1 augustus 2025, 16:03:01

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Oh ja, ik heb ook al een naam... Het hangt er alleen vanaf of het een popje of mannetje wordt  ;D
Popje: Gara
Mannetje: Garath

Dit zijn figuren uit een boek. Eigenlijk is Polgara en Belgarath, maar dat vind ik te lang. Ze kunnen van gedaante wisselen. Zij wordt een sneeuwuil en hij wordt een zilveren wolf. Ik dacht het kan niet toepasselijker voor een mooie cinnemon geparelde witmasker  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Karin

6 december 2005, 17:10:29 #106 Last Edit: 8 december 2005, 20:51:39 by Karin
Zal ik je eens wat vertellen Monique, ik heb een paar maanden geleden iemand gehad ( per mail ) die bij mij een valkje wilde bespreken, eigelijk al helemaal in kannen en kruiken en toen vertelde ze me dat ze graag een bonte witmasker wilde, want die stond zo mooi bij haar interieur ! Toen ik die niet had hoefde het niet meer voor haar. Nou, voor mij hoefde het ook niet meer eigelijk  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Gelijk heb je... Staat mooi bij de interieur  :o  ??? Hoe verzint iemand het... maar eh, zo bedoelde ik het niet... :-[  Hm, nu schaam ik me dood... Nou ja, gauw naar een leuker onderwerp .... namelijk ... Whooshy!!!!

Ik heb net drie kwartier met haar op mijn hand gezeten. Welliswaar in de kooi, maar toch. Ik had het idee dat ze mijn hand prettiger vond zitten dan de stok  ;D Ik had trosgierst in mijn hand. Ze zat lekker te knabbelen. Toen ging ze ineens op 1 pootje zitten. Zag er schetig uit. Toen ze het pootje weer neerzette was die ontzettend warm!! Onvoorstelbaar wat een warmte zo'n klein diertje kan produceren!! Toen de trosgierst op was ging ze zich lekker op mijn hand zitten wassen. Ik wilde er een foto van maken, maar ik had het toestel boven laten liggen. Stom, stom, stom!! Ik begon een lamme arm te krijgen dus ik wilde haar weer op het stokje terug zetten. Madame/Heer wilde niet. Ze zat wel lekker op de nieuwe verwarmde stok geloof ik  ;D ;D ;D
Het gaat in elk geval de goede kant op.

Ik wil Whooshy eigenlijk heel graag laten vliegen, maar ik ben bang dat ik hem/haar niet meer in de kooi terug krijg  ::) :P en dus dat ze bang voor me wordt.

Nu toch nog even een paar foto's...

Je ziet hier die mooie pareltjes op zijn/haar vleugels...prachtig...

Hier is Whooshy bijna in slaap gevallen op mijn hand...tot ik natuurlijk weer een camera in zijn/haar gezicht stauw.

Whooshy

Zo dit was het weer  ;D

Groetjes,
Monky  8) 8)

Caroline

Hoi Monique,

Wat een heerlijk bekkie heeft Whooshy zeg, echt om op te eten.  :P  ;)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Hahahaha, nee natuurlijk bedoelde jij het niet zo  ;D Maar er zijn inderdaad mensen die zo denken !  >:( Daar zijn mijn valkjes niet voor hoor, als sieraad voor het interieur  ;D ;D ;D
Als Whooshy goed gewend is aan je vingers en netjes op stapt kun je haar wel proberen los te laten vliegen hoor. Gordijnen dicht, eventuele grote spiegels afdekken, zorgen dat je huiskamer "valkjesproof is" en dan het beste 's avonds proberen. Mocht het namelijk absoluut niet lukken om haar terug te krijgen ( nooit er achteraan gaan ! ) dan kun je het schemerig maken en wachten tot ze in slaap valt  ;D Maar dat gaat wel lukken hoor ! Zo te zien heeft Whooshy het al helemaal naar haar zit.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Monique,

Sorry voor m'n late reactie, Ik was wel bijgelezen, maar had nog niets geplaatst :-[
Wat is whooshy en prachtig valkje zeg,. en hoe je erover schrijft is zo lief,. Je bent duidelijk helemaal verliefd  :D
Heerlijk om te lezen.

Groetjes en tot gauw weer
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hi Caroline,
Ik ben het helemaal met je eens.

Hi Karin,
Whooshy stapt nu heel gemakkelijk op mijn vinger. Ze gaat zelfs op 1 pootje zitten. Ik hoop dat ik haar ook binnenkort kan kroelen. Ik kan op dit moment alleen nog over haar buikje aaien. Mijn handen jeuken gewoon  :P  Ze ziet er zo lief uit dat ik haar gewoon een knuffel   :-* wil geven...
Ik wilde haar eigenlijk gisteren laten vliegen, maar er kwam van alles tussen. Ik wil de eerste keer wel volledig op haar concentreren en natuurlijk proberen foto's te maken van haar eerste vlucht hier. Ik wil er wel van kunnen genieten  ;D

Hi Kirsten,
Het geeft niet hoor. Ik weet dat je het enorm druk hebt met verjaardagen en sinterklaas en alles. 
Je omschrijft precies hoe ik voel voor Whooshy. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen  :D

Poeh wat een avond gisteren. Ik had allerlei leuke plannen, maar daar kwam weinig van.
Eerst lekker gesport van half 8 tot half 10. Daarna mijn vader gebeld. Er is een goede vriend van hem overleden. Dit is al de derde dit jaar. Ik had echt met hem te doen. Het is dus een gesprek geworden van 1,5 uur... Ik lag pas om 1 uur in bed... Ik ben nu ook helemaal brak, maar ja het is niet anders. Gelukkig is donderdag altijd een rustige dag op mijn werk.

Sorry, moest ik even kwijt.

Eergisteren dacht ik even dat Lulac een eitje ging leggen. Ik had die vraag onder de topic "andere vragen"  gesteld. Ze leek de houding te hebben maar daarna heb ik haar dat niet meer zien doen, dus... Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik hou haar wel in de gaten. Als er nog verdere tips zijn hoor ik dat graag.

Ik hoop dat ik vanavond en anders zaterdag foto's van een vrije Whooshy kan laten zien. Het kan helaas niet morgen, want dan gaan we de kerstboom opzetten bij mijn moeder. Is altijd heel gezellig. Doen we eigenlijk elk jaar.

Zo het is een heel verhaal geworden. Ik ga lekker kippetjes eten  ;D Ze halen dat hier eens in de zoveel tijd op het werk  ;D ;D ;D

Tot later.
Monky

Monky

Hi Allemaal,

Ik heb Whooshy voor het eerst buiten de kooi gehad. Gut wat een lieverd is het toch  :-* :-* :-*
Ik was wel een beetje verrast dat ze niet weg wilde vliegen. Ze heeft een uur bij me gezeten op mijn schouder. Ze is in slaap gevallen en ze zat te knarsen. Weten jullie zeker dat dit een goed teken is en niet dat het van angst is of zo?
Ze heeft heel voorzichtig een beetje aan mijn gezicht en bril geknabbeld. Verder wat trosgierst gegeten en geslapen. Ik kan bijna niet wachten tot ik haar kan kroelen. Ik zal straks even wat foto's  plaatsen, maar ik ga nu eerst even eten.

Lalalallala...lallalalaa....laallaalalalaaaaaaaa..... ;D ;D ;D

Monky

marilyn

hoikes monky

wat leuk dat whoosy zo lief is ik ben al nieuwsgierig naar je foto's  :P

groetjes marilyn

Petra en Cheeky

Dat klinkt alsof Whooshy zich al aardig op haar gemakkie voelt bij jou! Knarsen is een heel goed teken hoor! Dat doen ze als ze zich lekker op hun gemak voelen en relaxt zijn!

Ben heel benieuwd naar foto's!

Liefs,
Peet

Tess@

Hoi Monky,
Zo te horen heeft whooshy het al aardig naar zijn zin.
Het is een goed teken dat knarsen, is ie lekker ontspannen.
En als ie bij jou wil blijven zitten is het alleen maar goed.
Wat een leuke foto's weer, wat een lekker snoetje heeft ze.

Veel sucses met whooshy
Ben weer benieuwd naar de nieuwe foto's.

Groetjes Tess@

Monky

Hio Allemaal,

Nou Whooshy heeft haar eerste vlucht hier gemaakt. Wat is ie toch mooi als ie vliegt.... Ik was aan het genieten dus geen vliegfoto's...Komt vast wel een keer...

Eerste zat ze lekker bij me op de bank van de trosgierst te smikkelen... (sorry, ik ben niet zo fotogeniek...)

Ik had op gegeven moment de trosgierst op mijn been gelegd. Ik hoopte dat ze daardoor meer oog voor mij zou hebben...maar helaas haar oog viel op het trosgierst en ze wilde daarheen.
Er zat wat hoogte verschil in dus ze vloog. Ik denk dat ze daar een beetje van schrok dus ging ze vliegen. Het ging eigenlijk vrij beheerst. Ze stootte haar koppie een paar keer tegen het plafond, maar niet echt hard. Ze landde op de meest vervelende plek die je je kunt bedenken als jong valkparkietje. Op de Luxaflex!

Ze kan niet achteruit vliegen en ze durft niet los te laten. Ik probeerde een aantal keren met trosgierst te lokken, maar ze was een klein beetje in paniek. Ik liet haar even met rust en later heb ik het nog een keer geprobeerd. Toen stapte ze op de trosgierst in plaats van mijn vinger. Uiteindelijk ging het goed en zat ze even later weer van de trosgierst te smikkelen.
echt als ik dat niet had gehad, was het heel moeilijk geweest haar te  vangen.

Hier kijkt ze even op voor de foto.

Nou dat was het weer even voor vandaag.

Groetjes,
Monique

Kirsten

Hoi Monique,

Leuke foto's en eindelijk een gezicht bij je naam :D
Je staat er erg gelukkig op met Whooshy,. en haha in de luxaflex,. het klinkt bekend ::)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

De liefde van een valkparkietje gaat door de maag  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves