2 augustus 2025, 21:58:28

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes monky

prachtig valkje is whooshy zeg en de foto's zijn ook heel erg goed gelukt en dat ze al zo goed gegeten heeft is positief veel succes met whooshy

groetjes marilyn

Tess@

Wauw wat een lief valkje is whooshy,
Ze heeft hele mooie veertjes.
Ik snap dat je bijna niet kon wachten!
Mooi dat ze al goed eet, das natuurlijk erug belangrijk.
Ik vind dat je hele mooie foto's hebt gemaakt.
Ik ga zeker je dagboek volgen.

groetjes Tess@

Karin

Dat knarsentanden betekend dat ze het naar haar zin heeft  ;D Fijn dat het kleine eigenwijsje het goed doet, lekker eten... dat komt allemaal wel goed bij jou  ;D Ik hoop dat in het volgende nest ook weer mooie Whooshy's komen te zitten, maar dat zal wel, ze hebben meestal veel meer cinnamon geparelde dan gewoon geparelden  ;D

Je had het toen je Whooshy op kwam halen over een valkje met een wit kopje en bruinige vlekjes, bedoel je dit :

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Ha Monique,

Wat een heerlijke foto's van Whooshy en wat is het een prachtig valkje zeg! Zo eigenwijs als ze al rond zit te kijken! Goed dat ze al lekker eet en drinkt en het snavelknarsen is een heel goed teken! Ga maar lekker van haar genieten de komende tijd.... enne... veel foto's maken!

Liefs,
Peet

Rinske

Hoi Monique,
Wat een leuke foto's he, echt een leukerdje. :)
En het is een goed teken dat ze gelijk de eerste dag lekker begint te knabbelen.  :D
Ben erg benieuwd naar de streken/avonturen van Whooshy!!

Groetjes,
Rinske

Monky

Ohhhh, ik ben zo blij, ik ben zo blij....  :D :D :D

Hi Caroline,
Bedankt voor de tip. Ik heb dat inderdaad vaker geprobeerd. Ze lukken dat wel beter, maar binnenhuis is het vaak toch wat donkerder. Als ik de flits gebruik, lijkt het net alsof het valkje een lampje is. Zo overbelicht wordt het dan. Als ik de flits niet gebruik is het weer te donker en lijkt het net alsof ik bewogen heb. Ik kom er wel achter. Straks als ze helemaal tam zijn en lekker rondvliegen, is het probleem alweer een stuk minder  ;D Geen tralies namelijk  ;D
Ik lag trouwens niet vroeg in ben... ik kon mijn ogen niet van mijn nieuwe aanwinst houden  :P  :-[ ;)

Hi Marilyn,
Bedankt voor de compliment  ;D Jazzy en Dizzy hebben echt goed hun best gedaan met dit nestje...maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld  ;D

Hi Tess@
Leuk dat je mijn dagboek gaat volgen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ik moet zeggen dat ik een beetje onzeker was met zo'n jong vogeltje. Maar als ik zo hoor dat het allemaal goede tekens zijn, ben ik enorm opgelucht.

Hi Karin,
Nou eigenwijs is ze zeker, maar dat ben ik ook  ;D
Zie foto's hieronder...
Ohhhhh, wat een mooi valkje.... Dat bedoel ik ja, welke is deze ook al weer... en hoe heet deze mutatie?
Karin, je hebt geen idee hoe ik aan het genieten ben van Whooshy.

Hi Peet,
Genieten doe ik zeker!! En ze is inderdaad wat eigenwijs, maar dat ben ik ook  ;D En foto's maken... zie hieronder  ;D ;D ;D Dat zit wel goed.

Hi Rinske,
Ze heeft zo'n lief koppie. Ze houdt echt alles in de gaten. Werkelijk. Kuif omhoog... Ik ben ook erg nieuwsgierig wat me allemaal met Whooshy te wachten staat. Veel plezier denk ik.

En nu.... Ik dacht ik ga het gewoon proberen...
Ik heb mijn hand in de kooi gedaan. Met trosgierst. Ze was heel eigenwijs. Ze probeerde mijn vinger te omzeilen. Maar de aanhouder wint en ja hoor, ze stapt op mijn vinger en begint lekker van de trosgierst te eten.

Hier is Whooshy zonder trosgierst op mijn vinger gestapt. Ze kreeg natuurlijk wel weer trosgierst als beloning.

Nou ik ben enorm trots op mijn Whooshy.
Ik ga gauw weer naar haar toe.

Tot gauw.

Groetjes,
Monique

Tess@

Hoi Monique,

Wat een leuke foto's weer!!
Goed dat ze al op je vinger stapt!!
Zo zie je maar weer de aanhouder wint.
Ga zo door met whooshy!!
Het is echt een schatje ;D

Groetjes Tess@

marilyn

hoikes monky

joepieeeeeeeeeeee ze stapt al op je vinger flinke meid/jongen whooshy  :D en proficiat voor jou idd de aanhouder wint je hebt dat goed aangepakt

groetjes marilyn

Roosje

Wow wat een knapperd die whooshy :D

Ozzie

Hallo Monky,

wat een mooie foto's en verhalen van je kleine lieverds en van je nieuwe aanwinst Whooshy. Ik kan uit je verhalen lezen dat je veel liefde voor ze voelt, dat voelen ze aan hoor!~

Ze hebben vast een een heel goed tehuis bij jou, daar twijfel ik niet aan.

Veel succes, geniet ervan en tot later!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Monky

Hi tess@,
Ik heb tegen Whooshy gezegd dat ze zo door moest gaan...en voila, ze zat weer op mijn vinger. Zonder trosgierst. Ik heb haar natuurlijk wel beloond, maar het is toch goed van haar... Al denk ik toch steeds meer dat het misschien een hem is... nou ja we zullen zien  ;)

Hi Marylin,
Ze is nog steeds heel eigenwijs hoor! Maar het begin is er  :)

Hi Roosje,
Ik ben het helemaal met je eens  ;D ;D ;D
Ik zei het tegen Whooshy en hij/zij begon zich spontaan te wassen  ;D

Hi Wendy,
Ze zal hier zeker een goed tehuis hebben en ik ga er zeker met volle teugen van genieten.

Nou even wat anders...
Je gelooft nooit wat ik op de grond bij de voliere heb gevonden...
Een stukje van een ei. Ik heb echt helemaal niets gemerkt  ??? ???
Ik weet niet of het van een van de grasparkietjes is of van Lulac.
Lulac was wel de hele week in hoe noemen jullie dat? Kippetjes houding? En aan het keuvelen als een popje die graag wil, maar ze heeft geen partner meer. Kan ze dan toch nog eieren leggen? Ik denk dan dat de grasjes logischer is. Hmmm, ik weet het niet.

Is er iets waar ik nog op moet letten? Kunnen er nog meer komen? Ik heb hier echt helemaal geen ervaring mee.
Heel vreemd.
Het is dat ik het eitje van Whooshy van Karin had gekregen. Anders was het me misschien helemaal niet opgevallen.

Ik ben er nog een beetje beduusd van  :-\

groetjes,
Monky

Karin

Ik ben blij dat het zo goed klikt tussen jou en Whooshy  ;D Hier ging ze ook netjes op mijn vinger zitten voor een knuffeltje, maar het is natuurlijk allemaal vreemd voor haar. Maar dat gaat helemaal goedkomen.

De foto is van een jong uit het laatste nest van Dimple en Magic, een cinnamon geparelde witmasker. Ik hoop dat ze er in het aankomende nest ook weer een paar van deze schatjes hebben zitten, ze zijn zóóó mooi, en die witte donsjes als ze uit het eitje komen is om te zoenen  :-*

Kijk even op mijn site bij "veel gestelde vragen", daar heb ik een stukje geschreven over popjes die eitjes leggen ( onbedoelt  ;D ) en wat je er aan kan doen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tess@

Hoi Monky,

Leuk dat ze er weer op je vinger ging zitten. ;D
Ik vind het super goed van haar.
Tuurlijk moet je haar belonen want ze doet toch iets goeds en zo gaat ze het steeds leuker vinden.
Whooshy is echt een lieverd. ;D
Nou ben dan nu wel benieuwd of het een hem of haar is.
Ik heb helaas geen ervaring met eitjes en dergelijke dus ik heb geen idee hoe dat kan. ???
Maar ik hoop dat je een oplossing vind.

groetjes Tess@

bobbie

Hoi Monique,

Wat een hoog knuffelgehalte heeft Whoosy toch he. Ik zou ze zo van het scherm willen plukken. :-*

Nu ga ik even je vakantiefoto's kijken.

groetjes, Nel :)

Monky

Hi allemaal,

Ik heb leuk nieuws. Ik heb bij Karin al een maatje voor Whooshy gereserveerd. Als het goed is wordt het een cinnemon geparelde witmasker. Dat moet een mooie combinatie worden  ;D  Het duurt nog wel even, maar het is toch altijd leuk om naar uit te kijken.
Whooshy en Lulac roepen nu gezellig naar elkaar. Het kan een behoorlijke herrie zijn, want Rossa (rosella) vindt dat ze niet achter kan blijven en Jocko (andere rosella) vindt  het weer nodig om Rossa te imponeren met zijn mooie fluit.
Ja een gezellige boeltje.

Ik wil nog wel een maatje voor Lulac. Ze krijgt nu beduidend minder aandacht dan de tamme vogels en dat vind ik toch wel zielig. Straks als de quarintaine periode voorbij is komen ze dichter bij elkaar te staan zodat ze elkaar ook kunnen zien.
Dat zal het nog beter voor Lulac maken.
In het nieuwe huis neem ik een maatje er voor Lulac bij.
Ik kan nu alvast gaan bedenken welke mutatie dat zal worden. Ik zit te denken aan een bonte. Die vind ik eigenlijk ook erg mooi en dat staat mooi bji Lulac....hmmm, dat klinkt niet helemaal goed...alsof het meubels zijn... Ik bedoel het goed  :D

Nou ik moet aan het werk.  :censuur Ik heb barstende koppijn  >:(  :(

Tot later.
Monky