My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi Monique.
Ik wens je veel succes met het tammaken van Yaro en Yara.
Het lukt je vast wel!
Jammer dat Yara nog steeds zo bang is :( ik hoop dat het met haar ook nog gaat lukken. Hopelijk hoeft ze daarna nooit meer naar de DA, want dan moet je weer opnieuw beginnen :D
Als ze wist dat ze daarna in je mooie voliere mag, zou ze vast beter samenwerken :D.

Je hebt nog foto's belooft van ze :P
Citaat van: Monky op 12 november 2006, 16:45:45

Volgende keer dan maar weer.

Dan ook weer fotootjes van Yaro en Yara :)

Groetjes,
Monky

Ik ben benieuwd wanneer Yaro in de rui gaat... en dat mooie gele koppie krijgt :D
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Manja,

Citaat van: ManjaV op 16 november 2006, 15:20:29
Hoi Monky,

Gezellig he, in de vogelkamer op de bank zitten en wat lezen. Lijkt me heerlijk ontspannend!
En zo te horen schenkt Yaro je stukje bij beetje zijn vertrouwen. :D

Groetjes,
Manja

Tot nu toe heb ik dat nog niet zo vaak kunnen doen... Het lijkt alsof ik mijn rust niet kan vinden ::) Alsof er altijd nog zoveel te doen is... 

Ik zie het helemaal goed komen met Yaro  :D

Hi Ivana,
Het gaat inderdaad wel lukken met Yaro. Nu al boek ik vooruitgang. Maak je maar geen zorgen over Yara. Met haar komt het ook vast wel goed. Het gaat alleen misschien iets langer duren. Het zij zo  :)

Die foto's komen eraan. Ik heb wat poets foto's van Lulac en wat foto's van Yara in haar kooi. Maar de mooiste foto's maak ik pas als het licht is, en aangezien ik weg ga met donker en thuis kom met donker, zal ik toch tot het weekend moeten wachten...en jij dus ook  ;D ;D ;D Nog 1 dagje dus  :-*
Ze staat nu trouwens naast de voliere...Ik hoop dat het motiverend genoeg is  :P :)

Yaro heeft gisteren een half uur op mijn hand gezeten...wel trosgierst etend, maar het is een goed begin. Hij is wel heel hyper. Heel bewegelijk. Hij wil ook liever bij me zitten volgens mij, dan met zo'n kooi ertussen. Mijn bril en haar vindt hij erg leuk hahaha. Uiteindelijk lokt de trosgierst hem het meest en gaat hij zitten eten. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen  :) Hij is altijd zo blij om me weer te zien  :) Het is een echte lieverd.

Met Yara heb ik ook een tijd gezeten. Ik heb niet mijn hand in de kooi gehad, ik heb alleen maar met haar gepraat...Of eigenlijk tegen haar...  :P Ze werd op gegeven moment helemaal hyper...het zit volgens mij in de familie hahaha. Ze kwam naar me toe, maar toch ook weer niet. Ik doe het rustig aan met haar. Ze begon zowaar wat te fluiten. Het klonk enorm lief  :)

Vanavond gaan we weer vrolijk verder  :D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Het gaat vast lukken met Yara. Daisy van mij is ook nog niet helemaal tam. Maar de laatste tijd komt ze steeds vaker uit zichzelf bij me zitten en gisteren kon ik haar zelfs even kroelen. :D
Dus met Yara komt het vast ook goed, zeker nu je zoveel tijd aan haar gaat besteden. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ivy

Citaat van: Monky op 17 november 2006, 09:12:44

Hi Ivana,
Het gaat inderdaad wel lukken met Yaro. Nu al boek ik vooruitgang. Maak je maar geen zorgen over Yara. Met haar komt het ook vast wel goed. Het gaat alleen misschien iets langer duren. Het zij zo  :)

Groetjes,
Monky

Als je het zo graag wil dan lukt het vast en zeker! Ik heb ook bijna twee jaar over gedaan om Joepie leren kroelen :D. Met haar duurde het tammaken ook zo lang, maar als je het niet opgeeft dan kan het bijna niet anders, ze geven op ;D

Ja ik hoor ook van iedereen dat de babies erg druk zijn... Jessie is daarentegen best rustig moet ik zeggen... Ze is wel heel speels, ze vindt knabbelen aan kraaltjes geweldig en ook zit ze heel vaak op het schommeltje, maar verder merk je bijna niet dat ze er is... Haar broertjes en zusje hebben alles hyper meegenomen ;D.

Ik wacht rustig de foto's af hoor (dat wil zeggen ik kom morgen avond kijken ;D).

Succes nogmaals!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Dilana

17 november 2006, 13:06:06 #1309 Last Edit: 17 november 2006, 13:13:55 by Dilana
Hoi hoi

Als ik alles zo leest hier,gaat het tam maken helemaal lukken bij jou. ;D
En nu wachten we tuurlijkop de fotoos.  ;) :D

groetjes Yvon

(oeps was vergeten om op m'n eigen naam in te loggen 
Dilana's moeder )

Monky

18 november 2006, 21:08:17 #1310 Last Edit: 18 november 2006, 21:19:02 by Monky
Hi Manja,
Yara is wel erg stug hoor. Ze begint nu eindelijk een klein beetje rustig te worden als ik bij haar kom zitten. Ik ga nog niet met mijn hand in de kooi. Laat haar maar eerst wennen aan mijn aanwezigheid en de nieuwe kamer.
Maar eh...uiteindelijk zal het wel lukken...hoop ik  :P ;D

Hi Ivana,
Ik vind het helemaal niet erg dat ze wat hyper zijn. Dat groeit er wel weer uit. Ze hebben beide een ontzettend lief karakter en ze brabbelen zo ontzettend lief... Het zijn gewoon schatjes  :D
Je kan vanavond kijken... De foto's staan hieronder.
Yaro probeer ik morgen. Hij wil namelijk niet stil zitten als ik een foto wil maken. De ruimte in zijn kooi is vrij beperkt, dus dan zit hij als het ware meteen op de lens. Maar ik ga het proberen morgen. Misschien lukt het met hem op mijn hand...aan de trosgierst.
Buiten de kooi blijft hij goed bij me hoor, maar ik wil hem leren dat handen niet eng zijn en dat hij er rustig op kan stappen zonder problemen  :) Vandaar die oefening vanaf het begin...

Hi Yvon,
We gaan ons best doen met het tam maken.
En je hoeft niet lang meer te wachten op de foto's want ze staan hieronder  ;)

Zo...wat een drukke dag... Ik heb bijna niets kunnen doen dat ik zelf wilde...alles was een verplichting. Ik heb soms het idee dat ik geleefd word. En daar word ik erg moe van moet ik eerlijk toegeven. Ik kan amper tijd vinden om wat voor mezelf te doen... :-\ Zo dat moest ik even kwijt...

Nu de foto's  :D

Ik begin met de jongste lutino...Yara...gepareld  :)
Het zijn foto's van in haar kooi. Het is ruim voor 1 valkje dus ze kan goed haar vleugels strekken  :)
Hier is ze nog erg panisch...

Hier is ze al veel relaxter...

Dan de een na jongste lutino...Vesna...

Ze zit nu eindelijk een keer op het trappetje... Kan ik eindelijk eens een fatsoenlijke foto van haar maken... Je krijgt er dus gelijk 2  ;D ;D ;D

Even later hing ze weer aan de tralies  ::)

En dan de oudste lutino...Lulac...bont

Ze was zich heerlijk aan het wassen...  :-*

Ik heb nog een hele berg foto's van de anderen, maar ik denk dat het dan een beetje te veel wordt...
Ik heb nog wel een paar andere foto's die ik hier nog bij wilde zetten...

Een fotootje van Istello...

Een fotootje van Lumpi...

En een fotootje van Istello en Lumpi  ;D ...

Zo dat was het nu echt voor vanavond... ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Deze foto vind ik heel mooi!  :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Hoi hoi,

Ze zijn weer geweldig hoor, Monique.

Super!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Monky,

Het zijn prachtige foto's. Vooral kroelfoto's vind ik heel mooi.

Het komt vast goed met het tam maken van Yara.
Heb zelf ook een valkje dat Yara heet en daar hebben we ook langer over gedaan om ze tam te maken.
Ik ben er van overtuigt dat het je gaat lukken.

Groetjes Anja

Monky

Hi Marc,
Ik ben ook heel trots op Istello  :) Kan je geloven dat hij al 7 jaar oud is?  :-*

Hi Caroline,
Ik ben blij dat je ze mooi vond. Ik wilde dit weekend nog wat foto's van de andere valkjes plaatsen...maar het is niet de weekend geworden wat ik ervan gehoopt had  :-\ zal ik maar zeggen  :(
Maar vanavond zal ik ze wel plaatsen ;) Er zitten wel een paar leuke tussen  ;D

Hi Anja,
Gezellig dat je even langs komt  :)
Bedankt voor je vertrouwens. Ik ben er niet zo zeker meer van. Ik schijn geen moment rust te kunnen krijgen  :-\ zodat ik lekker kan focussen op mijn hobbies...
Maar uh... aan jouw douche foto's kan ik niet tippen  ;D ;D ;D
Ik heb er weer van genoten  :D

Hi allemaal,
Het is een weekend geweest....poeh... Ik heb niets van mijn voorgenomen plannen kunnen uitvoeren  ::)
We zijn gisteren naar de verjaardag van Erwin's vader geweest... Helemaal in het noorden. We rijden er 2 uur over.
Ik kan niet zeggen dat het echt gezellig was. Een klein beetje zonde van mijn kostbare tijd.

We hebben ook te horen gekregen dat Erwin's tante toch de chemo doet met alle risico's, want haar dochter is zwanger. Ze zal in mei voor de tweede keer oma worden. Ze wilt dat heel graag meemaken. Ik hoop dat ze dat haalt. Ze verwachten dat ze niet veel langer dan 6 maanden heeft. Het gaat er dan om spannen.
Ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik zoiets mee maak. Het lijkt me heel moeilijk om te weten dat je niet je volgende verjaardag mee zal maken of dat dit je laatste kerst is. Ik kan me niet voorstellen wat er allemaal door haar hoofd heen spookt. En ik kan ook weinig voor haar doen. Alleen maar sterkte kaarten sturen... :'(

Sorry dat het een klein beetje een somber bericht is geworden :-[  Maar het geeft wel een beetje weer hoe ik me op dit moment voel  :-\

Ik zou op dit moment heel graag thuis willen zijn bij mijn beestjes  :-[  Ik heb ze op dit moment heel hard nodig... En mijn lieve Erwin natuurlijk :)

Vanavond dus de andere foto's  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Hoi Monique,

ik heb je eventjes een mooie herfstmand met bloemen gebracht, hopelijk kan hij je een beetje opvrolijken.

Sterkte!!  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Monique,

Misschien vrolijkt dit je een beetje op.

Groetjes Anja

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 20 november 2006, 11:46:11
Hi Marc,
Ik ben ook heel trots op Istello  :) Kan je geloven dat hij al 7 jaar oud is?  :-*

Hoe oud worden grasjes eigenlijk?

Monky

Hi Caroline en Anja,
Bedankt voor jullie lieve reacties  :-* Dat doet me erg goed. Had ik ook even nodig :-\

Hi Marc,
Parkieten kunnen over het algemeen 12 tot 14 jaar worden.
Dit wordt echter lang niet altijd gehaald. De dierenarts had me een keer verteld dat het gemiddelde rond een jaar of 6 ligt. Ik had een keer een grasje van 12 jaar en dat was zeer uitzonderlijk.
Istello is nog hardstikke gezond en hij lijkt helemaal niet oud, dus ik hoop nog heel wat jaartjes van hem te kunnen genieten :)

Zo nou daar komen ze dan :D De nieuwe foto's ;D
Ik begin dit keer met kleine Ilo.
Deze foto's zijn niet echt duidelijk, maar als je goed kijkt zie je hem druk spelen. Hij heeft niet in de gaten dat aan het fotograferen ben, want anders was hij als een gek naar me toe gekomen  ::) ;D

Hier heeft hij wel 10 minuten ondersteboven gehangen. Waar je zin in hebt  ::)

Even een kiekje van mijn twee witmaskertjes...Ze zijn heerlijk van de zon aan het genieten  :)

Tot slot de gekke Disa  ;D

Die hoedjes zijn volgens mij echt in de mode  ;D ;D ;D

Deze foto's behoeven geen uitleg, volgens mij  :D

Yaro komt nog... Ik wil hem op dit moment niet te veel lastig vallen met de camera.

Zo dat was het dan weer voor nu.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Die hoedjes zijn inderdaad in de mode! Die dragen ze hier ook altijd ;D!