28 maart 2024, 23:22:33

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Valerie,
Als je in de koffer past, mag je van mij mee  ;D ;D ;D

Lulac wil inderdaad de trosgierst voor zichzelf houden, terwijl ze het nooit erg vond als Mauk mee at. Hoezo selectief ;)
Eerlijk zullen we alles delen: ik krijg alles jij krijgt niets  :)

Poofy is een geval apart. Van jongs af aan was ze al capriolen aan het uit halen. Toen ze in eenmaal in de voliere zat ging ze steeds in Jocko's staart hangen. Die was er ook niet echt van gediend, maar Poofy bleef proberen ;D Jocko moet ook eigenlijk niet veel van de andere vogels hebben (behalve nu van Rossa, maar die ziet hem niet staan  :( ) , maar Poofy mag altijd bij hem komen zitten.

Hi Nel,
Ik had gewoon beter moeten kijken  :o
Ik vind mijn gevleugelde vrienden nog steeds een leuke naam  :D
Trouwens, voor een paar maanden heb je wel veel pagina's bij elkaar geschreven  :o Ik moet er maar eens even een keer goed voor zitten. Ik vind het echt schitterend om al die verhalen te lezen. Het werkt heel aanstekelijk.

Groetjes,
Monky


Petra en Cheeky

11 november 2005, 11:42:32 #16 Last Edit: 11 november 2005, 11:55:38 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Ha Monique,

Ben ook maar eens even bij jou gaan lezen! Eigenlijk had ik zoiets van: nog een dagboek, daar begin ik niet meer aan, want het zijn er nu al teveel om normaal bij te kunnen houden, maar ja, dan slaat de verleiding en de verslaving weer toe en kon ik het toch niet laten. En je hebt geluk (of pech...) want jouw schrijfstijl spreekt me wel aan, dus ik vrees dat ik vaker bij je kom buurten!  :P ;) ;D

Wat een akelig begin van valkjes houden heb je meegemaakt zeg! Arme jij! Hopelijk gaat het nu met Lulac beter, maar ik kan me voorstellen dat ze in eerste instantie haar maatje flink gemist heeft! Ik moet er niet aan denken dat 1 van de twee die wij hebben ineens overlijdt...! Dat wordt een ramp! Want zomaar een tweede valkje erbij plaatsen, daar doe je ze lang niet altijd een plezier mee als ze al ouder dan 6 maanden zijn.

Wanneer ga je naar Barcelona? Al snel? Zo ja, fijne vakantie!

Groetjes,
Petra

Rianne

Vakantie... bofkont! Is het nog wel warm daar of gaan jullie heen voor de omgeving? :)

Monky

Hi Petra,
Ik voel me vereerd  ;D en kom maar gezellig buurten. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch?  ;D
Tja, ik heb zelf die verantwoordelijkheid op me genomen en ik wist van te voren dat ze verwaarloosd waren en problemen hadden, maar ik keek daar doorheen en zag alleen maar 2 hele lieve valkjes die onafscheidelijk waren. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ik vond het alleen heel erg jammer en frustrerend dat ik ze niet kon helpen :-\

Maar eh, denk jij dat ik geen nieuwe maatje voor Lulac moet zoeken? Hoe groot is de kans dat het niet goed gaat?

Hi Rianne,

We zijn een aantal jaren terug in de zomer een keer naar de Costa Brava geweest. We zijn toen een dagje naar Barcelona gegaan, maar het was werkelijk snoeiheet. Ik kon daar niet tegen. Dus we hebben niet zo heel veel gezien. Ik had toen altijd gezegd dat ik er nog een keertje heen wilde. Afgelopen maart hadden we een reischeque gewonnen bij onze reisbureau en daarmee hebben we een factie kunnen bekostigen. Sh*t, wat zijn die reizen kostbaar!! We gaan Barcelona dus bekijken en ik geloof dat er in de buurt ergens ruines waren of zo. Daar wilden we dan ook nog naartoe. We gaan over twee weken  ;D

Zo ik stop er weer eventjes mee, want ik krijg lamme armen.
Ik heb een kat op schoot en ik moet om haar heen typen  :-\
Ik kan me armen dus nergens op rusten.

Tot gauw.

Monky

Petra en Cheeky

Hoi Monky (alias Monique),

Je hebt de goede Petra gevonden hoor, er is er maar eentje die bij Cheeky & Chara hoort  ;) Leuk dat je ook ff bij mij kwam kijken!

Weet je, het mooiste zou zijn als je een maatje voor Lulac zoekt, dat je de mogelijkheid hebt, als het niet zo lekker samen gaat, dat je hem/haar terug kunt geven. De meeste kans maak je met een jong valkje erbij bv. van een van de kwekers hier op het forum. Een jong valkje wordt vaak eerder geaccepteerd dan een ouder valkje. En dan nog blijft het een kwestie van klikt het wel of niet? In veel gevallen gaat het best goed hoor, al worden het lang niet altijd echte koppeltjes (mocht je mannetje/vrouwtje willen). Valkjes houden van gezelschap, dus ik zou zeker voor een nieuw maatje gaan!

Groetjes,
Peet


Kirsten

Hoi Monique,

Jeh ik heb je gevonden ;D,. soms is het best zoeken hahaha
Wat leuk dat er een valkje van Karin komt,. heb je al een foto? want die hier plaatsen mag ook hoor :P :D

Heb je inmiddels al een naam gevonden. In het begin ging ik er heel lang over nadenken, maar nu gaat het eigenlijk best wel vlot,.

Jij krijgt een heel spannend jaar volgend jaar en snap dat je er super veel zin in hebt en het wachten heeeel lang duurt :D

Tot gauw weer,.
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Je bent toch wel op tijd terug uit barcelona om je valkje op te halen hè ?  ;D En hier een foto van je valkje met broers en zusjes voor de liefhebbers :



Welke van de 4 het wordt zullen we over een weekje ongeveer weten. Dan zijn ze tussen de 4 en 4 1/2 week. Ze liggen nu allevier op mijn schoot te slapen.... zo lief !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Oh Karin!!! Hartstikke bedankt voor de foto  :-*
Wat ben ik hier blij mee. Ik vind ze zo lief, ik zou ze het liefst allemaal mee naar huis nemen  :-X

Hi Petra,
Als er bij mij een valkje komt, gaat ie niet meer weg. Ook al gaat het niet goed. Ook al moet ik 20 kooien in mijn woonkamer zetten ;) (ik zie de haren van Erwin al overend schieten...)  Maar ik snap wat je bedoelt. Ik ben niet van plan om met de vogels te gaan kweken. Dus als het geen liefdespaar wordt, is het geen ramp. Als ze maar door 1 deur kunnen...toch?
Ik ga denk ik alle soorten mutaties bekijken die er zijn en een verlanglijstje maken. Uit eindelijk moet de voliere volgend jaar ook gevuld worden  ;D

Hi Kirsten,
Leuk dat je me gevonden hebt  ;D
Zoals je ziet heeft Karin zelf een foto geplaatst. Ik zelf heb voorkeur voor nr 3, maar ik weet niet of ik die keuze heb, want ik was de derde die reserveerde.
Mogelijke namen zijn Arco/Arca, Lommy, Mungo, Zoefy, Wooshy... Namen genoeg. Nu nog kijken welkje bij het vogeltje past :P

Slaap lekker...
Monky




Kirsten

Hoi Monky,

Gave foto!, wat een moppen zijn het :D om te zoenen ;) :D
Ik vind Wooshy erg leuk!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Ik heb een lijstje gemaakt van de mutaties die ik leuk zou vinden om te hebben:

1 gewoon of cinnemon gepareld
2 Witmasker gewoon of cinnemon gepareld
3 geparelde fallow
4 bont (gepareld/witmasker)
5 cinnemon witmasker
6 fallow

De eerste krijg ik binnenkort natuurlijk al, maar de rest....hmmmm. Als maatje voor de nieuwe en als maatje voor Lulac en voor in de buitenvoliere....
Ik heb geen flauw idee of deze mutaties makkelijk te verkrijgen zijn. Maar er is natuurlijk geen haast bij.
Wel leuk om even op een rijtje te zetten  :)
Je moet altijd iets te wensen overhouden, toch?

Lulac lijkt steeds meer naar mij toe te trekken.
Als ik ook maar in de buurt van de kooi kom, komt ze naar me toe. Ze nog maar een beetje bang voor mijn handen en eigenlijk helemaal niet bang voor mijn gezicht. Ze heeft zelfs mijn neus gekroelt. Echt super lief. Als ik haar uit de voliere zou halen en apart in een kooi zou doen, zou ze dan tammer worden of kan dat echt niet meer met een 6 jaar oude valkje?

Ik zou heel graag mooie foto's van Lulac willen maken, maar de verrekte tralies zitten altijd in de weg. Als ik met de camera in de kooi kom, kijkt ze altijd raar naar beneden  :( Weet iemand hoe je je fototoestel kan laten focussen op de vogel en niet op de tralies  ???  Ik word er gek van  :P

Deze of volgende week weet ik welk valkje het wordt uit het nestje van Jazzy en Dizzy. Oeh, ik ben zo benieuwd :D

Groetjes,
Monky

Rianne

Scherpstellen :)
Wat ik altijd doe, is de lens tegen de tralies houden, zodat je op je scherm de tralies niet meer ziet. :)

bobbie

Hoi hoi,

Schattig he dat mandje met jonkies. Ik heb ook zo zitten kwijlen in het dagboek van Karin. Ook zie je de ouders voeren.

Prachtige foto's met prachtige jonkies.

Groetjes, Nel :)

Monky

Bedankt Rianne, ik zal dat ook eens proberen  :-\

Hi Nel,
Ik ben het helemaal met je eens...
Op een of ander manier weet ze de diertjes ontzettend goed op de foto te krijgen  :P

Ik heb een probleem....
Ik ben verslaafd aan deze website.... Ik kan niet weg blijven... :-X :-\ ;D

Monky

Kirsten

Citaat van: Monky op 14 november 2005, 13:02:13
Ik heb een lijstje gemaakt van de mutaties die ik leuk zou vinden om te hebben:

1 gewoon of cinnemon gepareld
2 Witmasker gewoon of cinnemon gepareld
3 geparelde fallow
4 bont (gepareld/witmasker)
5 cinnemon witmasker
6 fallow



Hoi Monique,

Mooi rijtje hoor en ben benieuwd welke het uit het nestje wordt. Overigens zou ik ze volgend kweekseizoen allemaal moeten hebben, dus voor zover ik weet, zijn ze op zich goed te krijgen. Heerlijk he zo genieten,. Ik heb ook nog wel een rijtje hoor ;),. er staan oa een koppel zilver op, maar ook primrose vind ik erg mooi,. kortom er blijven altijd dromen genoeg :)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Ik kom gauw weer eens kijken hier.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.