1 augustus 2025, 16:01:40

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Kim,

Bedankt voor de foto's!!  :D
Sorry dat ik zo vervelend ben, maar zou je de hoogte, breedte en diepte kunnen opmeten van de kooi zonder onderstel?

Alvast bedankt  :D

Groetjes,
Monky

Kimm

hoi monkey

de hoogte is 87 cm en de breedte is 66 cm. en de zijkant is 45 cm.

heb je hier wat aan???

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Annelies

Hoi Monkey

Ook ik heb dezelfde kooi als Kimm, ik ben er super tevreden over ook omdat de bak van soepel plastic is dus niet zo snel kapot gaat.
Ik vind de kooi echt super en volgens mij groot genoeg voor 3.

Ik zelf ben ook hard op weg namelijk  ;)

Gr. Annelies

Monky

Kim, misschien wel  :) Ik moet nog kijken welke kooi ik kies  :)

Nogmaals bedankt voor de info  :-*

Hi Annelies,

Leuk dat je ook even reageert.

Even een vraagje voor jullie beide... Welk model van Montana hebben jullie?

Groetjes,
Monky

Annelies

Hoi monky

Aan de maten die Kim doorgeeft te zien heeft zij echt de zelfde als ik en dat is de Montana Mini San Remo, hij is er zelfs nog een maat groter.

Succes met de keuze, en als je iets wil weten gewoon vragen  ;)

Gr. Annelies

Monky

Hi allemaal,

Ik kreeg gisteren een leuke verrassing  :)
Isaura zat op zo'n puinsteenstokje lekker dicht bij de tralies. Ze komt ook meestal wel naar mij toe, maar is toch een klein beetje bang voor vingers. Ik deed bij haar toen wat ik ook altijd bij Whooshy deed: kusjes geven door de tralies.
En tot mijn grote verrassing reageerde ze daarop!!! Ze gaf kusjes terug!! Echt super lief  :-* Dat heeft ze nog nooit gedaan  :)

Zowie doet nu Whooshy een beetje na. Als ik mijn vinger door de tralie steek, dan gaat Whooshy altijd een beetje aan mijn nagels knabbelen en ze gaat erop zitten  ::) Zowie komt er ook altijd bij aan de tralies hangend, maar doet verder niets, behalve luid zingen  ::) ;D en vleugeltjes wijd. Nu was hij alleen aan de tralies en Whooshy was met Lulac aan het kroelen. Ik stak mijn vinger door de tralie om te zien wat hij ging doen. Tot mijn grote verbazing probeerde hij ook een beetje aan mijn nagel te knabbelen... Echt schattig. Maar hij schrok er zelf een beetje van en klom toen weer naar Whooshy. Maar het is zo'n schattig gezicht  :-* Je ziet ze bijna denken.

Gisteravond weer lekker met Dara gekroeld... Had ik wel even nodig. Misschien dat ze dit deden omdat ze voelden dat ik wat onrustig was. Het zijn zulke gevoelige dieren. Wat zou ik toch zonder ze moeten....

Even off-topic...
Ik ben gisteren naar de huisarts geweest. Ik heb last van hartkloppingen als ik de brug over fiets en als ik badminton en 's ochtends hoofdpijn. Het is gekomen sinds ik thuis ben van vakantie. Daarvoor had ik er nooit last van. En geloof me... het is een rot gevoel en erg afleidend als je midden in een wedstrijd zit. Ik heb toch maar een afspraak gemaakt met de huisarts en ze heeft mijn bloeddruk gemeten... het is veeeeel te hoog. 170 - 110. Ik heb vandaag bloed laten prikken en urine afgegeven en ik moet nog een ECG laten maken. Volgende week donderdag hoor ik de uitslagen van de bloed en urine onderzoek. Het kan natuurlijk niets zijn, maar het kan ook suikerziekte of weet ik wat zijn. Je gaat je altijd het ergste in je hoofd halen bij dit soort dingen. Misschien is het alleen de hoge bloeddruk... en maak ik me helemaal bang voor niets. Tja... zo zitten mensen in elkaar hè? Gelukkig geven mijn dieren me genoeg afleiding. De ECG zal pas de 27ste maart gedaan worden, tenzij de huisarts zegt dat het eerder moet. Ik vergeet nog wel eens dat hier altijd zulke lange wachttijden zijn. En dan weet ik of er iets is met mijn hart. Ik denk het niet, maar je weet maar nooit  :-\

Zo het is goed om het even op te schrijven... Ik kan er niet echt met mijn familie over praten omdat die helemaal hysterisch worden en overbezorgd. En zolang ik niets weet, wil ik ze niet onnodig bezorgd maken. Dus lang leve het forum hahaha  :D

Groetjes,
Monky

Sanna

Hoi Monique,

Wat vervelend zeg, dat je je zo rot voelt :-\. Tja, je moet natuurlijk ook altijd bedenken, dat áls je je al een beetje zorgen maakt en dan je bloeddruk laat opmeten bij de huisarts, de bloeddruk meestal aan de hoge kant is. Heeft mijn vader ook altijd last van ;D. Maar het blijft natuurlijk vreselijk vervelend dat je een tijd op 'het verlossende antwoord' moet wachten. En er zijn zo veel dingen waar het mee te maken kan hebben, het hoeft niet meteen iets heel ergs te zijn. Maar ik weet het, dat kun je zeggen, maar je hoofd denkt toch wat ie zelf wil ;). Nou sterkte dan maar, we hopen er het beste van.

Groetjes, Sanna

Monky

Hi Sanna,

Bedankt voor je lieve reactie  :)
Ik ben wel vrij nuchter en het is meestal even de eerste dag dat ik onrustig ben. Misschien was het ook dat ik niet verwachtte al die onderzoeken te moeten ondergaan. Ik dacht ik stap binnen, ze meet mijn bloeddruk, ze geeft me er medicijnen voor en ik ben weer weg hahaha... zoals je ziet kom ik niet zo vaak bij de dokter hahaha. Dus ik schrok wel een beetje dat ik bloed en urine onderzoek moest laten doen en ook nog een ecg... wel logisch natuurlijk als je komt met een klacht over hartkloppingen hahaha. Maar ik geloof dat mijn verstand gisteren uitgeschakeld was of zo  :-[

Toch ben ik wel een beetje zenuwachtig voor de uitslag. Ik weet dat ik met mijn overgewicht een risico loop met hoge bloeddruk en zo. Maar we moeten het even afwachten.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dat is helemaal niet zo leuk...
Ik begrijp best dat je nu heel ongerust bent. Er kunnen heel veel oorzaken zijn van een hoge bloeddruk, zowel 'goede' als minder goede...
Laat ons hopen dat er niets ernstigs met je aan de hand is!

Gelukkig kan je er even over praten op het forum. Dan is het toch een beetje van je af.
En tegen de birdies kan je het ook zeggen natuurlijk! Ze zullen vast wel aanvoelen dat je je een beetje ongerust voelt.

Fijn dat Isaura zo lief reageerde  :-*
Ook Zowie is erg lief! Grappig hoe hij ineens 'besefte' waar hij mee bezig was  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi monique,

Meid dat is schrikken zeg. Ik geloof goed dat je dan van slag bent en maar goed dat je hier alles neer kunt zetten. Schrijf je het toch een beetje van je af.
Gelukkig wordt er meer onderzocht dan alleen het meten van je bloeddruk.

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.

Groetjes en een dikke knuffel,

Anja

*Esther*

Oei, door maar rustig aan! Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk.
Hopelijk is 'alleen maar' een hoge bloeddruk... :-\

gr Esther

Anke

Hoi Monique,
Jemig dat is schrikken als je last krijgt van hartkloppingen :o
Heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt.
Schrijf het hier maar lekker van je af hoor :)

Wat leuk dat Isaura wilde kroelen met je :)
Heerlijk is het he als je troost kan zoeken bij je vogeltjes :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Monique

Wat vervelend dat jij je zo rot voelt zeg, dat gun je werkelijk niemand en ik hoop dat jij je gauw beter voelt.

Beterschap.

Mara

*~Jeanine~*

Hoi Monique,

Van harte beterschap toegewenst  :-*

Monky

Hi allemaal,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve reacties.

Ik ben van het weekend bij mijn zus geweest. Het was heel gezellig en ik had weer even wat afleiding.

Vandaag weer gewoon naar mijn werk gefietst. Het viel niet mee, want ik had  een beetje haast en ja hoor.... daar kwamen die verrekte hartkloppingen weer  >:(
Nu heb ik het ook als ik de trap bij ons oploop. Het lijkt erger te worden, maar het kan ook mijn angst zijn die groter wordt of zo. Vanochtend ook weer hoofdpijn. Ik hoop dat de bloedonderzoek iets duidelijk maakt zodat ik er concreet aan kan werken. Ik voel me echt een beetje brak.

Dan heb ik nog een nieuwtje...
Over een paar weken komt er een nieuw valkje bij.
Ik heb heel lang zitten dubben of ik het zou doen of niet. Ten eerste of ik wel nog een valkje wilde... want nu heb ik er 12 en straks dus 13 en er komt nog een 14de. Daarnaast twijfelde ik of ik Harrie van Caroline zou nemen of dit opvang valkje.   

Ik heb uiteindelijk dat laatste gekozen.
De rede was eerst omdat het leek alsof hij van Dizzy en Jazzy  kwam en ik wilde daar altijd nog een jong van. Helaas had Karin zich vergist en bleek hij van Dimple en Magic te zijn (broertje van Garath) Ik begon te twijfelen en dacht weer aan Harrie...

Maar toen had ik zoiets... het is zo sneu dat dit valkje weer van huis moet veranderen.... ik weet in elk geval zeker dat hij hier goed verzorgt wordt... en dat hij niet meer van huis hoeft te veranderen... Ik heb genoeg vrijgezellen popjes waar hij vriendjes mee kan worden. Ik kan hem een goed leven bieden.
Toen dacht ik weer... Maar een jong valkje is ook weer erg leuk.... En Harrie is ook zo'n schatje... Toen ging ik mutaties vergelijken... maar daar kwam ik eigenlijk ook niet uit, want ik vind beide mutaties mooi  :-\

Toen heb ik toch de knoop doorgehakt. Ik heb nu 1 opvangvalkje, Gizmo. En ik heb er vroeger 2 gehad. Het werd tijd dat ik weer eens een ander valkje een goed onderdak bracht.

Zo heb ik toch uiteindelijk voor Grover gekozen.
Caroline, ik hoop niet dat je het erg vind  :-[ Ik weet heeel zeker dat je een heel lief baasje voor Harrie gaat vinden  :)

Dan even wat foto's van toen Grover nog jong was:

Hij zal zijn naam behouden, want hij kan dat zeggen  :) Hij zegt ook de naam Elmo, het valkje waar hij mee leefde, maar dat zou ik een beetje vreemd vinden  :)

Groetjes,
Monky