My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Toch geslaagd voor een valkje dat niet wil stilzitten ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hahahaha...je wil niet weten hoeveel er mislukt zijn  ;D ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Monky

Nu de berg foto's van Garath  ;D Deel 4 dus  :)

Garath is onze trosgierstverslaafde... Karin heeft hem er vanaf geholpen en sindsdien weten we ook dat het een mannetje is. Hij kan heel mooi zingen :) Ook hij vindt kroelen het belangrijkste in de wereld. En weet je....ik vind dat helemaal niet erg  :D

Ok hier dan de foto's van mijn cinnemon geparelde witmasker  :-*







Lekker aan het poetsen...moet ook gebeuren  :) Hij is minder gecharmeerd van douchen...  ::)


Rek en strek....rek en strek...rek en strek... :)




Hij kan echt uren zoet zijn met dat belletje...allemaal trouwens  :)


En natuurlijk lekker kroelen. Zij favoriete bezigheid naast spelen  :-*

Zo dat waren er heel wat voor vandaag  :)

Morgen komen Disa en Ilo aan de beurt en als alles meezit kan ik vrijdag of zaterdag de eerste foto's van Isaura en Vesna hier neerzetten in hun nieuwe thuis.

Groetjes,
Monky

marga

hoi monky
dat waren weer hele mooie foto s
heb er met plezier naar gekeken
groetjes marga

Caroline

Ik heb genoten hoor, geweldige foto's van je lieverds.

Zoals je weet heb heb ik hier ook door de ouders geplukte valkjes. Coco, inmiddels 8 1/2 maand, Eros, 5 1/2 maand en Diégah, 3  maanden hadden ook aan de voorkant in de nek de veertjes geplukt, overal zijn de veertjes netjes straks terug gekomen behalve voor in het nekje blijft het  tot nu toe rommelig.


Kijk maar bij Coco, deze foto is een week of 6 oud, zij was gekortwiekt maar kon toen al weer vliegen dus al redelijk in de rui geweest, het blijft rommeling. Zij is mijn oudste door de ouders geplukte valkje dus ik kan je geen antwoord geven of dit ooit weer helemaal goed komt.

Maar natuurlijk lees ik graag hier mee, of je meer reacties krijgt.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,
Wat fijn om te weten dat jouw valkjes dat ook hebben. Laten we hopen dat het nekje bij al onze lievies bijtrekt  :) Straks vatten ze nog kou  8) ;D

Zo en nu een hele stapel van foto's van Disa. Ik vond ze allemaal wel erg leuk, dus ik zet ze gewoon allemaal neer. Van haar heb ik tot nu toe nog het minst kunnen plaatsen  :) Dus mag dat wel  :)

Disa is wel een dame met een eigen willetje. Kroelen vindt ze heerlijk, maar ze wil niet op je vinger stappen  ::) Ze is echt enorm zacht en heeft een hele dichte verenkleed. Het is echt een schitterende valkje om naar te kijken zoals je zo zal zien. Ze heeft wel vanavond lang op mijn hand gezeten. We hebben zelfs gekroeld en kusjes gegeven. Het gaat de goede kant op. Haar motoriek laat alleen nog wat te wensen over, maar dat komt vast nog wel.

Ok dan nu de berg foto's...
























De foto's spreken volgens mij wel voor zich  :)

Ik heb vanavond de valkjes voor het eerst in dit huis los gelaten. Zij vonden het heerlijk, maar ik ook!!! Ik was volop aan het genieten.
Ik kon Ilo met geen mogelijkheid in de kooi krijgen. Hij landde iedere keer op mijn hoofd en vloog weg als ik met mijn hand kwam. Ik heb hem meteen bij Lulac in de voliere gezet. Ik heb Ilo met Garath bijna zien kroelen. Ilo wilde wel, maar Garath niet. En ik heb hem toenadering zien doen naar Lulac. Ik hoop dat dat een goed teken is. En dat het beste maatjes worden.

Ik rol om van de slaap dus ik ga jullie nu verlaten  :P :)

Slaap lekker voor straks.

Groetjes,
Monky

Caroline

Heerlijke foto's weer wat een fotomodelletje, en zo lekker verwaand kijken.  :-*

Veel plezier morgen bij Kirsten, doe je haar mijn groetjes??

En natuurlijk heel veel foto's van Isaura het weekend of natuurlijk volgende week, ik ben nog steeds verliefd op haar.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Ahhh daar hebben we Disa! ;D
Ik vind het een prachtig valkje! Die gele kuif vind ik schitterend!
De net zo gele kuif van Fikske lijkt met de rui nog geler te zijn geworden :D.
Leuk ook hoe de waterdruppeltjes schitteren op de foto, het lijken wel zilveren valkjes!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Caroline en Marc,

Ja Marc, Chico en Dazzle doen altijd goed hun best en krijgen echt prachtige bontjes.
Disa is inderdaad een klein fotomodelletje. Het is bijna alsof ze straalt voor de camera.

Ik heb Kirsten de groeten gedaan...je krijgt de groetjes terug  ;D
Het was heel gezellig bij Kirsten. Ik heb de jongen van Tickle en Toya vastgehouden. Oh wat zijn die wurmpies klein  :) Echt heel schetig.

