1 augustus 2025, 16:01:44

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Nou ik ga maar even wat schrijven en hier rondneuzen...

Geen idee wat Whooshy heeft, maar ze is niet bij me weg te slaan, de lieverd :)

Er zijn nu zes van de 11 los... Ik wil ze niet meer allemaal tegelijk los laten... dan gebeuren er namelijk ongelukken heb ik gemerkt.

Whooshy is nu net van mijn schouder af, dus ik ga gauw verder met de voliere schoon maken... wat kunnen die vogels toch in korte tijd een zooitje maken  :P

Oh ja,  Anja, het is gewoon een speeltje voor vogels waar Ilo aan zit te knabbelen. Ik zal kijken of ik er een redelijke foto van kan maken.

Groetjes,
Monky

Monky

Zo jullie krijgen weer een waterval aan foto's. Ik splits ze even op.
Nu krijgen jullie Vesna en Zowie te zien.

Als ik de vogels los laat is het steeds een ander groepje. Ik sluit de opening naar het grote deel van de voliere en de valkjes die in het kleine deel zitten, mogen los als ze dat willen  :) Ik wil niet alle valkjes tegelijkertijd, dus dit werkt prima. Dit keer waren er dus 6 valkjes los, waaronder Vesna en Zowie.

Vesna:

Dit was de eerste keer dat Vesna de voliere uit was. Ze schrok steeds van de flits, vandaar haar krampachtige houding. Ze heeft het goed naar haar zin gehad, dus zeker voor herhaling vatbaar.

Zowie:

Ook hij is er nu voor het eerst uit. Hij heeft alle hoeken van de kamer bekeken. Hij kan goed vliegen moet ik zeggen. Hele goede coordinatie. Hij genoot er van... racede steeds over de bovenkant van de voliere hahaha... echt een maf beesie...

Vesna en Zowie:

Zo dat waren ze voor vanavond  :)

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Kom net thuis en kwam even kijken val ik meteen met mijn neus in de boter.

Deze vind ik leuk. Dat koppie van Zowie.

Groetjes Anja

Caroline

Geweldige foto´s, hij blijft dat typerende smoeltje houden.  :D

Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal uitkijk naar het moment dat Dara thuiskomt, nu je steeds Cartier thuis ziet.

Nog maar een paar daagjes ....  ;)

Dan kunnen we hier komen genieten van jouw dara foto´s. Hopelijk lukken ze jou beter.

Fijne zondag.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

wat een leuke foto's Monky.. en begrijp ik goed dat jij net zo'n mooie vogel krijgt als Caroline??

wat een feest zeg.. 11 valkjes..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Monique

Je hebt weer hele mooie foto's geplaatst. Altijd weer genieten.

Mara

Romy

Hoi Monky

Ja hoor, PRACHTIGE foto's!!!!!!!!!!!
En het is inderdaad grappig om Vesna op foto te zien. Zo'n gekke bewegingen dat ze maakt  :D

Groetjes
Romy

Monky

Hi allemaal...

Even een fotootje van Dara tussen door die Kirsten gemaakt heeft  :D

Is het geen schatje  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Dat is ze zeker. Wat een lekker bekkie heeft ze zeg.
Geen wonder dat je verliefd op haar bent geworden.

Wanneer mag je haar gaan halen?

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Een achterstandje op boekjes heeft ook wel zo z'n voordeel.  ::)
Ik had nu een heleboel mooie foto's te bekijken.
Wilde het bewaren voor morgenochtend bij m'n bakkie koffie.
Maar kon het niet laten om ze toch maar nu te bekijken en je te zeggen :

De foto's waren PRACHTIG !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,
Ik hoop dat zowel Erwin als Kirsten aanstaande zondag kunnen... anders gaat het lastig worden  :-\ Maar goed, we wachten het even af.

Zowie heeft inderdaad een hele typerende smoeltje  :D Hij heeft lekker genoten van zijn vliegtocht. Hij heeft ook een goede coordinatie. Het is en blijft een schat.

En of de foto's mij beter gaan lukken... dat moeten we nog maar even afwachten...

Hi Debby,
Ik krijg inderdaad een soortgelijke valkparkiet als Caroline. En als Dara hier is zijn het 12 valkjes  ;D ;D ;D

Dank je wel Mara  :)

Bedankt Romy  :D Vesna schrok steeds van de flits. Ze trok steeds haar vleugels op de gekkerd  ;D

Hi Anja,
Ik hoop haar komend weekend op te kunnen halen. Maar ik meot nog het een en ander kortsluiten met manlief en Kirsten  ;D

Dank je wel Yvon  :)
Als je wil kan je ze vandaag nog een keer bekijken met een bakkie koffie erbij  ;D

JIJ hebt haar al gezien, Caroline... ik ben jaloers  :-[ ;D

Dat was een heerlijk weekend... wel druk, maar ik heb veel kunnen doen.

