6 mei 2025, 13:55:14

Truffelke en Bouke

Gestart door Lieke, 30 oktober 2005, 15:47:13

« vorige - volgende »

Lieke

Hallo allemaal,

Ik begin hier een nieuw dagboek, en ik kan jullie vertellen dat we een nieuw valkje erbij hebben :D ze/hij heet Bouke en is een bont gepareld valkje. ik heb haar bij chantal (ook van het forum) gekocht. Bouke is echt heel erg lief, ze is een handgevoerde valkparkiet en we voeren haar/hem nu 3 keer per dag. Ze/hij is nu 5 weekjes oud. Truffel is een witmasker mannetje van 1 jaar oud, en ook een hand gevoerde valkparkiet en heel erg tam. helaas kan ik niet elke dag schrijven want we hebben zelf (nog) geen computer. dat komt omdat we verhuist zijn.

groetjes, Lieke

bobbie

Hoi Lieke,

Leuk dat je ook een dagboek begint.

Ik zal proberen je dagboekje bij te houden. Veel plezier met schrijven.

groetjes, Nel :)

es

Hoi Lieke,

In ieder geval veel plezier met Bouke en natuurlijk ook met Truffel, leuke namen trouwens.
Ik zal ook proberen je te volgen met je dagboek.

Coco en Chantal

30 oktober 2005, 16:07:39 #3 Last Edit: 30 oktober 2005, 16:46:34 by Coco__en_Chantal
Hallo Lieve Lieke

Ben super bij te horen dat alles goed gaat met Bouke, maar zoals ik je al had gemald ik had niet anders verwacht met zo'n baasje als jou. ;)

We houden zeker contact zeker nu Bouke nog aan de pap is.

Sorry had hier een foto van bouke gezet, althans dat dacht ik, maar dit was een foto van het 2de nestje dus een broertje of zusje van Bouke en de valkjes lijken zoveel op elkaar :-\

Lieke jij had foto's gemaakt nog van bouke hier bij mij thuis, dus als je die een keertje mailt kan ik ze er altijd opzetten voor je, had zelf ook foto's van bouke, maar door problemen met de pc ben ik de foto's op dit moment kwijt, maar als ik het terug vind dat zet ik ze er als nog op.

Veel plezier met Bouke en ik bel je van de week nog even.

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

gonnie

Hoi Lieke

Wat leuk dat je ook een dagboek gaat bijhouden, wat een beauty die bouke , en een leuke naam , en het is dus nog een verassing begrijp ik wat bouke is een hij/zij.
kan je ook een foto plaatsen van truffel ?
of lukt dat niet omdat je nog geen p.c hebt.

groetjes Gonnie

trienke

hoi lieke

wat een mooi valkje is het.
maar eerlijk gezegt lijkt het meer op een gewone geparelde zie nergens bont in.

groetjes Trienke

Rianne

Ik zie geen foto's... ???

trienke

ik ook niet meer ??? ???

groetjes trienke

Lieke

hallo,

op www.parrotbunch.com stond een heel stuk over clickertraining met vogels, en ik had al zo'n clicker dus heb ik het geprobeerd. En Truffelke bijt altijd als je hem over z'n rugje aait en jullie zullen het niet geloven, na een kwartiertje kon ik hem zo over z'n rug aaien zoveel ik wou!!! :D er stond op die site ook een stuk over de target stick. dus heb ik dat met Bouke geprobeerd. ook na een paar keer volgde hij dat stokje de hele tijd. Toen pakte ik een dikke map en zette Bouke daarop om te kijken of hij ook daar af sprong om hem aan te raken, en ja hoor, meteen sprong hij eraf. :D

Groetjes, Lieke

Riny

Hoy Lieke
Bij deze wil ik jou ook graag fijne feestdagen wensen en alle goeds voor 2006.
Natuurlijk ook voor je valkjes.
Groetjes Riny

gonnie

Hoi lieke
Bij deze wil ik je een gezond en gelukkig 2006 wensen en je van harte gfeliciteren met je verjaardag .

Groetjes Gonnie

Lieke

hallo,

een beetje laat maar hartstikke bedankt :)
Truffel en Bouke zitten vanaf gister in 1 kooi, en dat gaat heel goed. soms schrikt Truffel een beetje van Bouke maar hij is natuurlijk ook niet gewend om met zn tweeen in een kooi te zitten. Bouke vindt het helemaal geweldig in de nieuwe grote kooi! ze klautert de hele kooi rond en speelt met alles wat ze tegen komt, dat is heel leuk om te zien :)

groetjes, Lieke

Lin

4 maart 2006, 15:33:16 #12 Last Edit: 3 maart 2007, 20:56:19 by Riny
Oh nou dat zijn mooie berichten!

Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Riny / moderator

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)