28 april 2024, 17:44:57

wat een rare boel joh....

Gestart door zotte_thomas, 27 mei 2003, 21:22:52

« vorige - volgende »

zotte_thomas

oeioei het gaat hier nogal raar...
ik heb dus 2 poppen en 2 mannen in voliere zitten,1koppel heeft nu 1 jong(nu al 27 dagen!),en nu heb ik een ander eitjes vandaag in het nest gezien maar de andere pop zat erbij!!en ff later kga noges kijken is de vader van het jong aan rijden met die andere pop(waarvan ik denk dat ze een ei heeftgelegd...)dus ik kan helemaal nie meer volgen... :-/
maar nu heb ik het nieuwe eitje moeten weggooien omdat er een kot in zat...waarschijnlijk van het kuiken....

zotte_thomas

iemand heeft nu het 2e eitje gelegd en ik ben bang dat de kleine het weer gaat kapottrappen...ik heb de kleine ff in een ander blok gezet en de moeder ging ff kijken en ging dan weer naar het eitje??? :-/
beide poppen broeden dus....

Paul

Hoi Thomas,
Het gebeurd wel vaker dat een mannetje meerdere popjes bevrucht en vader van twee nestjes is :-)
Heb je twee broedhokken of zitten ze beide in eentje te broeden?
Het beste is dan namelijk een tweede broedhok zodat ze allebij rustig met hun eigen nestje bezig kunnen zijn.
Ik heb wel eens gehoord dat twee popjes ook in 1 broedhok kunnen broeden maar dat kan natuurlijk ook fout gaan omdat ze hun eigen nest verdedigen.

Groetjes,  Paul

zotte_thomas

ze zitten allebei in 1 blok,maar er staat nog een blok waar de man en de moeder van het jong soms ingaan maar ik denk oftewel word het eitje niet genoeg bebroed oftewel overleeft het jong het nie....