1 augustus 2025, 16:02:41

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

wow wat is Neona mooi zeg! :D Ik heb duidelijk weer wat gemist zie ik. Ik ben duidelijk weer wat te lang van valkparkiet.com weggebleven! :-[ ;D

En ook nog even proficiat met je nieuwe baan!

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi allemaal,

Ik heb wel een leuk berichtje... Ik kan Neona vanaf vandaag ophalen  :D Dus misschien heb ik haar vanavond al in huis  ;D ;D ;D

En nog bedankt voor jullie reacties  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Het is ineens hard gegaan in jou boekje!
Nou, in ieder geval gefeliciteerd met Neona! Ik vind het een erg originele en mooie naam. Hopelijk heb je ze vanavond al in huis  :D

groetjes
Romy

Sanna

Wouw! Dat is leuk nieuws. Nou, we zien de foto's wel verschijnen dan ;).

Groetjes, Sanna

Anke

Hoi,
Wat een goed nieuws dat je Neoma vanaf vandaag kan halen :)
Ik ben al benieuwd naar de foto's!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Hi allemaal  :D

Neona is thuis   :D
Het was zoals gewoonlijk ontzettend gezellig bij Kirsten. We hebben weer gezellig alle valkparkietjes bewonderd en lekker zitten kroelen met Neona... In het begin was ze wat onrustig door het geroep van...uhm... Sweety? (ik weet het even niet meer) Maar op het eind leek ze weer een beetje haar draai gevonden te hebben. Wat een poepie is het  :)
Op de terugweg was ze heel nieuwsgierig naar de dingen die ze om haar heen zag gebeuren. Ze zat steeds uit de plastic van het bakje aan de bovenkant te koekeloeren. Het begon op gegeven moment te regenen... wat zeg ik... het kwam met bakken uit de hemel, werkelijk. Eerst keek ze geboeid naar de ruitenwissers, maar het gedreun van de regen op het dak zorgde er toch voor dat ze haar oogjes dicht deed en in slaap viel  :)

Thuis aangekomen goot het nog steeds en visite van de buren hadden hun auto voor ons huis neergezet, dus ik moest wel een stukje door de stromende regen worden... zelfs dan kan je drijfnat worden heb ik gemerkt  :P

Ik heb haar eigenlijk meteen in haar kooitje gezet en ze begon meteen naar me toe te klauteren. Ik heb haar nog even door de tralies heen gekroeld en ze is toen op het etensbakje gaan zitten. Daar zit ze nu nog... met haar oogjes dicht... Het zijn toch weer heel wat indrukken geweest die ze heeft opgedaan  :)

Ik heb snel nog even 2 foto's gemaakt.... Het zijn niet de beste, maar ik wilde haar niet al te veel lastig vallen zo in het begin.

Ze begon al te testen of ze door de tralies kon bijten  ;D

Ik ga even een happie eten... doei doei!

Kirsten, bedankt voor de gezelligheid   :-*

Groetjes,
Monky

Kimm

wauw, wat een mooi lief valkje! :-*
gefeliciteerd! geniet er maar lekker van!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hermien

Hahaha, heb jij regen gehad? Ik niet hoor, geen spatje en ik was met de fiets en de ferry naar Kirsten gegaan. Heb dus hoogstpersoonlijk jou Neona van dichtbij bewonderd. Jammer dat je later op de middag kwam, ik ben rond half drie weer vertrokken. Was inderdaad reuze gezellig! ;D

Marc van de Kuifjes

Regen? Waar? Niks gezien hoor! ;D

Proficiat met alweer een nieuw, prachtig valkje! :D

En wat een mooi blauw ringetje heeft ze aan! Is dat de kleur dit jaar?

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi hi...

Neona is de nacht goed doorgekomen. Vanochtend vond ik haar op de bodem van de kooi en het bakje grit op de grond  :-\ Geen idee wat ze gedaan heeft.

Ik pakte haar even uit de kooi en heb haar even lekker gekroeld  :) De andere vogels maakte haar een beetje onrustig dus heb ik haar weer in haar kooitje terug gezet.

Ze is zich toen wat gaan poetsen en is gaan slapen... op 2 pootjes. Ik heb het idee dat op stokje zitten haar nog een beetje onwennig is, maar dat gaat allemaal goed komen. Het klimmen en klauteren, is haar ook nog een beetje vreemd dus ik heb haar tot mijn grote schaamte toch wel een beetje uitgelachen   ;D

Ik heb haar er later ook weer een keertje uitgehaald en dit keer stapte ze gewoon keurig op mijn vinger. Ik heb haar tegen me aan gehouden en oh wat vindt ze dat heerlijk  :) Ze werd toen een beetje onrustig en vloog weg... tegen de plisé aan en storte uiteraard naar beneden  :-\

Ik heb haar toen even voorgesteld aan de andere vogels... daar werd ze weer wat rustiger van hahaha... Ik heb haar nog een kroel gegeven en haar weer terug gezet in de kooi.

Ik zie haar weer even poetsen en vervolgens weer wat dutten. Ik heb haar alleen gisteren wat zaadjes zien eten, maar vandaag nog niet. Ik hou het even in de gaten.

Ik ben heel blij met deze lieverd  :D
Neona past er helemaal bij "My Cute Little Birdies"  :D

Ik moet zeggen dat ik toch wel verrast ben over het feit dat ook Neona uit de kooi wil breken... Ze zat vast met haar koppie tussen de tralies  :-\ Ik heb haar maar in de ronde kooi gezet waar de tralieafstand wat kleiner is.
Ik heb ook maar een bakje eten op de grond gezet... dat schijnt wel een goede actie te zijn geweest, want ik zie haar nu heerlijk smikkelen. Gelukkig...

Het is zo'n schatje... ze wil steeds uit de kooi om bij me te zijn... dan gaat ze in mijn nek liggen. Als ik het kooideurtje open maak moet ik echt uitkijken dat ze er niet uitklimt. Kleine dondersteen.

Weet je... Ik geloof dat ik weer verliefd ben... 

Nog even een paar fotootjes...

Zo'n schitterende combi... die gele parels met dat bruin van de bronzefallow... 

Al dat gekroel is best vermoeiend hoor...

Worden jullie ook niet verliefd op zo'n bekkie...

Ik moet eens even wat nuttigs gaan doen... en een korte broek aan, want ik stik van de hitte...

Doei doei...

Monky

Kimm

hoi monky,

nou ik zou ook verliefd worden hoor! ze is werkelijk waar prachtig!
maar het gaat helemaal goedkomen met haar, dat haal ik er wel uit. en het eten ook. ze vinden het altijd fijn om op de bodem te zitten eten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Jaha, ik was gisteren ook helemaal verliefd op jaar toen ik haar bij Kirsten zag. Je zult zien dat ze snel went bij jou hoor.

Mara

Hoi Monique

Wat is Neona mooi zeg! Geniet er maar van!

Mara

Anke

Hoi Monique,
Neona is een prachtig valkje!!!
Ik kan heel goed begrijpen dat je verliefd bent :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes