19 mei 2025, 21:05:14

kweken in houten schuurtje

Gestart door Rob S, 1 november 2005, 15:34:39

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo,

Ik heb binnen in een houten schuurtje (niet geïsoleerd)  een vlucht voor mijn valkparkieten van 200x80x100, kan ik daar nu mee gaan kweken met 2 koppeltjes. Ook qua grootte en de tijd van het jaar?

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
De meesten van ons hebben een binnenhok ,maar vinden deze tijd van het jaar toch te koud om te broeden.
Beter kun je nog een paar maanden wachten en dan in april beginnen.
Groetjes Riny :D :D :D

Rob S

Hoi Riny,
Dan wacht ik nog even met kweken, k vermoedde zelf al dat het toch te koud zou zijn.
Groeten Rob

Rob S

Kan het ook niet als ik er een kacheltje bijzet, die gewoon voor een constante temperatuur van ongeveer 20 graden zorgt? Ik zag vandaag dat mn valkjes koppeltjes heb gevormd en het begint bij mij wel een beetje te kriebelen om te gaan kweken...
Groeten Rob

Karin

Toch beter wachten tot het voorjaar, want als je dag en nacht dat schuurtje op 20 graden houdt gaat je dat een vermogen aan energiekosten kosten, zeker omdat het niet geïsoleerd is.  Zorg ook als je in het voorjaar gaat kweken voor voldoende daglicht. Zitten er geen grote ramen in het schuurtje dan kun je speciale daglicht tl buizen kopen. Ze moeten wel vrij dicht op de vogels zitten ( max. halve meter ), anders schijnt het nog niet voldoende te helpen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves