8 mei 2025, 19:43:46

Wat ik nou meegemaakt heb!

Gestart door Rick, 30 oktober 2005, 16:12:49

« vorige - volgende »

Rick

Hallo iedereen,

Ik wil dit even kwijt. ???
Een ruime maand gelden heeft iemand een valkje bij mij gereserveerd. Ik had veel contackt met hem over de mail. Stuurden hem foto`s, hij leefde erg mee. Vandaag stuur ik hem een mailtje om een afspraak te maken, zodat hij het valkje op kan komen halen, en nou weet hij ineens van niets. Ik heb al ons oude email verkeer opgezocht en hem dat toegestuurd. Krijg ik een mailtje terug dat hij toch echt geen valkje bij mij heeft gereserveerd. Ik vindt dit echt een vies spelltje dat heb ik hem ook gemailt. Of iemand anders heeft namens hem gemailt of hij durft gewoon niet te zeggen dat hij het valkjes niet wil.
Opzoek dus naar een nieuw baasje voor mij schat.

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Riny

Hoy Rick
Zoiets heb ik dit afgelopen broedseizoen ook meegemaakt.
En die persoon had bij mij 2 valkjes gereserveerd die tam moesten zijn .
Ik had wel de bewijzen dat hij ze gereserveerd had maar daar schiet je ook niet veel mee op.
Het enigste wat je zou kunnne doen is een aanbetaling vragen als ze een valkje reserveren ,maar ik weet het anders ook niet.
Het getuigd in ieder geval niet van veel fatsoen.
Groetjes Riny :'( :'(

Rick

Hoi Riny,

Nee het is niet erg netjes. Ik heb ook al zijn gegevens zelf zijn telefoonnummer. Ik heb hem net gebelt omdat het me toch echt niet lekker zit. Hij blijft maat volhouden. En ik voel er zelf weinig voor om een aanbetaling te vragen. Het is tot nu toe altijd goed gegaan, en anders moeten de goede weer onder de slechte leiden.
Maar het valkje krijgt een goede tehuis ik heb nog mensen op de reservelijst staan dus dan ga ik die even mailen.

Groeten,

Rick

Riny

Hallo
Rick
Achteraf is het misschien voor het valkje maar goed dat die daar niet terecht gekomen is.
Groetjes Riny :D :D :D

Bianca

Ik denk dat veel mensen dit soort dingen meemaken.
Errug jammerrrrr
Heb ik zelf ook gehad, niet dat ze niet meer wisten dat ze gereserveerd hadden maar dat ze vogels hadden gereserveerd die hoefde niet tam gemaakt te worden en in de week voordat ze opgehaald werden , gingen ze ineens moeilijk doen over dat ze handopfok wilde geven en dat ze ze wel tam wilde hebben.
Ik heb geweigerd om ze onzelfstandig/ te vroeg weg te doen en ze hun eigen wensen van een tijd terug toegemaild maar ineens hadden ze ergens andes twee vogels vandaan en hoefde deze niet meer.
Ik zat dus ineens met twee NIET-tamme vogels, en die zijn een ztuk moeilijker te slijten als je niet weet wat het geslacht is..............

Sommige mensen....

Groetjessss Bianca

Ik heb zelf nu wel een standaard vragenformuliertje die ik mensen vraag om in te vullen, zodat je iets meer achtergrond weet...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

30 oktober 2005, 17:56:23 #5 Last Edit: 30 oktober 2005, 19:02:18 by Riny
Citaat van: Bianca op 30 oktober 2005, 17:11:44
Ik heb zelf nu wel een standaard vragenformuliertje die ik mensen vraag om in te vullen, zodat je iets meer achtergrond weet...

Hoy Bianca                                                                                Maar daar bereik je toch ook niets mee.
Die persoon die dat bij mij deed was een bekende hier op het forum.
Ik weet het telefoonnummer zijn mail adres en noem maar op.
Maar het feit blijft dat je met je valkjes zit te kijken.
Ik had het geluk dat ik ze toch weer vlug kwijt was maar even goed.

Rick

Hoi Bianca,

Zou je mij zo,n vragenlijst willen mailen?
Dan staat er inderdaad wat zwart op wit.

Groeten,

Rick

Kirsten

Hoi Rick,

Wat verschrikkelijk balen zeg, dat zoiets gebeurd,. Ik snap er niets van dat mensen hier lol aan beleven..

Bianca heeft trouwens op dit moment een internetstoring en vroeg mij even te reageren. Het formuliertje komt er dus aan.

Groetjes
Kirsten

ps Ik denk overigens wel dat als je zoiets gebruikt, mensen er meer moeite voor moeten doen en wellicht dan afhaken als het niet serieus is. Ik voel ook niets voor aanbetaling en hiermee kan je door een paar simpele vragen wel wat meer achtergrond informatie krijgen.

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Citaat van: Riny op 30 oktober 2005, 17:56:23
Citaat van: Bianca op 30 oktober 2005, 17:11:44

Hoy Bianca                                                                                       Maar daar bereik je toch ook niets mee.
Die persoon die dat bij mij deed was een bekende hier op het forum.
Ik weet telefoon zijn mail adres en noem maar op.
Maar het feit blijft dat je met je valkjes zit te kijken.
Ik had het geluk dat ik ze toch weer vlug kwijt was maar even goed.

Toevallig kwam de persoon die dit bij mij heeft gedaan ook hier op het forum gezeten ::) wie weet.............?!

Het gaat er ook niet om dat je het dan voorkomt dat dat gebeurt maar het is in ieder geval zodat je weet wat de ervaringen zijn van iemand met vogels ::).
Dat geeft mij een iets fijner gevoel. :)

Trouwens ik vind een aanbetaling ook geen optie, ik doe dit voor de hobby en ben geen broodfokker :P.
Als ze uiteindelijk besluiten om geen valkje van me te nemen is dat geen ramp, en raak ik ze echt wel weer kwijt.
Alleen was dit iets moeilijker omdat ze niet tam waren.
Anders heb ik een wachtlijst met mensen waar ze zo heen kunnen ;)

Groetjes Bianca

Dit zijn trouwens de vragen die ik tegenwoordig stel nadat ik een aanvraag voor reservering heb gekregen.

standaard vragenlijst voor reserveren valkje.

naam ;
adres ;
postcode ;
stad ;
tel ;
mob tel ;
e-mail adres;
evt. eerdere ervaringen met valkjes en/of andere vogels ;
evt. andere vogels die u nu heeft ;

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Valerie

Een bekende van het forum dan nog wel...  :o
Dat zou je al helemaal niet gaan verwachten zeg.
Ik vind dit ook niet tof. Kunnen ze op z'n minst eerlijk zijn en op tijd zeggen dat ze geen interesse hebben. Spaart een hoop ellende.

Rick

Hallo allemaal,

Ik wil even zeggen dat het valkje een goed tehuis heeft gevonden ik was hem zo kwijt.

Groeten,

Rick

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------