laat hè  ;D

Zo Ik heb een kleine foto rapportage van Disa gemaakt. Ik heb haar vandaag voor het eerst los gehad. Ik had het niet eerder gedaan, omdat ik bang was dat ze niet op mijn vinger zou terug komen als ze wegvloog  ::) Ik vond het echter nu wel hoog tijd dat ze haar vleugeltjes eens ging strekken en dat heeft ze lekker gedaan. Daarna kwam ze lekker bij me zitten en ze wilde alleen maar gekroeld worden. Ze had amper ook voor de trosgierst  ;D Als je haar kroelt geeft ze zo'n lief kirrend geluid en je ziet haar genieten.

Weet je wat ik zo mooi vind... Alle valkjes zijn anders. Ze hebben een andere karakter en de ene vindt het lekker om op het koppie geaait te worden en de ander de rug en weer de ander de wangetjes. Zo leuk eigenlijk. Ik kan daar nou echt van genieten. Gisteren zat ik met 3 valkjes die alledrie aan het vechten waren om gekroeld te worden. Niet dat ze elkaar dan maar gaan kroelen  ::) hahaha.

Nou genoeg geklept hier zijn de foto's  :D

Aan brillen hangen is volgens mij de grootste hobbie van elk valkje  ::) :P ;D

Lekker op mijn schouder zitten ravotten  ::)


Lekker smikkelen  ;D


Tot slot even poetsen :-*


Even om het af te leren  ;D ;D ;D

Zo dat was het weer voor nu. Het zijn misschien niet de scherpste foto's, maar ja, het is donker en alles moet met de flits en zo. Hier moeten we het maar even mee doen  :-\

Ik moet morgen ochtend om 7.00 uur in mijn huis staan om de lui van de keuken binnen te laten  :P Die wordt dan geinstalleerd. Ook worden de plisses opgehangen. Dan is het huis echt helemaal klaar om de meubels te ontvangen hahaha. Ik ben zo benieuwd.

Ik ga nu dus gauw mijn bed in duiken  :)

Morgenavond horen jullie hoe het geworden is.

Groetjes en slaap lekker  :-*

Monky



marga

ben heel benieuwd
welterusten en tot morgen
groetjes marga

Caroline

Hoi Monique,

Ik ben iets eerder dan gisteren.  ;)

Wat een lieve foto's heb je gemaakt, wat is het toch een lekker ding. En wat geweldig dat ze keurig bij jou terug kwam om te kroelen.  :D

Succes morgen met het huis. Fijn dat de overhuizing kangaan beginnen.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Monky,

Haha, dat gevecht om het kroelen ken ik wel ;D Als ik Sunny kroel, komt Mikki ook gelijk aangevlogen om gekroeld te worden. En als ik Mikki kroel, wordt Sunny boos, hij gaat dan verongelijkt krijsen en pikt richting Mikki  ::) die vervolgens weer terug pikt. Niet hard trouwens..
Maar idd, je zou eens willen dat ze lekker met elkaar kroelen, maar alle hulppogingen bij mij hebben ook nog niet mogen baten - ::)
Ik ben benieuwd of jouw valkjes op den duur lekker zullen gaan kroelen...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Allemaal,

Ik heb 2 namen voor de catherina's.
Ik schrijf ze even hier op anders vergeet ik het misschien.

Voor de blauwe van Marga: Nalani: Calmness of the Sky
Voor de groene van Bonnie: Damia: Forces of Nature

Ik ga weer verder met inpakken  ;D

Monky

Marc van de Kuifjes

26 mei 2006, 21:09:57 #806 Last Edit: 26 mei 2006, 21:13:10 by Marc - Vier Kuifjes
Wow dat zijn geen alledaagse namen zeg! ;D
Ga je die ook als roepnaam gebruiken? ;D

Wat goed dat je Disa hebt kunnen laten vliegen! Met Fikske durf ik dat niet want dan kan ik op jacht gaan om ze weer in de kooi te krijgen...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mariska

Hoi Monique,

Omdat jij zo druk bent en ik me schaam dat ik het hier niet bij hou plaats ik een kroelfilmpje van Binky en Luna hier ;)
Om het goed te maken :-*

http://www.youtube.com/watch?v=2jeYrumclgA

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie huisje en de inrichting :D
Als het wat beter me me gaat kom ik hier even goed bijlezen.

Hele mooie namen trouwens voor je cathi's ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marc van de Kuifjes

Oeps!... ik had alleen de betekenis van de namen zien staan en niet de namen zelf! :-[ Daarom vond ik het een beetje vreemd...
Een beetje te snel geweest denk ik :-[ ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

 ;D ;D ;D



Hoi Monique,

Wanneer gaan jullie helemaal over??

Ben wel heel benieuwd naar de foto's van jullie nieuwe stulpje. Het lijkt me wel iets bijzonders te worden.

Wil het een beetje lukken om de volière naar boven te krijgen of is dit plan 2??

Nou nog eventjes en jullie kunnen lekker genieten.  :D

Liefs Caroline  :-*

PS. nog steeds alles goed met mams??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.