My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Nel,

Bedankt voor je lief berichtje.
Het zal wel even slikken zijn dat Smokey naar zijn nieuwe eigenaar is. Je gaat je volgens mij toch aan zo'n dier hechten, ook al weet je dat je ze moet laten gaan  :-\ In elk geval sterkte met de tweede die straks de deur uit gaat.

Hi Caroline,
Ik ben inderdaad de nachtjes aan het tellen!!! Hahaha. We hebben dit weekend genoeg te doen, dus de tijd zal heel snel gaan.
Ik heb hier ook nog wat fotootjes van Lulac, die ik gisteren heb gemaakt.

Ik heb Lulac en Gizmo nu in 1 kooi gedaan. Ik kon zowaar Lulac heel makkelijk pakken :o  Ze beet me helemaal niet. Ik kon haar zelfs een klein beetje aaien. Ze ging vrijwel meteen eten  ::)
Gizmo is eigenlijk net als Whooshy heel erg op mensen gericht. Het zal denk ik wel even duren tot hij haar doorheeft en zij loopt iedere keer weg als hij in de buurt komt. Ik laat ze lekker hun gang gaan. Ik merk wel dat ze met grote ogen kijkt als ik Gizmo door de tralies kroel.
Hier zijn wat foto's van Lulac.

Eerst nog in de voliere. Ik had een hele grote knaagbel gekocht.
Ze kon er gewoon op zitten  :)


Hier zit ze gewoon lekker op een stronkje wat je aan de tralie bevestigd. Gisteravond. De zon kwam nog door de keukenraam naar binnen...


En vanochtend zat ze lekker te dommelen...


Ik ben vanochtend lekker aan het puzzelen geweest van hoe ik de kooien wil indelen in mijn nieuwe huis.
Ik heb besloten om de voliere van Rick binnen te houden en een nieuwe voor buiten te kopen (op langer termijn)
De voliere van Rick bestaat uit 2 delen. Het ene deel is 1,80 m breed en de andere is 0,65 m breed. Het is 0,65 m diep en 1,80 m hoog. Deze ruimten hebben beide een aparte deur. Ik ga het doorvlieggat afsluiten. In het grote gedeelte doe ik Jocko en de 2 grasjes. Ze hebben dan lekker veel ruimte om te vliegen. Misschien dat ik in de toekomst daar nog 2 wilde valkjes bij zet.
In het kleine gedeelte wil ik de tamme valkjes doen. Het is ruim genoeg voor 4 valkjes.
Ik heb nog 3 tamme valkjes die ik gereserveerd heb. Een bontgeparelde witmasker pop van Kirsten, een gewoon geparelde jong van Dizzy en Jazzy (broer/zus van Whooshy) En een bonte cinnemon geparelde of bonte gewoon geparelde. Deze twee komen weer bij Karin vandaan. Deze zullen in de kamervoliere gaan. Rossa zal in de kooi blijven waar ze nu in zit. Die komt beneden te staan en de rest uiteraard boven. In de toekomst wil ik nog Catharina parkieten, die komen dan in een kooi beneden te staan bij Rossa.
De tamme valkjes zitten relatief dus in een kleinere kooi, maar die mogen er regelmatig uit. Vandaar dat ik het op deze manier gedaan heb. 
Mijn kantoor zal dus tevens valkjeskamer worden. Ik zet er ook een leuke bank neer zodat ik ook nog lekker comfortabel kan zitten terwijl ik naar mijn vogels kijk, of dat ze bij me komen zitten. Ik heb er al helemaal zin in.

Zo een heel verhaal, maar stel dat ik vergeet hoe ik het ook al weer hebben wilde, kan ik het gewoon teruglezen hahaha  ;D

De buitenvoliere zal waarschijnlijk volgend jaar aan bod komen. Dan kan de rest van de feest beginnen.

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van Zotty. De lieverd. Erwin was met haar aan het spelen. Kijk hoe verbeten ze is  ;D


Na afloop was ze zich lekker aan het wassen.


Ze zat net lekker in de zon...Wat een koppie hè?  :-*

Hier was ze net aan het mauwen  ::)


Zo dit was het weer even voor vandaag.

Tot later.
Monky

valkchico

Hallo Monky,

Wowo wat een uitbreiding wil jij er nog bij hebben eem hele plaatselijke volksverhuizing bij jou thuis ;D word het zo te lezen.

WAt een heerlijke bekkie heeft zotty

gr Esther

Marc van de Kuifjes

Heerlijke foto's weer! Vooral die met de zonneschijn vind ik heel mooi! :D Het wordt tijd dat ik ook nog eens foto's maak, het komt er de laatste tijd weer niet van... ::)

Jij denkt blijkbaar nog aan uitbreiden wat vogels betreft. Moest ik er de plaats voor hebben dan zou ik het ook niet laten. Een paar rosella's erbij zou ik wel leuk vinden ;D. We waren daarstraks in de dierenwinkel om voer te kopen; ze hadden daar enkele mooie rosella's zitten ;).

Enneuhh... ik heb Leentje gevraagd om eens een kruising te bedenken tussen een valkje en een rosella, dus binnenkort misschien... ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Hoi Monique,

Hele plannen joh!!

Hoeveel valkjes heb je dan straks?? 7?? Tel ik dat goed?? En 2 grasjes en 2 Rosella's. Gezellig hoor.

Net zo gezellig als hier.  ;)

Superlieve foto's van Zotty, maar ook de foto's van Lulac in het zonnetje zijn prachtig.  :D

Nog 3 nachtjes ......

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Esther,
Ja ik weet het... Het zal even wat voeten in de aarde hebben, maar ik denk dat ze er allemaal beter van worden. Vooral Jocko.

Hi Marc,
Het wordt zeker tijd dat je foto's maakt!! Je verwaarloost ons  :'( ;D
We wachten rustig af. Ik heb ook niet altijd tijd.
Ik houd Jocko toch alleen. Ik wilde Rossa bij hem zetten, maar ik ben bang dat hij aggresief wordt als hij een popje heeft. Ik lees daar zoveel over. Ik durf het gewoon niet aan. Hij kan straks lekker vliegen en dat is op dit moment denk ik het belangrijkst.
Rosella's zijn inderdaad prachtige beesten. Ik kan er echt uren naar kijken. Straks helemaal als hij alle ruimte heeft om ook te vliegen... Zit ik straks lekker op mijn bank tegenover de voliere....aaahhhhhh....Ik zie mezelf al helemaal zitten genieten van mijn vogeltjes....

Ik ben heel benieuwd wat Leentje ervan gaat maken  ;D Ik wacht vol spanning  :D

Hi Caroline,
Je vergeet de kanari Giallo!!  ;D Die is er ook nog  :D :D
Die zet ik waarschijnlijk toch in de woonkamer. Het is zo'n lief geluid. dat gefluit... :)

Het mooie van de foto's van Zotty is dat ze echt zo is. Als je tegen haar praat knijpt ze met haar ogen en mauwt ze terug. Ik wou dat ik het op kon nemen met geluid. Het is werkelijk prachtig hoe ze terug babbelt  :-*

En inderdaad nog 3 nachtjes... Ahhh....Bijna...

Weet je wat ik wel jammer vind... Erwin's ouders zijn er heel onverschillig om. Dat haalt de plezier een klein beetje weg. Ze leven niet echt mee. Gelukkig hebben we nog meer familie, maar je zou toch verwachten dat het wel van je eigen (schoon) ouders zou komen  ??? Nou ja, het zal weer een één of andere quirck zijn van ze. Je zou bijna denken aan jaloezie... Vooral als je hoort hoe ze de dingen ingepland hebben. Ze laten eerst de keuken plaatsen, vervolgens de vloer leggen en dan de muren spachtelputzen ??? Omgekeerde wereld. Geen wonder dat de man die de muren doet er niet zo blij mee was  ::) Hij kan nu echt alles af gaan zitten plakken  :-\

Ik ben helemaal vergeten te zeggen dat Istello vandaag 6 jaar is geworden. Jeetje...6 jaar alweer. Je zou het niet zeggen  :o Ik heb hem lekker verwerd met een knabbelstaaf.

Van harte gefeliciteerd
mijn kleine Istello


Liefs,
Monique & je maatje Lumpi :-*


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Gefeliciteerd met Istello ! Mooie foto's heb je gemaakt. Ik hoop dat Dazzle en Chico volgend seizoen goed hun best voor je gaan doen en een mooie bonte parel wel of niet cinnamon voor je maken  ;D Fijne paasdagen nog !

Groetjes, Karin ( die net de babies gevoerd heeft, zo lief ! )
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marilyn

hoikes monique

ik zat weer een veel te ver achter in je dagboek maar dat heb ik nu weer ingehaald  ;) ik heb genoten van je verhalen en je foto's en ja ook zotty mocht eff op bzoek met leuke fotokes  :D
ik kom snel nog eens terug hoor  ;)

groetjes marilyn

Monky

Hi Caroline en Karin,
Bedankt voor de felicitaties van Istello.

Hi Marilyn,
Leuk dat je weer even langs bent geweest.

WE HEBBEN DE SLEUTEL !!! Jippie !!!!

Er waren vrij weinig dingen die nog verkeerd waren. Er moet een raam vervangen worden en de radiator moet nog gerepareerd worden. Er waren ook nog wat kleinere dingetjes, maar dit waren de belangrijkste.
Ze hebben ook veel ter plekke gerepareerd. Ook goed, toch?

Ik ben heel blij. Morgen gaan we een begin maken aan het opknappen. Vanavond gaan we onze eerste maaltijd (Chinees  ;D ) in het nieuwe huis nuttigen met mijn zus en zwager. Het gaat heel gezellig worden.

Zo ik ga gauw weer aan het werk.

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes monique

hé wat leuk zeg, jullie hebben de sleutel  :D nu zal het echt wel heeeeeeeeeeel erg druk worden bij jullie want ik kan me best wel voorstellen dat het allemaal niet snel genoeg kan gaan  ;) geniet maar van jullie chinese maaltijd (ik vind dit ook heel erg lekker  :D)

groetjes marilyn

Marc van de Kuifjes

Hallo Monique,

Proficiat met de sleutel! ;D

...en ook met het slot natuurlijk, en alles wat daaraan vast hangt! ;D


Leentje heeft intussen een tekening voor jou gemaakt van een nieuwe vogelsoort. Ze staat bij de Vier Kuifjes ;).




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Hoi Monique,

Gefeliciteerd met de sleutel!!  :D

Heel veel plezier met het eigen maken van jullie nieuwe woning.

Dat het maar gauw jullie nieuwe warme thuis mag zijn.

Liefs Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

valkchico

Hallo Monky.

gefeliciteerd met de dat je jullie snel alles op orde hebben en dat je er erg naar je zin gaat wonen.

gr Esther

Rianne

Hoi,

gefeliciteerd! Veel plezier met schilderen en behangen! :D

Leentje van de kuifjes

hoi Monique
hier de valkparkella voor in je dagboek ;D



groetjes leentje
Groetjes Leentje




:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

- De Kuifjes van Wilgendaal -


Klik op mij! ;)