Een aantal valkjes hebben weer de vleugels kunnen strekken en ze gingen redelijk makkelijk terug. Whooshy was heel aanhankelijk. Lekker gekroeld en ze heeft me weer een schoonmaakbeurt gegeven  ;D Ze wilde zelfs bij me zitten terwijl ik bezig was... maar dat vind ik niet handig werken... maar ik vond het veel te leuk dat ze bij me op de schouder zat  :D Dus heb ik maar een pauze ingelast  ;D

Isaura heeft ook lekker de vleugels gestrekt... zowaar stapte ze vrijwel meteen op het stokje en het ging verrassend goed. Ikke blij  :D

Vesna kent het stokje niet en die was er wel bang voor. Ze vloog overal tegenaan, dus heb ik haar maar gewoon opgepakt... vond ze iets minder geslaagd, maar het ging goed. Ze heeft me niet gebeten dus dat is netjes.

Zowie was eigenlijk hetzelfde als Vesna alleen had hij ook nog helemaal geen zin om de kooi weer in te gaan... Maar ook hem heb ik opgepakt nadat hij tegen de lamp vloog  ::)

Dan mijn twee duiveltjes  ;D Yaro ging eigenlijk verrassend makelijk. Hij vloog een paar keer weg en uiteindelijk vliegt hij op mijn hoofd en schouder. Ik kon hem toen weer redelijk makkelijk in de kooi terug zetten  :D Dat is wel eens anders geweest  ::)

Yara was de verrassing van de dag. Normaal gesproken vliegt ze steeds weg, maar nu ging ze zowaar op het stokje zitten  :o Ze vloog 1 keer weg, maar daarna kon ik haar netjes in de kooi plaatsen.

Ik ben weer helemaal trots op mijn valkjes. Ik heb ze dan ook getrakteerd op een heerlijke douche. Ze genoten er allemaal van op Zowie na. Het is toch wel een schitterend gezicht 10 valkjes te zien douchen  :D en in allerlei bochten te zien wringen om maar een druppel meer op de vleugels te krijgen... echt schitterend.

Zo dat was het dan weer even voor nu.

Vanavond zal ik proberen de rest van de foto's te plaatsen.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Een druk weekend... Heb je wel een beetje kunnen uitrusten? Is het al wat beter met je vermoeidheid?

Haha, Whoosy heeft je een schoonmaakbeurt gegeven  ;D Wat moeten we ons daarbij voorstellen??  ;)

De meeste valkjes zijn echt wel flink geweest na hun vliegbeurt! Voor diegene die het toelaten : geef ze maar een knufje van me! Ze verdienen het  :)

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,
Met mijn vermoeidheid gaat het wonderbaarlijk goed... Ook al heb ik van het weekend heel veel gedaan, ik heb het allemaal rustig aan gedaan. Normaal gesproken vliegen we van hot naar her op zaterdag en zondag en moeten de huishoudelijke klusjes overal tussendoor gepropt worden. Dat was nu niet aan de orde... al moet ik eerlijk bekennen dat als je zo'n groot huis in je eentje moet schoonmaken, dat dat niet niks is  :P

Mij een schoonmaakbeurt geven... Ik heb er een foto van  ;D

Ze hing mijn hele gezicht af en aan mijn haar knabbelen  ;D

Ze is echt zo schattig en aanhankelijk.
Ze hebben een knufje gehad hoor Romy  :D

Ik had een tijdje terug een foto belooft van Zotty onder de vogelkooi van de buren...

De buren waren gisteren thuisgekomen en hebben vanavond de vogels weer op gehaald. Nu zit Zotje weer keurig op haar eigen bankje  :)

Dan heb ik nog wat foto's van Whooshy.

Hier zit ze ook op mijn schouder lekker mee te koekeloeren wat ik aan het doen ben  ;D

Ze houdt me steeds in de gaten  :)

Ook al is haar nekje niet zo mooi, omdat ze geplukt was toen ze jong was, toch heeft ze een hele mooie pareltekening op haar rug en vleugels.

Ze is gelukkig ook nog steeds lekker speels  :D :D :D

Zo dat waren de foto's weer voor vandaag  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Leuke foto´s weer!!!!

Cartier zat vanavond ze douchen in mijn haar, gekkie.

Ik duim voor je dat jij zondag je beauty kunt halen.  ;)

Trusten voor straks.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.