My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Het grasje van mijn ouders is ook ruim 13 jaar geworden!!

Ze hadden hem gekregen toen ze 12 1/2 jaar getrouwd waren van haar zus en ze waren al bijna 26 jaar getrouwd toen hij overleed.  ;)

Leuke foto's weer, maar dat had ik je al vertelt.  ;)

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marga

hoi monique
wat een mooie en lieve foto s weer
was weer genieten

ik wens jullie en de familie van erwin  veel sterkte de komende tijd
ik kan wel begrijpen dat erwins tante dat wil mee maken
en daardoor toch ervoor kiest om chemo te doen
ik hoop van harte dat ze het mag meemaken

liefs marga

Monky

21 november 2006, 15:41:08 #1322 Last Edit: 21 november 2006, 15:52:33 by Monky
Hi Marc,
Ik zou daar best een foto van willen zien  ;D ;D ;D

Hi Caroline,
Grasparkietjes kunnen dus inderdaad soms zo oud worden, maar het is toch redelijk zeldzaam.
Ik had de kooi van Parkelientje (ja zo heette ze...ik was jong  :-[ ::) ;D ) helemaal aangepast. Haar nagels waren helemaal in haar poten gegroeid. Ze kon de stok niet meer vast houden. Ik had 2 naast elkaar gelegd en zo kon ze over het stokje schuiven. Ik had daar ook de eten en drinken gehangen. Ze leunde in een schommeltje.
Vraag me niet hoe het me is ontgaan dat haar pootjes helemaal verkeerd groeiden. Ik vraag het me nu ook af. Misschien was ik te jong om dat te herkennen als fout of zo ??? Ze is er wel oud mee geworden.
Ik was ook ontroostbaar toen ze was overleden ze was mijn eerste parkietje...

Ik had het inderdaad ergens anders gelezen dat je ze leuk vond  ;) ;D .... Bedankt  ;D

Dank je wel, Marga.
Lief is die kleine Ilo hè? Hij is een van de weinige die echt zoveel speelt en gek doet. Ik kan er altijd zo van genieten  :-*
Hij fluit alleen nog helemaal niet. Kan het dan toch nog een popje zijn? Hij maakt echt amper geluid.

Yaro maakt goede vooruitgang.
Hij gaat steeds gemakkelijker op mijn hand zitten. Nog wel met trosgierst, maar er zit zeker vooruitgang in.
Kan het zijn dat hij nu al gele veertjes krijgt? Hij is nog vrij jong... Het is alsof zijn kop geler wordt. Ik zal vanavond wat foto's maken van hem.
Het blijft een ongelooflijke schat  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Monique.
Nou ben ik toch benieuwd naar de foto's van Yaro... Op zich zou het kunnen dat hij begint met de rui, hij is 4 maanden - wel een beetje vroeg, maar dat komt wel eens voor.
Misschien moet je de foto van het begin en van nu naast elkaar leggen, of je een verschil ziet. Ik dacht ook over Nicky - he, die is gele koppie aan het krijgen, pakte ik een oude foto erbij en nee hoor, helemaal geen verandering ;D
De foto's van Disa met een hoed vind ik helemaal geweldig!
Heb je al een avatar? :P :D

Tot strakjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

marga

hoi monique
ik weet het niet volgen de berekening kon het alleen een man zijn
maar wie weet klopt dat wel niet je weet maar nooit
wat leuk dat ilo zo leuk kan spelen is zeker genieten
groetjes marga

Caroline

Hoi Monique en Marga,

ik heb toevallig een tijdje geleden me verdiept in de cross-over vererving omdat mijn Oilily een man zou zijn maar een pop bleek te zijn.  :-\ Zij was een resersed cross-over.

Ilo kan ook een pop zijn, zonder DNA test kan geen 100% garantie op een man gegeven worden ook al geeft het ouder koppel volgens de erfelijkheidsleer aparte zonen en dochters. Je hebt nl altijd risico op een cross-over en dan springt een gen over en kan een man toch een pop zijn.
Bij Mandy is dat 2 keer gebeurd, bij mijn Oilily dus ook en ook Lin heeft bij haar oudste koppel te maken met div. cross-overs.

Je kan alleen 100% garantie op een pop geven als de ouders een geslachtsgebonden gen doorgeven, dus nooit op een man.

Bij Ilo is het binnenkort wel te zien, als hij na de rui zijn pareltjes behoudt, weten jullie dat het een cross-over is.  ;)

Nog eventjes spannend dus.  :P

Groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Monky,

Mooie foto's hoor.
Wat een leuk hoedje en het staat Disa nog goed ook.
De laatste drie foto's hebben idd geen uitleg nodig.
Echt fotogeniek hoor.

Groetjes Anja

marga

hoi monique
nou dat word zeker afwachten met ilo
als het een pop is hou je een mooi gepareld valkje
groetjes marga

Monky

Hi Ivana,
Je moet nog even tot vanavond wachten voor de foto's  ;D
Ik zal het inderdaad vergelijken, maar hij had 3 van die strepen op zijn kop. 1 richting kuif en 2 richting wang.  Dat zie je nu dus niet meer. Het begint een vlekkerige gele vlek  ::) :P ;D te worden. Nou ja, je zal vanavond wel zien wat ik bedoel  8)
Ja, ik heb al een avatar  ;D Kijk maar  ;D

Hi Marga,
Ik wacht gewoon rustig af. Hij heeft een hele lieve zachtaardige karakter... dat lijkt meer op een man... Maar hij heeft al zijn parels nog. Ik weet niet of hij nu in de rui is geweest. Het doet er ook niet zo heel erg toe wat het is, maar ik had alleen verwacht dat hij misschien nu zo langzamerhand wat meer zou gaan fluiten of zo  ::) Maar ja, niet elk mannetje fluit, hè? We wachten lekker af  :D

Hi Caroline,
Ilo kan op die manier inderdaad een popje zijn. Het zou wel grappig zijn  :D
Weet jij wanneer de eerste rui ook al weer is? Hij is nu 6 maanden, geloof ik. Whooshy was driekwart jaar toen ze door de eerste rui heenging. Garath 9 maanden. Disa is er ook al doorheen geweest volgens mij  :-\ Het is lastig bij te houden  ::)

We wachten gewoon af. In het voorjaar zal dan wel zijn rui komen  ;D Maar het maakt me eigenlijk niets uit, want het is echt een scheetje  :)

Hi Anja,
Disa is een van de weinige valkjes die ik heb, die niet naar me toe komen als ik met de fototoestel in de weer ben. Dat maakt het aanzienlijk makkelijker om haar te fotograferen  ;D

Yaro had van de week een kleine dip...
Hij wilde niet meer op mijn hand zitten. Het is wel een eigenzinnig diertje  ;D Daar hou ik wel van  ;D
Ik probeer altijd 's ochtends en 's avonds een sessie te doen.
Vanochtend kwam hij weer eindelijk op mijn hand zitten. Wat een lieve warme pootjes heeft hij dan  :) Hij kan dan ook zo lief kijken  :-* Hij vindt wel mijn bril interessant. Bijna inderessanter dan de trosgierst  ::) Hij wil ook graag bij me zijn. Wat een schatje toch, hè?

Met de andere valkjes gaat het ook prima. Vesna heeft alleen weer wat bloed op haar kuifje. Ik weet niet of dat geplukt is, of dat ze zich gestoten heeft. Misschien moet ik toch maar weer proberen haar tam te krijgen. Ze lijkt nog steeds erg naar Isaura toe te trekken. Ze ziet haar wel maar kan er niet bij. Iets om over na te denken.

Morgenavond komen de agaatjes. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Wat vinden jullie... Is het verantwoord om de kooi van hun in de buurt van de anderen te zetten? Of kan ik ze beter uit de buurt van mijn eigen vogels houden?

Ik ga weer gauw aan de slag, want als ik mijn werk af kan krijgen vandaag, dan kan ik morgen lekker vrij nemen. Anders moet ik morgenochtend nog even terug komen  :P

Tot later,
Monky

Oeps het is een heel verhaal geworden  :-[

Caroline

Hoi hoi!!

Ik kijk eventjes mijn ukkie van dit jaar hier.

Eros van januari = van de zomer al helemaal gewisseld

Diégah en Oilily beide van april = Diégah al volledig gewisseld, Oilily haar lijfje en de vleugels al wel gewisseld en bijna klaar met haar staart.

Unique van mei = nu volop in de rui

Amor van juni = alweer bijna klaar met ruien

Je zou dus zeggen dat Ilo ook al voor een heel eind zijn veertjes gewisseld moet hebben. Meestal is de eerste rui met 4-6 maanden.

Ben wel heel erg benieuwd hoor.  :D

Persoonlijk vind ik het wel mooi, een pop met pareltjes.  ;)

Doei doei!!

Ik ga naar mijn vriendjes.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Bedankt voor je uitgebreide reactie  :)

Ik heb net even naar Ilo gegeken... en ik zag dat hij in elk geval geen visgraatmotief meer op zijn staart heeft.
Ik neem aan dat het dan toch echt een man is, of kunnen die nog terug komen ??? Hij heeft alleen wel al zijn parels nog ??? Vaag....hahaha. Nou, ik denk dat er ons niets anders op zit dan te wachten. Hij is naar mijn weten niet in de rui, dus dat moet dan blijkbaar toch nog komen.

Wel erg grappig.

Ik zal zo even wat fotos plaatsen van Yaro... Het wordt nu toch wel hoog tijd  :-[ ;D

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Nu dan eindelijk de foto's van Yaro  :)
Het heeft even geduurd, maar goed...Het zijn ook helaas niet de allerbeste foto's, maar het moet er maar even mee door.

Wanneer komt ze nu met trosgierst...ik wacht al de hele dag  :( ::)

Hè! Hoor ik daar wat ???

JAAA!!! Daar komt het!!!

Aaaaannnnvalllluuuuhhhhh!!!!  ;D

Ik heb ook wat fotootjes van de aga's. Ze zijn niet superscherp, want ze blijven nog minder stil zitten dan valkjes en ze zijn heel snel  ::)

Kwakkie...zijn maatje heette Mayo  ;D ;D ;D Samen was het dus Kwakkie Mayo hahaha. Helaas is Mayo overleden en daar is Jackie voor in de plaats gekomen  :)

Dit is een hele felle tante. Ze legt continue eitjes en ze weet niet van stoppen. Daardoor is ze erg aggressief geworden. Wel heel sneu voor haar, maar ze kunnen er helemaal niets aan doen  :-\ Als je alleen naar haar kijkt is ze best lief  ::) ;D

En dan nog een klein kiekje van Giallo... Dat was ook al een hele tijd geleden... Het is nu bijna een jaar geleden dat Erwin's opa's zijn overleden...  :'( Dus dit kiekje is wel op zijn plek  :)

Ik heb wat foto's van Rossa in de rosella dagboek staan en wat foto's van Nalani en Seda in de catharinaparkietjes dagboek staan voor de liefhebbers

Ik ga weer even verder met Yaro  :)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Had je die aga's nu al langer? Ik denk niet dat ik die al gezien heb ???

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,

De aga's zijn logés. De eigenaren zijn 5 weken naar Nieuw Zeeland en vroegen of wij hun vogels wilden verzorgen.

Twee vogels meer of minder maakt voor mij niet uit  :)

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Yaro is een snoepie  :-* :-* :-* :-* zit hij momenteel alleen in een kooi, of had dat iets te maken met je tam-maken-techniek? ;D

En die agaatjes zijn zooo lief...ik denk dan gelijk weer aan Bobby en Georgie... :-* Ze kunnen inderdaad heel fel zijn en snel zijn ze zeker ;D Wel fijn dat je voor ze kan zorgen, zo gaan die vrienden van jullie met een gerust hart op vakantie ;)

Giallo is ook een beauty! :D Die foto is zeker op z'n plaats.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki