My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Dank je Rianne :)

Hi Marga,
Fijn dat je weer genoten hebt  :)
Disa is een heel mooi valkje dus ik vond het eigenlijk ook niet erg dat er 2 keer dezelfde foto in stond  ;D Daarom heb ik het ook maar zo gelaten  ;D

Hi Manja,
Disa zit nog apart omdat ze nog verder tam moet worden. Als ze lekker op mijn hand blijft zitten en aan mij gewend is en zich lekker laat kroelen, mag ze bij de anderen in de kooi.

Ik hoop dat het laatste eitje uitkomt, maar dan moet het ook nog een popje zijn, want die zijn witmasker bont gepareld. De mannetjes zijn witmasker bont. Ik reken er maar niet meer op.

Ik heb wel een nieuwtje.
Ik heb bij Marga een kobalt blauwe catharina parkietje gereserveerd. Nu maar hopen dat er eentje tussen zit.
Ik wil ook nog een tweede reserveren. Ik ben alleen aan het dubben bij wie hahaha. Aan de ene kant wil ik er heel graag  een zeegroene, dus dan kom ik bij Marlies terecht en die jongen zijn al wat ouder, want ik kan ze pas in juni ophalen. Uiteindelijk bij de tweede koppel wil ik ook een groene dan kom ik bij Bonnie terecht. Die mogen in juni weg. Ik zit daar nog steeds mee te dubben. Die tweede koppel wil ik eigenlijk even mee wachten  ::)
Ach komt wel goed. Het kweekseizoen is nog niet afgelopen.

Nu maar hopen dat Marga inderdaad een kobalt blauwe ertussen heeft zitten  :)

Disa is vandaag goed bezig geweest. Ik kwam daardoor wel een beetje laat op mijn werk, maar goed, dat haal ik wel weer in  :)
Mijn methode is met mijn hand in de kooi gaan en kijken of ze er zo op wil zitten. Dit lukt maar moeizaam. Als ik met de trosgierst met mijn hand in de kooi kom, dan stapt ze op alsof ze nooit anders gedaan heeft  ::) De tut.
Ik haal haar naar beneden voor de opening van de kooi en ik kan haar kroelen met mijn neus.
Maar vandaag!!! Liet ze me met mijn vingers kroelen!!! Wel onder afleiding van de trosgierst, maar het is een hele stap. Ze heeft ook geen waarschuwingshapjes gegeven!!! Ik was zo trots op haar  ;D ;D ;D Het gaat tot nu toe dus best goed. Ik hoop dat als ik het zo volhoud dat ze snel lekker los kan. Ze roept al wel naar de andere valkjes. En het leuke is dat ze terug roepen. Wat een lekkere beesies zijn het toch  :-* :-* :-*

Even een huis update...
De vloer hebben we gisteren door het raam heen kunnen bekijken. GAAAAAFFFF. Het ziet er ontzettend gaaf uit. Het is nu echt bijna af. Ik ben er super blij mee.

Ik ga weer aan de slag.

Groetjes,
Monky


valkchico

Hallo Monky,

wat goed zeg met Disa al met je vngers kroelen geweldig goed joh.
En de vloer af wat zal het nu gaan opschieten je hebt wel allemaal leuke dingen op het moment ook nog kleine catharinatjes die zijn zo lief als ze klein zijn ;D.

werkse gr Esther

ManjaV

Wat leuk dat het zo goed gaat met Disa!! Ze leert je echt te vertrouwen zo. En slim van je dat je haar apart laat totdat ze tam is. Dan heb je uiteindelijk het meeste plezier ervan, ook omdat de andere ook tam zijn!!
En wat leuk, gezinsuitbreiding, een catharinaparkietje!!! Lief zijn ze idd, ik heb de foto's al bij Mariska gezien.
En ik hoop dat het eitje alsnog uitkomt ;)
Kick hoor, dat je huis zo opschiet. Nog eventjes en je kan lekker achterover zitten en relaxen ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Yippppiiieeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!

Disa is gewoon op mijn hand komen zitten zonder eraf te willen klimmen en ik kon haar gewoon lekker met mijn vingers kroelen!!! Ze gaf het ook zelf aan!!! Ik ben zo blij. Ik had het al helemaal jammer gevonden als ze de voliere in had gemoeten, maar dat hoeft nu dus helemaal niet  ;D ;D ;D Nu ik weer wat meer tijd heb, gaat ze met sprongen vooruit. Echt heerlijk gewoon  :D :D :D
Ik ben echt helemaal blij. Ik was echt bang dat ze haar tamheid van Karin zou verliezen omdat ik de eerste weken niet zo veel tijd voor haar had, maar het valt allemaal mee. En wat is ze een lieverd. Ze gaat echt helemaal met haar koppie tussen mijn vingers. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Garath was gisteren weer prachtig aan het zingen  :-* En weet je wie erop reageerde  ;D Disa!! Hij zingen en zij reageren. Echt super lief  :-* :-* :-*

Oh wat geniet ik toch van mijn lieverds  :)

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Gefeliciteerd, wat gaaf joh!!! :D
Het is zo lief als ze helemaal met het kopje tussen je vingers gaan, wat een vertrouwen geeft dat aan he, Mikki doet dat ook altijd.
Disa lijkt me echt een schatje en wat leuk dat ze reageert op Garath. Wie weet wordt het in de toekomst wel een koppeltje, zou dat even leuk zijn :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Nog niet iedereen is gereserveerd bij Esther, interesse ;D :P
Wildkleurmannen genoeg  ::) Nee hoor als het goed is zijn er van de 7 nog 3 beschikbaar en inderdaad 3 wildkleurmannen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Monky

uh... Ik denk dat ik eerst Erwin moet laten acclamatiseren aan de hoeveelheid vogels die ik er de laatste tijd bij heb gekregen  :-[ :P ;D
In 1 jaar heb ik er 6 vogels bij gekregen en er staan nog 3 te komen hahaha. Wel veel, maar heel leuk!!! Dan houd ik het even rustig. En ga ik rustig genieten van de diertjes die ik dan heb. Nieuwe vogels zijn altijd wel heel leuk, maar het zorgt in het begin toch altijd voor een beetje onrust. Zowel bij mij als bij de andere dieren. Het is na die 3 even welletjes. Misschien in het volgend seizoen weer.

Ik moet wel zeggen dat nr 5 een ontzettend lief koppie heeft  :-*

Uhm, Manja, ik heb helemaal geen tijd voor jongen. Het lijkt me een heerlijke ervaring, maar dat zit er voor mijn valkjes er helaas niet in. Misschien in de toekomst een keer, maar voorlopig niet hahaha.

Groetjes,
Monky

carco

Citaat van: Monky op 17 mei 2006, 16:11:45

Ik moet wel zeggen dat nr 5 een ontzettend lief koppie heeft  :-*

Lief hè, dat is er dan ook één van mijn koppel :P ;D


Groetjes,
Monky

Klik op het plaatje voor onze site!




marga

hoi monky
wat leuk dat disa zo op je hand kwam zitten
van af nu kan het alleen maar beter gaan denk je ook niet
leuk is dat dat ze naar elkaar fluiten
groetjes marga

Caroline

Wat geweldig, dat Disa op je hand heeft gezeten en gekroeld heeft.  :D

Hoe is het met je moeder??

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,
Lief dat je er naar vraagt.
Het gaat niet zo heel goed met mijn moeder.
Ze heeft weer een bloedonderzoek gehad en de bloedwaardes zijn maar heel lichtjes verbeterd. Ze heeft ook een enorme gevoel van druk in haar hoofd. Ik wilde bellen om te vragen of ze toch een beetje spoed achter die onderzoeken kon zetten en was die dokter met vakantie!!!! Zucht...
Ik hoop dat ze het redt tot volgende week.
Zondag komt ze met ons mee naar het huis. Ik kan haar dan in elk geval goed in de gaten houden. Met Hemelvaart zal ze ook meekomen om het huis helemaal af te zien met keuken en plisses. Ze kijkt er al helemaal naar uit.

Ze heeft heel veel moeite om te accepteren dat ze niet alles meer kan zoals vroeger. Ik denk ook dat die keer dat ze met haar hoofd gevallen is in januari meer gevolgen heeft dan we hadden gedacht. Het zou me niet verbazen als deze sterke achteruitgang daar iets mee te maken zou hebben.
Maar we zullen het de 29ste wel horen na al die onderzoeken.

Ik kreeg ook net hier te horen dat de vader van een collega is overleden. Hij was gezond, dus het kwam geheel onverwachts. Ik schrok er wel van.

Oeps, het verhaal is een klein beetje heel erg off-topic, maar jammer dan.

Bedankt voor het informeren Caroline  :-*

Groetjes,
Monky

marga

18 mei 2006, 14:42:26 #776 Last Edit: 18 mei 2006, 14:44:06 by marga
hoi monky
jeetje wat naar dat het altijd zo lang moet duren voor je ergens teregt kunt
ja je kunt haar maar het beste goed in de gaten houden
mijn moeder wil ook nog zo veel doen maar kan dat ook allemaal niet meer en dat willen ze niet of slecht accepteren
maar mijn moeder is al 82

ja daar krijg je wel even de koude rillingen van als je dat hoort dat iemand die gezond is er zomaar tussen uit piept
groetjes en sterkte met je moeder
marga

Caroline

Jeetje, wat verschrikkelijk hè, dat ze mensen zo lang laten wachten, terwijl de familie zo goed in de gaten heeft dat ze achteruit gaan.  >:( Wat is het toch allemaal belachelijik geregeld, hier in Nederland. Met SPOED is tegenwoordig gewoon weken wachten. Rare situaties hoor.  :-\

Heel veel sterkte!!

:-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline en Marga,
Bedankt voor jullie lieve woorden.

Ik heb ook iets leuks te melden.
Ik heb een Catharina parkiet bij Marga en Bonnie gereserveerd. Als het goed is, zijn het een blauwe en een groene. Die van Marga is nog een beetje onzeker wat voor een mutatie het gaat worden.

Ik heb er al helemaal zin in.

Groetjes,
Monky

marga