11 mei 2025, 08:37:24

nieuwe kooi

Gestart door mika, 23 oktober 2005, 16:37:34

« vorige - volgende »

mika

hallo

ik krijg volgende week een andere kooi
deze is 2dehands en dus gebruikt
waar kan ik nu het beste de kooi mee schoonmaken?
en wat voor speeltjes/ voer en spul voor op de bodem kan ik het beste gebruiken? over een week of 2 krijg ik een valkje als het goed is

groetjes tessa

Bianca

ik heb halamid om te ontsmetten, maar dan laat ik hem wel nog een dag leeg voor de zekerheid want het is best giftig, wel bedoeld om dierverblijven mee te ontsmetten, kun je kopen bij de dierenwinkel.

Succes!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Tessa,

Ik gebruik altijd dettol dat dood ook bacterien en word ook veel in ziekenhuizen gebruikt.
Dat is volgens mij ook minder giftig en aggresief dan Halamid en er zijn ook mensen die de boel ontsmetten met chloor maar ook dan moet je het goed uit laten luchten.
Met Dettol spoel je het af en als het droog is kan je meteen je valkje in de kooi zetten.
Ik denk wel dat Dettol het duurste is je kan het bij elke drigisterij kopen in elk geval.
Je verdunt het met 1 deel Dettol op 25 delen water ongeveer het staat op de fles.
Je kan het het beste wel even in laten trekken om de bacterien te doden en dan afspoelen.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Het belangrijkste verschil tussen Halamid en Dettol is dat Dettol alleen bacterien doodt. Halamid doodt ook schimmels en virussen en is dus een veel breder ontsmettingsmiddel. Virussen spelen ook bij vogels een belangrijke rol als ziekteverwekker, dus om te ontsmetten gebruik ik Halamid (wel voorzorgsmaatregelen nemen). Halamid is vaak in kleine zakjes in de dierenwinkel te koop, voldoende om 1 kooi schoon te maken. Halamid heeft een inwerktijd van 20 minuten. Chloor is ook een goed ontsmettingsmiddel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.