Goed huis gezocht voor mijn 2 valkparkieten

Gestart door ScoobyGirl, 24 oktober 2005, 19:01:13

« vorige - volgende »

ScoobyGirl

Met pijn in mijn hart plaats ik deze advertentie. Ik heb Pino al een paar jaar. Hij kon in het begin altijd los als ik thuis kwam, heel de dag dus. Toen ik verhuisde en opnieuw ging samenwonen hadden we ineens 4 katten, ik had er al 1 (die gewoon met Pino samenkon) en mijn vriend heeft er 3. Dus Pino kon niet meer los als ik thuiskwam, vandaar dat Conjo er toen is bijgekomen. Ze zitten nu zo'n 1,5 jaar samen en dat gaat vanaf dag 1 goed, behalve af en toe bekvechten. De laatste weken merk ik aan Pino dat hij niet gelukkig meer is. 's Ochtends gilt hij de hele boel bij elkaar, en Conjo zit er maar een beetje bij te kijken. We laten ze er 2 รก 3 keer per week uit, en de laatste tijd komt Pino er niet echt van harte meer uit. Ik merk aan hem dat hij meer ruimte nodig heeft, zoals vroeger, wat nu dus niet meer kan. Ik zoek een nieuw huis voor Pino en Conjo waar ze veel aandacht krijgen, minimaal een paar uur per dag kunnen vliegen (het liefst dag en nacht), bij elkaar kunnen blijven en ook voldoende aandacht van mensen krijgen. Anders kan ik ze gewoon zelf houden, maar ik kan ze dit gewoon niet meer bieden. Ook wil ik (zeker in het begin) contact houden met het nieuwe baasje en af en toe komen kijken, ik ben ontzettend aan Pino gehecht en ben al in tranen als ik eraan denk dat hij weg is. Maar het lukt gewoon niet meer zo, ook al laten we ze er iedere dag uit, Pino blijft ongelukkig. We kunnen qua kooi alleen groter naar zo'n hoge smalle kooi, maar dan kunnen ze nog niet in rondvliegen. Als je interesse hebt, wil ik ook eerst kijken of het klikt met Pino en Conjo. Pino is 5 jaar en Conjo 2. Ik denk dat Pino een mannetje is en Conjo een vrouwtje, ze kroelen vaak samen. Pino was altijd heel tam, na de verhuizing en Conjo erbij minder, hij heeft heel erg z'n eigen wil. Als hij een goede bui heeft komt hij heel lief bij je zingen en kletsen, ik merk altijd direct hoe z'n bui is. Anders wil hij gewoon op je hoofd zitten en chagrijnig doen. Hij moet er ook altijd eerst uit voordat Conjo eruitkomt, anders wordt Pino boos. Pino kan heel goed vliegen, Conjo niet, die weet alleen de weg terug naar de kooi. Conjo stapt ook gewoon op je vinger, maar meer niet, er komt nooit zoveel uit Conjo, die zit gewoon op de stok. Ik hoop iets van iemand te horen, je kunt me altijd mailen!! 

marendeb@hotmail.com

angelina

Hoi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hier super rot door voelt.
Ze maken tenslotte een deel uit van je leven na zo'n lange tijd.
Ik heb helaas geen plaats voor 2 valkjes erbij anders had ik zonder meer zo een nieuw huis aangeboden voor je 2 lieverds.
Ik heb er zelf al 2 en woon niet in een al te groot huis.
Ik hoop van harte dat je hier iemand kan vinden die plaats heeft voor je valkjes en dat ze daar meer ruimte krijgen en gelukkiger zijn.

Heel veel succes en Sterkte.

Groetjes Angelique ;)

Love birdies