5 mei 2025, 01:08:25

Mauk is ziek

Gestart door Monky, 27 oktober 2005, 10:25:48

« vorige - volgende »

Monky

Hi,

Ik kom net bij de dierenarts vandaan.
Mijn Mauk is ziek. Vanochtend zat hij onderin de voliere nog wel op een stokje, maar hij ging niet weg toen ik bij hem kwam met trosgierst. De dierenarts zei dat hij verder wel in goede konditie is, maar erg verzwakt. Ik maar me zo'n zorgen  :'( :'( :'(
ik sta te trillen op mijn benen.

Hij zit ook vaak met zijn hoofd in zijn nek zoals op de foto.

Herkent iemand dit?
Gisteren heb ik hem nog trosgierst gegeven. Hij was net zo gulzig als anders. Ik was zo verrast.

Ik hoop echt dat hij weer beter wordt. Ik meot nu eigenlijk naar mijn werk, maar ik heb helemaal geen zin meer. Ik wil het liefst bij Mauk blijven, maar ik kan nu verder niets voor hem doen.

Sorry, ik moest dit even kwijt.

Monique

Kirsten

Hoi Monky,

Wat verdrietig voor je en hoop dat je lieverd weer snel de oude is. Heeft ie het ook benauwd? en wat heeft de dierenarts nu gezegd en gegeven?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

Hoi Monique,

Het ziet er niet goed uit wat Mauk heeft.
Is hij nog goed op gewicht, en steekt zijn borstbeen niet te ver uit?
Eet en drinkt hij ook nog normaal?

Hij is erg verzwakt wat ik kan zien, heeft hij ook evenwichtstoornissen?

groetjes Lique

Monky

Hi Kirsten en Lique,

Bedankt voor jullie snelle reacties, maar helaas is mijn lieve Mauk overleden  :'( :'(  Ik zit hier om mijn werk te janken en ik kan er niets aan doen  :'( :'(
Het is allemaal heel snel gegaan. Het ergste vind ik wel dat ik niet bij hem was. Mijn vriend belde op dat hij even ging kijken en dat Mauk niet meer leefde.
Ik snap het nog steds niet hoe dit allemaal zo snel heeft kunnen gebeuren. Gisteren was hij nog vrolijk trosgierst aan het eten. Ik was nog zo trots op hem dat hij het dit keer zonder blazen deed. Ik zag hem vanochtend zelfs nog drinken.

Groetjes,
:'( :'(

angel310

jeetje monique

wat erg zeg
vooral dat je er niet bij was
heel veel sterkte met je verlies

groetjes angelique

Lique

Hoi Monique,

Wat erg voor je zeg. je zal wel enorm geschrokken zijn.
Het zag er al niet lekker uit, ik heb dit vaker gezien bij valkjes vlak voordat ze sterven.
Je had er niets meer aan kunnen doen als wat je al gedaan hebt.

Sterkte...

groetjes LIque

Monky

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Lique,
Weet jij wat de oorzaak is als een valkje het koppie zo in de nek legt? Hij deed dat vanochtend voor ik naar de dierenarts ging namelijk ook al alleen niet in die extreme mate.

Het is nog een beetje moeilijk te bevatten...
Ik denk iedere keer was er iets anders dat ik had kunnen doen. Ik moet er niet aan denken dat ik straks naar huis ga en niet begroet wordt door Mauk  :(

Monique

Kirsten

Hoi Monique,

Oh meid wat verschrikkelijk. Ik vreesde ook al het ergste,. pff wat een verdriet allemaal op het forum zeg deze week,. :'(

Heel veel sterkte

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi

Allereerst:wat erg zeg dat Mauk het niet gehaald heeft
.Nu je vraag over de stand van de kop. Mijn valk had dit toen hij tegen een muur was geknald eneen flinke hersenschudding had. Dit deed hij om de druk op zijn kop te ontlasten. Misschien heeft hij ook iets in zijn koppie gehad? In ieder geval een barstende hoofdpijn? Misschien wel een hersenbloeding of zo??
Groetjes en sterkte: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

trienke

hoi monique

Wat verschrikkelijk dat mauk overleden is, hij zag er inderdaat slecht uit.

Ik wens je veek sterkte.

groetjes Trienke

Paul

Hoi Monique,

Ik vond het er op de foto ook al eng uitzien want als ze het kopje zo hebben is dat meestal echt  niet goed.
Ik heb toen een valkje met een hersenbloeding gehad en die had haar kopje ook zo raar dus zoiets kan het best geweest zijn.
Daar kan je in het algemeen weinig aan doen als ze dat krijgen het komt ook niet echt veel voor.
Dus ik denk dat de verklaring van Caroline nog niet zo raar is.
In elk geval heel veel sterkte het is altijd heel erg als zoiet gebeurd en ik ben er atijd kapot van.

Groetjes, Paul

Roosje

Het is echt een ongeluksweek he...Heel veel sterkte :'(

Gerda

Hoi Monique,

Heel veel sterkte!! Als Mauk een hersenbloedinkje heeft gehad, was er niets wat je voor hem kon doen.
Ik kan me voorstellen dat je helemaal overstuur bent. Het is niet niets als je 'vriendje' dood gaat!!!

Heel veel sterkte!!!!
Liefs, Gerda