7 mei 2025, 14:50:26

Hulp nodig bij kropproblemen

Gestart door moonwitch (diana), 26 oktober 2005, 09:43:36

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Diana,

Een valkje van 4 weken zal normaal vaak al tussen de 80 en 100 gram liggen want  soms zijn ze dat met 3 weken al 80 gram.
Ook met handopfok valkjes kan dat zo zijn degene die ik nu heb weegt ook veels te weinig maar een ander was met 3 weken al 78 gram.
In elk geval is het een goed teken dat hij levendig is en waterige ontlasting zegt ook niet altijd iets want hier heeft er een heel vaak waterige ontlasting en die is onderzocht en zo gezond als het maar kan en al ruim een jaar.
Als de krop weer op gang komt zal hij snel wel weer wat aankomen denk ik.

Groetjes, Paul

moonwitch (diana)

hoi karin

Volgens Annie (van dr feld) moest ik ongeveer 2 druppels geven per voeding.
Ik zelf heb heb een spuitje van 2 ml en heb het valkje 0,2 ml gegeven dus 2 streepjes op de spuit.
Prepulsid helpt de krop sneller te legen, het wordt eigenlijk gebruikt voor kleine kinderen met maag darm problemen.

Hoi Paul

Wat ik eigenlijk bedoel met de ontlasting  dat het wel weinig is maar goed van kleur, dat het iets meer waterig is komt waarschijnlijk dat het met de pap te maken heeft en met het extra water dat ik het geeft.
Daarstraks was het zichzelf aan het poetsen en dat mag ik hoop ik toch wel zien als een goed teken.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Karin

Bedankt voor de tip Diana.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

moonwitch (diana)

hoi

Vanmorgen was de krop niet leeg na de laatste voeding van gisteravond.
Heb toen de krop maar weer leeg gemasserd en de kleine enkel water met nystatine gegeven.
Ik maak nu behoorlijk zorgen, het lijkt alsof de krop overdag beter leegt dan s´nachts.
Hij blijft wel levendig en is een echte vechter.
Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hoy Diana
Kun je niet 's avonds bij de laatste voeding een druppeltje olijfolie of lijnzaadolie onder de pap doen.
Dat scheelt vaak ook heel veel.
Succes Riny :D :D :D