1 augustus 2025, 16:02:58

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

De uitslag van de cardioloog laat nog even op zich wachten. Ik heb nu medicijnen om mijn bloeddruk naar beneden te brengen. En over 2 weken als de uitslag van de cardioloog binnen is ga ik nog met de huisarts kijken of het zo werkt of dat de dosering verhoogd moet worden. Dus over 2 weken weten we meer.

Maar even genoeg over mezelf  ;D

Hi Anke,
Ik weet nog niet precies wanneer Grover deze kant opkomt. Volgende week komt hij naar Karin toe en dan zullen we afspreken wanneer ik hem kan ophalen. Maar nu ik de kooi ga ophalen heb ik er wel heel veel zin in. Ik ben ook benieuwd hoe Dara op hem zal reageren  :)

Hi Yvon,
Dat scheelt inderdaad wel. Toch heb ik medicijnen tegen mijn hoge bloeddruk gekregen. Ik hoop alleen niet dat ik die voor de rest van mijn leven moet slikken... Maar goed... dat zien we tegen die tijd dan wel weer  :)

En je handtekening is mooi geworden. Ik had jou witmaskertje er eerst ook bijgezet in mijn uitprobeersels, maar toen ik over ging op de sepia, paste hij er niet meer zo goed bij... :-\

Hi Bonnie,
Voetjes omhoog zit er niet in hoor...  ::) Gewoon weer keihard aan de bak hahaha...

Over een half uur gaan we richting Zwolle om de kooi op te halen bij 't Valkje van Peter en Lique. 

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt, maar die zal ik plaatsen als ik weer thuis ben.

Ik zal dan ook mijn handtekening veranderen in die voor maart met Gizmo  :) Het schiet al aardig op. We hebben nu dus al 4 van de 12.

Groetjes,
Monky

Kimm

wat leuk een nieuwe kooi ophalen, ik ben benieuwd hoor!!!
de hun de groetjes van mij?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Monique,
Veel plezier met het ophalen van de kooi.
Jaaaa de handtekening van maart, ik ben heeel benieuwd...
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Hi allemaal,

Het was heel gezellig bij Peter en Angelique. Het was leuk om ze een keer te ontmoeten  :) En wow wat hebben ze daar mooie valkparkieten  :o

Maar de kooi is er en is ook ondertussen helemaal in elkaar gezet.
En Dara zit er zelfs al in  :)
Dus dat zijn de foto's waar ik nu eerst mee ga beginnen.

De verkenning van de nieuwe kooi van Dara:

Nog even in de oude kooi... ze vindt de fototoestel verschrikkelijk, maar ze wil wel graag naar mij toekomen, dus dan krijg je dit soort foto's  ::) ;D

Ok en dan nu in haar nieuwe kooi...

Wow wat is ze toch een beauty, hè  :)

Toch ook hier weer een poging doen om naar me toe te komen  ;D

Pareltje pareltje aan de wand... Hier zie je die pareltjes dus heel goed. Ze zitten ook voornamelijk hier. Op de volgende foto zie je dat het wat minder aan de zijkant zit.

Hier was ze een beetje boos hop haar speeltje, want dat ding zat in de weg hahaha...

Ze had ondertussen ook haar eten gevonden  :)

Dara's staart is voor de helft weg. Die zijn allemaal in die andere kooi afgebroken. Ik hoop dat ze snel weer nieuwe aangroeit.

En dan nu wat kiekjes van de andere valkparkietjes  :)

Garath:

Ik ben heel benieuwd of Grover net zo mooi en lief is als Garath. Over een paar weken zullen we het weten  ;D

Garath en Disa

Ik geloof dat ze hier net ruzie hebben gehad  ::)

Let aub niet op de vieze stokjes en achterwand... Ik heb nog steeds last van mijn rug en het lukt me dus nog steeds niet de voliere schoon te maken. Ik heb ondertussen wel de stokjes schoon... Dat lukt gelukkig wel  :-\

Gizmo en Ilo  :)

Gizmo

Straks laat ik jullie het resultaat van maart zien

Ilo... geen idee wat ze aan het doen is...  ??? Misschien kiekeboe spelen ???  ;D

Wat een mooi koppie heeft ze toch, hè?

De 3 vrijgezelle dames:

Isaura die me steeds vaker kusjes komt geven  :D

Lulac, mijn oude dametje die nu eindelijk regelmatig door Whooshy wordt gekroeld  :D

En uiteraard Vesna... Het is bijna alsof je haar hoort zeggen... "What's up, doc?"  :)

Tja, als je jeuk hebt, moet je krabben, hè... niets aan te doen  ;D

Yaro... Geeft ook steeds vaker kusjes  :) Maar is echt een held op sokken op dit moment ;D Yara heb ik niet op de foto kunnen krijgen helaas  :-\

En tot slot, Whooshy en Zowie  :)

Whooshy

Het is net alsof ze iets vies in haar eten heeft gevonden hahaha  ;D

:-* :-* :-* :-*

Zowie heeft af en toe een moment van niet slim zijn....  ::)
Hij weet heel goed dat het etensbakje aan de andere kant van het paneel zit... Hij blijft echter door de tralies heen te eten... Gaat echt niet lukken  ::) Misschien veranderen zijn hersentjes in pudding als hij Whooshy ziet... zij zit namelijk uit dat bakje te eten aan de GOEDE kant van het paneel  ;D

Oeps... ik heb hem geloof ik beledigd  8)

Hij wil me niet meer aankijken, maar zie je die mooie wolkjes op zijn veertjes? Ik vind dat zoooo mooi...

