1 augustus 2025, 16:02:54

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Romy,
De takken van de leilinde worden geleid langs horizontale stokken. Daardoor krijg je dus die vierkante vorm. Het is uiteindelijk de bedoeling dat de vier bomen die wij gaan planten in elkaar overgroeien zodat er een geheel ontstaat. Die van ons worden wel breder... 2,5 meter breed in totaal en daar dan 3 of 4 van.

Hi Anke,
Ik zal mijn best doen vanavond wat foto's te plaatsen  ;D Maar ik beloof niets. Ik ben wel heel benieuwd hoe Zowie gaat reageren...

Hi Anja,
Normaalgesproken heb ik er niet zo veel last van... Weet niet hoe het komt. Ik heb gisteren wel gebadmintond, ik moet zeggen dat dat wel even heel erg lekker was... even de frustraties weg slaan...  ;D Ik moet zeggen dat ik me nu ook wel wat beter voel.
Maar uh... geloof me... er bestaan wel degelijk lelijke foto's van valkjes... ik heb ze jullie alleen nooit laten zien  :-X :P ;D

Hi Mara,
Ik ga mijn best doen om ze vanavond te maken en te plaatsen... Anders moet je waarschijnlijk nog heel even wachten. Alvast heel veel plezier vanavond bij je petekindje  :D

Sinds begin deze week geef ik dus de vogels dagelijks voer. Ik merk wel dat ze nu veel meer aandacht voor me hebben dan voorheen. Vooral Whooshy houdt me continue in de gaten en klimt achter me aan. Het is allemaal zo schattig. Als ik achter de pc zit komen ze bijna allemaal in die hoek zitten. Het zijn wel een stel schatten bij elkaar  :)

Ik heb trouwens de kooi van de cathi's Ruka en Saphira naast de kooi van Zowie en Lulac staan.... En weet je dat Zowie dan jaloers is als ik de cathi's aandacht geef!!!  :o Echt hij gaat hun kant op "pikken" en probeert mijn aandacht te krijgen... echt de gekkerd.

Nou vanavond zullen we zien hoe hij op de andere vogels zal reageren.

Ik denk dat ik iets eerder naar huis ga... dat maakt de kans op goede foto's groter  ;)

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Monky,
Ook de liefde van de valkjes gaat door de maag ;D
Hi hi die Zowie die wil graag alle aandacht. Geef hem eens ongelijk.
Vanavond ben ik er niet, dus zelfs als jij snel bent kan ik toch pas morgenavond je mooie foto's bekijken.
Ik kijk er al naar uit ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Monique

Ik wacht gewoon geduldig op de foto's. Hihi, ik heb toch geen haast hoor.  ;D

Hoe is het vandaag met je?

Mara

Romy

Hoi Monky

Ik begrijp wat je bedoelt met de bomen. Dat zal vast heel erg mooi worden. Waarschijnlijk zal het wel een tijdje duren vooraleer die bomen zo gegroeid zijn? Of groeien die heel snel?

Natuurlijk ben ik erg benieuwd of het je gelukt is om foto's te nemen :)
Het is erg lief hoe je over je valkjes vertelt, hoe ze aan jou kant van de volière en zo gaan zitten  :-* Het zijn echt zo'n schatjes he  :-* :-* :-* :-*

Groetjes
Romy

Monky

Hi Anke,
Nou dat komt goed uit want ik kan de foto's vanavond pas plaatsen  ;D Maar er zitten een paar mooie kiekjes tussen...  ;D

Hi Mara,
Je zult nog even tot vanavond moeten wachten... dan maak ik misschien ook weer wat kiekjes van de rosella's  :D

Het gaat nu weer redelijk goed... ik zat gewoon in een dipje omdat voor mijn gevoel even alles tegelijk kwam  :-\ Maar het gaat nu weer redelijk. Ik heb van mijn vogels kunnen genieten gisteren en vanochtend... dat zijn goede tekenen, toch?  ;D

Hi Romy,
Die bomen koop ik al volwassen hoor! Ze moeten dan natuurlijk nog wel een beetje uitgroeien, maar ik koop ze al als ze zo groot zijn.

De foto's maken is gelukt hoor  :D Ik heb een manier om toch redelijke foto's te maken met flits 's avonds, dus ik kan de hele winter door goeie foto's maken  ;)

Ik heb gisteren weer eens de voliere schoongemaakt... Helemaal uitgesopt. Het ziet er weer keurig uit.
Eerst heb ik het eetgedeelte gedaan... grootste troep maken ze daar namelijk  :P Ik had de doorvliegroute even afgesloten en de valkjes die nog in het eetgedeelte zaten lekker los gelaten. Dat waren in dit geval Vesna en Ilo. Die waren nog niet buiten de voliere geweest dus die hebben lekker de vleugels gestrekt. Het terug zetten ging niet echt makkelijk, maar het is me toch gelukt zonder ze al te veel stress te bezorgen. Ik heb ze zelfs een kusje op hun koppie gegeven.... toen waren ze toch even stil  :)
Isaura ontsnapte even toen ik het grote deel ging schoonmaken. Maar dat was niet erg... laat haar maar lekker even vliegen... Ik was heel erg verrast hoe rustig ze eigenlijk waren... met Jocko erbij waren ze veel onrustiger... Whooshy ging zelfs op mijn schouder zitten... Gizmo, Yaro en Istello waren lekker de trosgierst aan het eten boven mijn hooft... het was al met al een gezellige bedoening hahaha. Isaura stapte keurig op het stokje om in de voliere terug te gaan. En daar zaten 9 valkjes en 2 grasjes zich lekker te wassen en lekker te spelen... Heerlijk om naar te kijken...

Toen was het moment daar om Lulac en Zowie te verhuizen...
Eerst heb ik Lulac gepakt... ook zij heeft een kusje op het koppie gekregen  :D Vond ze helemaal niet zo erg  ;D En toen Zowie... nou die was het er dus echt helemaal niet mee eens  :-\ Hij beet hard en tot bloedens toe  :-\ Ik heb hem toen gauw bij Lulac gezet en hji was heel bang... zocht Lulac steeds op. Die was trouwens wonderbaarlijk rustig... maar die had natuurlijk al in het andere deel ook gezeten. En de vogels om haar heen waren geen vreemden voor haar.
Uiteindelijk vonden ze allemaal hun plekje.

Vanochtend ben ik weer even bij ze gaan zitten. Lulac was aan het eten en Whooshy kwam met haar meedoen... het zou wel eens kunnen dat die twee vriendinnen gaan worden. Ze hebben beide hele rustige niet pinnige karakters.

Whooshy had het daarna wel even moeilijk... ze had een stalker... en wel Lumpi het grasje... ze kon haar kont niet keren op hij zat er hahaha... ze werd er bijna wanhopig van hahaha. Het was een enorm grappig gezicht  :)

Ik ging even ontbijten en tot mijn verrassing zag ik Garath op Disa wipwappen  :) en het leek alsof Isaura aanwijzing aan het geven was... die zat er met haar neus bovenop  ;D Ik heb me rot gelachen hahaha.

Ik keek nog even bij Lulac en Zowie en die zag ik lekker bij elkaar zitten... Dus wie weet wordt het nog wat  :)

Ik zie wel een hele rangorde verschuiving trouwens, sinds ze allemaal bij elkaar zitten. Yaro is eigenlijk de baas in de voliere. Gizmo en Whooshy zijn nog aanhankelijker geworden naar mij toe... de koppels lijken iets duidelijker vorm te hebben... Disa en Garath lijken echt wel samen, Yaro en Yara, Gizmo en Ilo. Van die laatste twee heb ik wel hele leuke foto's gemaakt, maar die komen dus vanavond.

