23 mei 2025, 23:05:54

vliegen tegen het raam

Gestart door n00bst4r, 23 oktober 2005, 17:50:45

« vorige - volgende »

n00bst4r

hello
is er een manier om het vliegen tegen het raam af te leren???

na een paar keer hem tijdens de dag vrij te laten vloog hij al iedere keer tegen het raam.

het probleem is ook wij hebben geen gordijn.

daarom laten we hem enkel 's avonds  vrij.

zijn er tips om het af te leren of is dat gewoon onmogelijk.

saskia_w

om dat af te leren moet je gordijnen om de paar dagen iets veder opendoen ik zou hem er zonder gordijn niet uitlaten hij kan zichzelf wel doodvliegen tegen een raam

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Riny

Hallo allemaal
Als er helemaal niets voor het raam hangt blijft het gevaarlijk.
Zo sterven ieder jaar veel valkjes .
Groetjes Riny :'( :'(

grimm

er bestaan toch zo van die stikers, bij ons op school hangen er tientallen.
Het enige nadeel hiervan is dat die vaak in de vorm van een roofvogel zijn en zo stress kunnen veroorzaken.
Misschien zijn er met andere motiefjes...

Brede W

Zelf heb ik schilderstape op een raam zitten, das iig een goedkope tijdelijke oplossing. Bij de bouwmarkt kun je een soort spul kopen dat je op de ramen plakt, dit is een soort plastic plakstrip. Je kan het in grote oppervlaktes aanbrengen, maar ook in stroken van vijf centimeter breed is het te koop. Dan ziet het er mat uit en dat heb je ook in diverse motiefjes, dus niet zo saai.

~Natas~

Hoi,

Ik zou gewoon iets voor je raam hangen als je valkje eruit gaat.
Ze vliegen namelijk altijd naar het licht toe.
Dus ik zou gewoon wat voor je raam hangen, want nu gaat het nog goed.
Maar het hoeft maar 1 keer verkeerd te gaan en je vogel breekt zijn nek  :'(

Groetjes,

Natas

Riny

Hallo
Ik ben het met Natasja eens .
Ook al kent je valkje nog zo goed de weg in huis,hij/zij hoeft maar een keer te schrikken en het gaat mis.
Groetjes Riny :D :D :D

~Natas~

Hoi,

Ik wil er nog maar 1 ding over zeggen.
Ik had zelfs gordijnen ervoor hangen, maar mijn vogel was zo in paniek dat hij met volle vaart tegen het raam aan was gevlogen.
Hij heeft heel veel geluk gehad en met veel hulp van dit forum heeft hij het gered.
Ook heeft Joep moeten overnachten bij DR Feld en daar ben ik heel blij mee geweest.
Dus hang gewoon wat voor je raam, beter voorkomen dan genezen.

Groetjes,

Natas

marilyn

hoikes

idd ik moet toegeven dat de meesten hier gelijk hebben hang aub iets voor je raam als je je lieveling buitenlaat . ik heb vroeger nog een rosei collie gehad en die is tegen het raam gevlogen en onze pico heeft het niet overleefd dus nu doe ik altijd het gordijn toe als ik ze uit laat want ik heb nu 3 kleine valkparkietjes die ik met de hand opkweek . en mijn visie is ........gordijn open .......... vogeltjes moeten in de kooi blijven. want als je op die manier je lieveling kwijt raakt dan breekt je hart dus doe er iets aan aub

groetjes marilyn

n00bst4r

Hallo

bedankt voor de tips. voorlopig dus nog altijd wachten tot het donker is en de rolluiken dicht zijn.