Hij gaat gelukkig weer rustig spelen  ;D ;D ;D

En dan nog tot slot de nieuwe foto van de kalender met Gizmo. De bloem van deze maand is geworden... de crocus :)

Maart : Gizmo

Gizmo is hier lekker aan het dutten  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Mooie handtekening zeg! Ik durf het bijna niet te vragen.... :-[

Je handtekening is echt geweldig mooi! Prachtig. Ook de kleurcombinatie vind ik heel goed.

Mara

Anja

Hoi Monique,

Ik hoop dat de uitslag mee gaat vallen voor je hoor. Ik blijf duimen.

Wat een geweldige foto's heb je weer gemaakt. Ik heb er echt van genoten. Heb je mss een foto van de nieuwe kooi of staat die al in je boekje?

Wow wowie wat een mooie handtekening zeg. Echt super. Dat bloemetje heb ik ook hier in de tuin staan maar de naam.......................geen idee.

Ik wou dat ik dat kon zeg zo'n mooie handtekening maken. Ben er wel een beetje jaloers op hoor :o :o :o

Groetjes Anja

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

*kwijl* wat is Dara toch een vreselijke schoonheid...

Marc van de Kuifjes

9 maart 2008, 20:39:37 #3458 Last Edit: 9 maart 2008, 20:53:31 by Marc van de Kuifjes
Wat een prachtige fotoreeks weer!

Tja, en wat het karakter van Garath vs. Grover betreft... Elmo en Jefke zijn ook heel verschillend hoor, maar er zijn ook erg duidelijke gelijkenissen. Het zijn allebei echte stuntvliegers bijvoorbeeld! ;) En ze zijn/waren ook erg goed in het nabootsen van allerlei geluiden.

Enneuh... je handtekening is ook weer prachtig! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*~Jeanine~*

Hoi Monique,

Ik heb weer super genoten van alle mooie foto's.
Dara is werkelijk prachtig.
Volgens mij in het echt nog veel mooier dan dat ze op de foto is.

En ik vind de maart handtekening echt heel erg mooi.

Monky

Hi Mara,
Dank je wel  :) Als je een nieuwe handtekening wil, dan geef je maar een gil, dat weet je toch?  ;D

Hi Anja,
Dank je wel  :) Ik had nog geen foto geplaatst van de nieuwe kooi. Maar dit is hem geworden:

Ik heb alleen de onderstel weggelaten. Ik heb de kooi namelijk op een kastje staan.

De naam van dat bloemetje is een crocus  :)

Dank je wel, Caroline  ;D

Bonnie, ik ben het helemaal met je eens  ;D Nu de staart nog helemaal heel en dan is ze helemaal perfect  :D

Hi Marc,
Dank je wel  :) Ik ben wel heel benieuwd naar Grover :) Ik zit alleen te dubben of ik hem eerst apart moet zetten of niet... Misschien is dat sowieso handig als eerste kennismaking.

Hi Jeanine,
Dank je wel  :) Dara is inderdaad een mooi valkparkietje. En het klopt wel een beetje dat ze in het echt mooier is. De camera kan haar toch niet helemaal goed in beeld brengen. Maar ik denk dat als het zonnetje schijnt en ik maak dan een foto, dat het wel aardig in de buurt zal komen  :)

Nou gisteren de hele vogelkamer opgeruimd. Ik moet zeggen dat deze kooi veel netter oogt dan die oude kooi. Ik heb het kastje waar de kooi op staat ook even uitgemest... Ik was niet blij toen ik in de papvoer allemaal zwarte kevertjes tegen kwam  >:( Ook in de knabbelstaven zaten ze. Ik had daar ook trosgierst nog inzitten en die heb ik voor de zekerheid ook maar weggeknikkerd. Wel balen zeg.

Ik heb gisteren heerlijk op mijn bankie gezeten en naar mijn vogels zitten kijken. Wat een heerlijk gezicht. Wat zijn het toch mooie beesten.

Even een vraagje... hebben jullie ook wel eens het gevoel dat ze jou bekijken in plaats van jij hun? Als ik dan bezig ben volgen ze me steeds. Het is bijna alsof ik in de kooi zit en zij mij als huisdier hebben hahaha.

Ik ga gauw weer even wat doen.

Groetjes,
Monky

Sanna

Ooo wat een leuke foto's weer! Wat zijn Dara en Garath toch een ontzettend mooie vogeltjes, mijn favorieten ;D. En dit vind ik toch zo'n lieve foto, net of ze tegen dat klosje ligt te slapen...

O ja, mooie handtekening weer ;).

Groetjes, Sanna

*Yvon

10 maart 2008, 11:06:11 #3462 Last Edit: 10 maart 2008, 11:58:37 by Sanna
Hoi hoi

Wat een stel schitterende foto's weer !!  :-* :D

Ilo wilde het gewoon eens van een andere kant bekijken.  ;)

gewoon blijven proberen,toch ?
Hele mooie foto ook die daarna kwam in je rijtje.  :-*

Je handtekening is ook zeker weer mooi gelukt !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Romy

Hoi Monky

Wowie zeg, wat een mooie fotoreeks  :o Echt heel mooi hoe jij je valkjes op foto kan vastleggen! Echt prachtig  :-*
Ze komen allemaal heel goed tot hun recht op jou foto's  :D

Je handtekening deze maand vind ik ook SUPERmooi! De combinatie van kleuren geeft me een echt lentegevoel!

Groetjes
Romy

Annelies

Hoi Monky

Wat een mooie valken heb je zitten zeg.

Gefeliciteerd met je kooi, is het toch de lady geworden ???

Hoop dat je er veel plezier aan hebt, laat je snel wat foto's zien als je hem ingericht heb, altijd leuk om te zien.

Gr. Annelies