Ik ben ook weer verliefd geworden op een mutatie die ik nog nooit in het echt had gezien. Fallow volgens mij was ze gepareld. Echt schitterend mooi. Die wil ik ook. Dus er komen waarschijnlijk toch nog 1 of 2 valkjes bij  :-[ ;D

Ik ben erg moe...ik heb wel al wat foto's gemaakt, maar die zal ik er in de ochtend bijzetten. Ik heb ook hele gave foto's van Whooshy gemaakt. En deel zes - Ilo houden jullie ook nog van me te goed morgen. Dus veel foto's te bekijken morgen  ;D Of eigenlijk al vandaag...maar dan later  :-*

Slaap lekker allemaal.

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Deze foto deed me meteen aan die van Chico denken op Karin's web site. Lijken ze niet sprekend op elkaar? :D

Disa:


(papa) Chico:




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Goh Marc, je hebt gelijk!!
Misschien dat Karin daarom zo gehecht was aan haar  ;)

Mooie foto trouwens van Chico...

Ok en dan nu deel 5 zoals ik beloofd had. De kleine Ilo.

Ilo is zo eigenwijs als het maar zijn kan. Hij is geen steek veranderd in de 2 weken dat hij hier is  ::) Komt nog steeds amper op mijn vinger zitten...alleen als er trosgierst te halen valt komt hij heel voorzichtig erop zitten  ::) Wel komt hij naar me toe als ik bij de kooi zit  ;D Maar ik mag niet aan hem komen. Ik heb hem toen ook nog even los gehad met de andere vogels en hij landde iedere keer op mijn hoofd. Waardoor de andere vogels ook dachten dat het goed was. Ik had op gegeven moment 2 valkjes op mijn hoofd en 1 op mijn schouder en 1 op mijn hand. Ik zou dat Erwin erbij was geweest om een foto te maken hahaha... Toen kwam het moment van de kooi ingaan... Ik zat ook een klein beetje te dubben. Ik zou de 2 vogels bij Kirsten vandaan halen, dus had ik eigenlijk nog 2 kooien nodig  :-\ Nalani heb ik in een parkieten kooi gedaan, dat ging allemaal goed, maar wat met Ilo... Ik wilde hem eigenlijk als maatje van Lulac maken, maar dan wilde ik hem wel uit de voliere kunnen halen zoals Gizmo, maar na 2 weken flink oefenen heeft helemaal geen vruchten afgeworpen...alleen dat hij wel naar me toe komt  :-*
Ik heb toen besloten dat hij lekker bij Gizmo en Lulac kon zitten in de voliere. Ik zit me nu weer af te vragen of ik daar niet fout aan heb gedaan...Hij heeft net door de tralies op mijn vinger gezeten. Hij lijkt bewegingen te maken om gekroeld te willen worden, maar als ik dat dan uiteindelijk doe, trekt hij weg...Ik kan het beestje eerlijk gezegd niet pijlen, maar ik denk dat ik hem uit de grote voliere haal tot hij wat groter is. Hij lijkt gewoon te jong of zo. Hij lijkt nog niet echt lekker in zijn hum... Dan zet ik hem gewoon bij de 3 tamme zodat hij even kan wennen. Als Isaura en Vesna zover zijn zet ik Ilo terug in de voliere en nemen zij zijn plek in tussen de tamme valkjes.

Ok tot zover over Ilo. Nu de foto's  ;D



















Straks wat fotootjes van Vesna en Isaura  ;D

Even een voorproefje...

Vesna                                                  Isaura


Groetjes,
Monky

marga

hoi monky
wat een mooie foto s van ilo
ja een kroelkip was het hier ook niet
maar wie weet komt het nog
ik hoop het voor je
de andere hier willen het ook niet
groetjes marga

Caroline

Leuke foto's weer.

Alleen jammer is dat hè dat Ilo zo angstig blijft. Gelukkig heb ik dat nog niet mee gemaakt met een valkje, het is toch altijd afwachten. Mijn moeder heeft er sinds kort eentje, ook 3 weken met pap gevoerd maar dat is ook zo'n schijtdoos als je maar naar hem kijkt is tie al weg. Balen hoor. Ook zij hoopt met engele geduld steeds een beetje meer het vertrouwen te winen samen met Coco hun andere valkje.
Zelf hem ik alleen Eros, daar kan ik alles mee doen, hem zo pakken met volle hand, op laten stappen, werkelijk alles behalve kroelen, dan zie je hem gewoon helemaal verstijfen.  :-\ Maar gelukkig heb ik 8 andere kroelers.

Nou eventjes weer genoeg gezwetst in jou dagboekje.  ;)

Hoeveel valkjes heb je nu trouwens, ik ben bij jou nu ook een beetje de tel kwijt en net als bij mij klopt ook je handtekening niet meer.  :P

En hoeveel komen er nog?? Welke mutaties??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ivy

Hoi!
Je foto's zijn prachtig en ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel valkjes je eigenlijk nu hebt...

Oh ja, misschien kan je proberen om Ilo met je neus te kroelen als hij met zijn koppie aangeeft dat hij gekroeld wil... misschien is ie niet zo gek op vingers. Mijn Nicky wou eerst ook alleen met de neus, na een paar dagen ging ik dan stiekem met mijn vinger aaien en soms had ze het niet eens in de gaten ;D

Succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie