7 mei 2025, 23:08:06

birdline

Gestart door ingrid, 24 oktober 2005, 21:59:41

« vorige - volgende »

ingrid

Hallo

Ik weet dat er op het forum over de birdline is gesproken, maar ik kan het niet vinden.
Na 2 dagen het forum af te struinen, heb ik besloten om toch maar een berichtje te sturen. ;D

Mijn vraag luid dan ook hoe moet ik het tuigje om doen?
Wie heeft er een paar foto`s of omschrijving hoe ik het moet doen? ???

Groetjes Ingrid     :D

Riny

Hallo Ingrid
Helemaal bovenaan de pagina van staat ook een vakje met ZOEKEN.
Als je daar op aanklikt krijg je een zoekmachine van het forum.
In het lege vakje type je dan BIRDLINE in ,en de machine zoekt voor jou de onderwerpen die je zoekt op.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

ingrid

Bedankt voor je reactie  :D

Ik heb gekeken op het forum, maar ik zie, naar mijn verbazing alleen maar negatife reactie`s. dat ze allemaal weggevlogen zijn.
Maar ik zie nergens hoe je het moet bevestigen  ???

Ik denk dat ik het ook niet ga gebruiken  :o

Ik vindt het wel raar, de birdline is er toch voor gemaakt, om je vogel lekker mee te nemen?

maar goed ik ga mijn birdline op internet zetten.

Groetjes Ingrid  :D

Riny

Hoy Ingrid
Benader Paul eens op het forum,die kan je er meer over vertellen.
Hij heeft ook nog een ander tuigje gemaakt geloof ik.
Die man is muli-functioneel!! :P
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Ingrid,

Als je de birdline goed omdoet zal je valkje niet zomaar wegvliegen.
Er is  bij één iemand op het forum een valkje weggevlogen omdat die het tuigje op de verkeerde manier aan had gedaan en dan kunnen ze zich eruit wurmen.
Bij grotere vogels werkt het goed maar voor een valkje bestaat dat tuigje uit 1 stuk en je legt een lusje om het nekje en je moet dan een hele draai maken en dat zit nooit echt lekker voor een valkje.
Ik heb nu zelf een flightsuit dat eigenlijk bedoeld is als vogelluier maar daar kan je ook een lijn aan bevestigen en hem mee naar buiten nemen.
Dat is tot nu toe in elk geval de mooiste oplossing die ik gezien heb.
Het nadeel is dat die dingen alleen in Amerika te krijgen zijn of je kan ze zelf maken als je handig bent met stof.
Het ziet er ongeveer zo uit :

Dat tuigje is ook een ramp om om te leggen vind ik en de schakels om hem te sluiten zitten niet lekker op het lijfje.
Dat pakje is in elk geval wel makkelijker om te doen.
Het lijkt altijd leuk om een vogel mee naar buiten te nemen maar zelfs tamme valkjes zijn dan best gestrest omdat ze in een vreemde omgeving komen.
Een van mijn tamste valkjes is zelfs los in de auto al helemaal van streek en een andere vind het juist weer heerlijk om naar buiten te kijken tijdens de rit dus dat verschild ook nog per valkje.
IK kan nog wel even uitzoeken hoe je dat tuigje om moest doen maar uit mijn hoofd weet ik dat zo niet meer.
Er zijn twee manieren met de sluiting op de rug en op de buik.

Groetjes, Paul

Gerda

Hier vind je een uitleg van het gebruik van een tuigje

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,1477.0.html

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

De beschrijving daar is van een tuigje wat niet voor een valkparkiet is maar voor een papagaai.
Die tuigjes zijn totaal verschillend die voor een valkje is als het goed is de Petite en die bestaat uit 1 deel.

Groetjes, Paul