29 april 2024, 17:55:52

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Kirsten,

Bedoel je dat je die mutatie als jongen verwacht, of dat je ze dan zelf hebt. Ik weet dan bij wie ik wezen moet  ;D

Hi Caroline,
Leuk dat je even bent komen kijken. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

En nu de klapper van de avond. Mijn nieuwe voliere....


Ik mocht het plaatje van Rick gebruiken van zijn website  ;D

Ik ben er heel blij mee. Ik wil wel een deel van het hok afschermen zodat ze binnen kunnen zitten uit de wind. Verder moet er nog een gesloten dak op.

Oei, oei, wat duurt wachten lang....

Monky


marga

hoi monky
mooie voliere
ja wachten duurt altijd lang
dat is wel een goed idee een dak erop
een een deel afgeschermt zodat ze lekker binnen kunnen zitten ben heel benieuwd hoe het gaat worden
groetjes marga

Kirsten

Citaat van: Monky op 14 november 2005, 22:29:11
Hi Kirsten,

Bedoel je dat je die mutatie als jongen verwacht, of dat je ze dan zelf hebt. Ik weet dan bij wie ik wezen moet  ;D



Klopt Monique, ik verwacht die mutaties zelf volgend kweekseizoen.

Ik vind de voliere prachtig!,. snap heeeel goed dat je daar erg happy mee bent,. mooi functioneel ingedeelt,. deuren niet tot aan de bovenkant en een mooi gedeelte wat je inderdaad als binnengedeeltje kan gebruiken.
Daarbij komt ook dat je het altijd nog kan aanpassen of uitbreiden,. aluminium is voor een voliere echt super.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Mooie voliere! Ja, dat afwachten... heeeeel vervelend! :-\

Caroline

Mooie volière, nu inderdaad de valkjes nog.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Zo heeeeeeeeeeeeee,

Wat een mooie voliere zeg, snap ik nog wel dat je daar apetrots op bent.  :o

Dat wordt wel wat bij jou. Boffen wij even, krijgen we weer foto's te zien  ;)

Groetjes, Nel :)

Monky

Hi Kirsten,
Ik ben geneigd om een valkje bij je te reserveren, maar ik denk toch dat ik beter kan wachten tot ik in het nieuwe huis zit...alhoewel...Ik wil natuurlijk voor het jong van Karin ook een maatje. Ik had begrepen dat je dat het beste kan doen binnen een half jaar.... Wanneer wilde je het koppel gaan kweken die geparelde witmaskers kunnen krijgen?...Kirsten wat doe je me aan  ;) ;D

Hi Rianne, Caroline en Nel,

Ik ben inderdaad heel erg blij met mijn voliere. Het gaat alleen wel even duren voordat ik het opgezet heb en er vogels in heb. Waarschijnlijk zomer volgend jaar...

Maar in de tussentijd is er genoeg te beleven met het nieuwe valkje binnenkort ons gezin komt uitbreiden  :D :D
Foto's alom. Ik ben gek op fot's maken. Ik kan er alleen geen drol van. Ach ja, niet iedereen heeft dat talent  :-\

Monky

Kirsten

Citaat van: Monky op 15 november 2005, 16:26:33
Hi Kirsten,
Ik ben geneigd om een valkje bij je te reserveren, maar ik denk toch dat ik beter kan wachten tot ik in het nieuwe huis zit...alhoewel...Ik wil natuurlijk voor het jong van Karin ook een maatje. Ik had begrepen dat je dat het beste kan doen binnen een half jaar.... Wanneer wilde je het koppel gaan kweken die geparelde witmaskers kunnen krijgen?...Kirsten wat doe je me aan  ;) ;D


hahaha tja het werkt verslavend allemaal en jij hebt het duidelijk ook te pakken,.  ;D
Ik heb binnen een koppel, die deze week een broedhok van me gekregen hebben. Ik verwacht daar einde volgende maand jongen van. Hier kunnen cinnamon geparelde witmasker popjes uitkomen en geparelde witmasker mannen (parels zullen dan dus verdwijnen). Buiten heb ik twee(misschien zelfs drie) kweekkoppels die geparelde (evt cinnamon)witmasker jongen zullen krijgen als alles goed gaat. Ik begin in het voorjaar (maart/april) met die een broedhok aan te bieden,. Kijk het gewoon even allemaal rustig aan,. koppelen kan eventueel ook iets later en je moet niets overhaast doen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Ziet er goed uit zo Monique , de voliere...! Super, en dan straks allemaal mooie valkjes erin! Kan me voorstellen dat het kriebelt!

Groetjes,
Peet

Monky

Hi Kirsten,

Maak jij je nest valkjes dan tam of is dat op verzoek of alleen bij de binnen valkjes?
En nee, ik ga niets overhaast doen. Het moet wel allemaal in het welzijn van de dieren gebeuren. Ik heb ook het vermoeden dat ik mijn handen vol zal hebben aan de nieuwe kleintje... Het wordt echt tijd dat ik een naam bedenk... :P

Hi Petra,
En of het kriebelt...Ik ga er bijna overhaaste beslissingen van nemen... ;D

Hm, het lijkt me ook wel leuk om het diertje naar de kweekster te noemen....
Wat dachten jullie van Karmin? Nirak? Of Minka?
Of vinden jullie Whooshy nog steeds leuker?

Het wordt mijn eerste tamme valkje dus ik vind wel dat hij/zij een mooie/leuke naam moet krijgen. Vind je niet?

Monky

Petra en Cheeky

Ik ga voor WHOOSHY! Klinkt gewoon lekker vlot en pittig!

Kirsten

Ik ook!,. vind het echt een hele leuke naam :D

Groetjes
Kirsten

ps Zolang het haalbaar blijft maak ik al m'n jongen handtam


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Heeee!!!
Ik ben een valkparkiet geworden....  :o :P

Dat ging snel!
Ik dacht in het begin dat ik dat nooit zou redden, maar die dagboeken heeft het gedaan :D Als je verslaafd bent wordt je valkparkiet. Dat is duidelijk  ;D

Kirsten,
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vele vragen.
Je hebt enorm geduld met mij. Ik hoop niet dat je er helemaal tureluurs van geworden bent. Anders zeg je het maar :P :-[  :)


Monky

Kirsten

Citaat van: Monky op 15 november 2005, 22:25:14
Heeee!!!
Ik ben een valkparkiet geworden....  :o :P

Dat ging snel!
Ik dacht in het begin dat ik dat nooit zou redden, maar die dagboeken heeft het gedaan :D Als je verslaafd bent wordt je valkparkiet. Dat is duidelijk  ;D

Kirsten,
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vele vragen.
Je hebt enorm geduld met mij. Ik hoop niet dat je er helemaal tureluurs van geworden bent. Anders zeg je het maar :P :-[  :)


Monky


Hoi Monique,.

Ik herken mezelf gewoon toen ik begin van dit jaar begon met onze hobbykwekerij,. ik vind je enthousiasme erg leuk en is zo herkenbaar. ik heb toen ook veel gehad aan antwoorden die ik aan ervaren kwekers heb gesteld en ben zelf inmiddels aardig gegroeid. Dat ik nu een ander kan helpen doe ik met alle plezier :D

Gefeliciteerd met je valkparkietje,. hihi ja gaat hard he
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

het enthousiasme onder de valkparkieten bezitters groeit echt heel snel. Ik heb al van een paar mensen gelezen dat ze een voliere willen, waaronder ikzelf ook. :) Echt super!