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan met Lulac en Zowie... Echt heel benieuwd  :)

Zo dat was een heel verhaal  :P

Vanavond probeer ik dus de foto's te plaatsen  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Wat fijn hoe je vertelt over je birdies! Het lijkt wel een echte soap  :D
Blijkbaar trekken Zowie en Lulac toch wel naar elkaar toe he? Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat.
Niet al jou valkjes zijn even tam, toch? Is het mogelijk om ze eens op een rijtje te zetten? Dan is het makkelijker volgen als je over ze vertelt. Alvast dankjewel!

Het is inderdaad wel zo makkelijk om die bomen te kopen als ze al groot zijn. Dan hoef je niet zo lang te wachten op het resultaat  :)

Ik ben erg benieuwd naar de foto's vanavond!

Groetjes
Romy

Monky

21 september 2007, 11:40:28 #2526 Last Edit: 21 september 2007, 11:43:44 by Monky
Hi Romy,

Al mijn vogels staan in mijn handtekening ;)
Ze zijn inderdaad niet allemaal even tam. Maar het valt me reuze mee. Lulac, Ilo en Vesna probeerden me wel te bijten toen ik ze in de voliere terug wilde zetten, maar het was niet hard. Zowie daarentegen...  :o Dat deed wel een beetje heel erg pijn, maar goed, je kan niet alles hebben, toch? Het was in elk geval een gezellige boel gisteren en vanochtend  ;D

Dat is het belangrijkste, toch?

Ik zal ze hier nog even speciaal voor jou op een rijtje zetten.

• Lulac = wild

• Zowie = wild

• Vesna = wild

• Ilo = wild

• Yara = wild

• Isaura = halftam

• Disa = halftam

• Yaro = halftam

• Garath = halftam

• Whooshy = tam

• Gizmo = tam

Ik moet er overigens wel bij zeggen... wild betekent niet dat ze niet naar me toe trekken, maar deze laten zich gewoon heel moeilijk vangen en benaderen of bijten hard  :P

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Bedankt dat je ze even op een rijtje hebt gezet! Het is heel anders interpreteren als bv. een wild valkje je bijt of net een tam.

Het lijkt me inderdaad een héél gezellige boel met al je mooie valkjes bij elkaar  :-*

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Monique

Ik zie nog geen foto's....Hihi, dus ik ben heel erg benieuwd. Foto's van de rosella's? Ow ja, ik wacht met smart... ;D

Het is inderdaad een goed teken dat je weer kunt genieten van je vogels. Het is gaat de goede kant uit.

mara

Monky

Uhm... jongens... een probleempje....
Het zijn 46 foto's geworden... Ik heb me een beetje mee laten slepen...  :-[ :P ;D

Ik zal het in delen doen  :)
Ik moet ze alleen nog even verkleinen en uploaden, maar ik moet nu eerst even boodschappen doen, anders hebben we morgen geen ontbijt  :)

Groetjes,
Tot straks  ;D

Monky

Yvette

Hoi Monky

Ik zal heel erg geduldig op je foto's en ik ben ook zeer benieuwd naar je foto's

Anke

Wahaha 46 foto's ;D
Oooooh en nu nog verder wachten.... ::)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Monky kennende weten we dat het wachten de moeite waard zal zijn! :D ;) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Yvon

Hmmm,ze laat ons wel erg lang wachten.  :P
Maar ja,46 foto's !!!  :o :o
Ik wou dat ze het uploaden eens een stukje makkelijker maakte.  :-\
Zodat je een aantal teglijk kan aanklikken om te selecteren om te uploaden.   ;)
Dan zou het zeker een stuk sneller gaan.  :D
Wat fijn dat het badmintonnen je goed hebt gedaan.
Zeker nu je weer lekker kan genieten van de dieren en je tuin.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Nog geen foto's............dat gaat nachtwerk worden.

O ja bewijs eens dan dat er lelijke foto's van valkjes zijn.

Ik heb genoten van je verhaal. Je verteld het zo dat ik het bijna zelf mee maak.

Groetjes anja