1 augustus 2025, 16:00:46

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Rianne,

Zo mogen van mij geen nestje  :P Ze mogen alleen maar kroelen hahaha... Ik wil geen jongen. Maar Lulac wil zo graag gekroeld worden dat ik voor haar een maatje heb genomen. Ze is anders zo eenzaam en probeert bij iedereen een kroel te halen... en niemand wil. Dus vandaar Zowie  :D Hij is waarschijnlijk nog iets te jong... alhoewel...  ;D Ik wacht gewoon rustig tot zijn hormoontjes gaan spelen  :D
En dan is het natuurlijk de vraag of ze gaan kroelen  :-\ k wacht het wel even af... meer kan ik toch niet doen  :D

Zowie is trouwens enorm in de rui. Ik zal wat vitaminedruppels in zijn water doen. Hij begint echt nog mooier te worden dan hij al was. Het is een mooi fors valkje.
Ik kan bijna niet wachten tot ik hem in de voliere kan zetten met Lulac... dan kan ik mooiere foto's van hem maken.

Met de andere valkjes gaat het heel goed. Ze hebben nu allemaal het plezier en ruimte gevonden in de grote deel van de voliere en daar zitten ze nu ook over dag. 's Nachts gaan ze dan toch weer voor een groot deel in het eetgedeelte zitten.
Ik moet zeggen dat ik het altijd heerlijk vind om ze zo te zien spelen  :)

Nu nog de zorgen over de cathi's weg en dan ben ik helemaal happy  :D
De rosella's doen het heel goed samen en vinden het volgens mij prettig zo bij elkaar. Al zitten ze niet "bij" elkaar. Ze reageren leuk op elkaar dus dat zit helemaal goed.

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Ik heb gisteren een heerlijke vogeluurtje gehad. Ik had eigenlijk niet veel tijd om ze los te laten, maar ik zag al dat het niet echt dringend nodig was. Ze kunnen goed hun vleugels strekken in de voliere. En oh wat heb ik gisteren genoten op mijn bankje  :D
Ik zag ze lekker spelen met belletjes, touwtjes, stokjes, ringen... echt een heerlijk gezicht. Af en toe klimmen en vliegen... oh wat heb ik genoten.
Zowie was mooie liedjes aan het zingen voor Lulac, zijn vleugeltjes een beetje wijd... Lulac gaf hem aan dat ze wel gekroeld wilde worden... en hij poogde heel voorzichtig haar kuifje te kroelen en toen..... kwam Erwin binnen met zijn stomme weerstation  >:( >:( >:( 
Hij had me het kroelmomentje ontnomen :'(  Het bewijs ontnomen dat ze nu langzaam elkaar ook echt zien staan... Maar volgens mij gaat het wel goed komen tussen die twee. Toen Erwin weer weg was, was hij te druk met eten en mij in de gaten houden om te kroelen  :-\ Wie weet kroelen ze al wel als ik niet kijk. Ze zitten niet echt samen naast elkaar, maar soms ook weer wel. Maar het lijkt te groeien.

Ik heb ook al een lijstje met eventuele namen voor de nieuwe fallow (geelwang) als die komt/komen...
Het zijn unisex namen volgens de lijst...

• Arula

• Savita

• Jin

• Dara

• Mamo

Ik ga nog wel even verder zoeken, maar dit vind al wel leuke namen.

Ik ga weer even aan de slag!

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Grote kans dat ze kroelen als jij er niet bent. :D :D :D
Ik weet wsl ook de helft niet van wat hier gebeurt. ;D ;D ;D

Leuk is dat he, gewoon lekker kijken wat ze aan het doen zijn in de voliere.

Succes met het uitzoeken van namen. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Monique,

Mannen :-X :-X :-X :-X ;D ;D ;D

Wat heb jij genoten zeg. Ik kan het uit je tekst opmaken.

Wat een mooie namen weer ben benieuwd of er nog bij gaan komen.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Monique,
Heel herkenbaar.Lekker bij je vogeltjes zitten en gewoon kijken en genieten van wat ze doen.Het liefst met een bakkie koffie in de hand ;)
Ik zeg altijd: ik ga even valkjes tv kijken ;D
Enne... ik weet zeker dat de valkjes een hoop leuke dingen doen als wij niet kijken ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Monique

Ik kan ook uren bij de voliere zitten (als het natuurlijk niet regent) maar ook als ik schoon aan het maken ben, en ik ben tussen de beukensnippers de poepjes er uit aan het halen dan zit ik meestal op de grond en dan kan ik er ook zo van genieten. Echt waanzinnig lief.

En ik denk ook dat ze kroelen als jij het niet ziet. Ze houden je in spanning hoor.

Mara

*Yvon

Hoi hoi

Deze 2 namen vind ik wel erg leuk klinken,Arula en Savita. ;)

Ik herken helemaal die stoormomenten.  :-\  ;)
Elke keer als ik net een beetje vordering maakt met het minder bang maken van de valkjes,gebeurd er wel weer iets waardoor ze schrikken. :-\
Maar de kroelpoging heb je gezien en dat zal dan wel vaker voorkomen dan dat jij kan zien.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hahaha... dus iedereen kent dat ultieme genot  :D

Ik heb een aantal filmpjes gemaakt van de valkjes.
Ik heb er een aantal van Zowie en Lulac, hoe ze samen bezig zijn, Eentje van Whooshy en eentje van de hele voliere, waarbij ik elk valkje even afga. Ik heb nog geen idee hoe die laatste is, maar dat ga ik zo kijken of die goed genoeg is om te laten zien.

Bij die andere filmpjes zitten ook wazige stukken door het in en uitzoomen, maar ze zijn op zich wel heel leuk.

Je kan vooral bij die van Lulac en Zowie zien hoe Zowie eigenlijk... volgens mij zonder het zelf door te hebben...  eigenlijk continu achter Lulac aanzit. Ook zie je dan de kroelpoging van Lulac, en de knauw die ze ervoor terugkrijgt  :-\

Ik ga kijken of ik ze kan uploaden.

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Dat wordt miss een paar uurtjes wachten op een filmpje.  ;) ;D
Ik wacht wel hoor !!  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben  :-\ Ik denk dat het niet eens vanavond gaat lukken... hij is al 5 minuten met 2 procent bezig  ::)
Nou ja.... Ik kan beter zeggen... één dezer dagen dus filmpjes van de valkjes... Dus je hoeft nu niet perse op te  blijven Yvon  ;D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Pfoeeeeee,schrok al.  :o  :P ;D
Nou vind ik bucket zowiezo al erg langsaam met filmpjes uploaden.
Ik gebruik voor korte filmpjes Youtube,die gaat een stukje sneller.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Nog steeds 2 procent ;D ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Caroline

Klopt youtube is sneller maar ook daar duren enkele filmpjes dan lang.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

De eerste is geupload... zal ik die al plaatsen?

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >