12 mei 2025, 19:55:19

Enkele vragen

Gestart door Remco_Ultee, 26 mei 2003, 18:54:01

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Ok ik bedacht me net een paar vragen die ik wel zou willen weten..meestal als je een vraag hebt  :-/ maargoed,

ik ga nu even uit van mijn situatie, ik heb pas een valkje van 7 weken, Gel. Als Gel tam is wil ik er nog 1 bij, maar ik weet natuurlijk niet of Gel man/vrouw is. En ditzelfde weet ik ook niet van het mogelijke nieuwe valkje. Dus wat als het nou alle 2 mannetjes zijn?
Dat is geen ruzie? en daarbij komt dan ook nog, dan kun je dus ook niet kweken..dus omdat je die tweede dan ook al zo lief etc vindt, moet je er dus eigenlijk nog 1 bij kopen..maar dan wil je wel zeker weten dat het een vrouwtje is, dus koop je er 1 van een half jaar. Nou..dan heb je dus ineens 3 valkjes he.

2 man, 1 vrouw,

wordt dit vrouwtje dan niet belaagd door die 2 mannetjes?
(ik houd dus al jaren vissen, en daar is het meestal zo dat ze achter de vrouwtjes aan jagen, nu wil ik ff weten hoe dat in praktijk is bij valkjes)

Dan nog deze vraag,
die 2 mannetjes, Gel en valkje X zijn tam. Het vrouwtje is nog maar afwachten of die tam is...Als die nou eens niet tam zou zijn, dan wordt die nog steeds gemakkelijk tam ook al is ze al 6 maanden oud?

En als laatste vraag,
is het niks om tijdelijk een mannetje (als je bijv. 2 vouwjtes hebt) in te "huren" om een nestje te krijgen? En andersom, als je 2 vrouwjtes hebt om dan een mannetje in te "huren". Zou dat mogelijk zijn?

BVD.
 :)

Speedy

:D :D :D
Hoi Remco,

Leuke vragen heb jij, maar ik zal je mijn ervaring vertellen ok?
Ik had als eerste Speedy een klein valkje van 6 weekjes.
Volgens de vrouw van wie ik hem kocht, was het een mannetje, dat kon niet missen.
Ze had er inderdaad verstand van, want het bleek inderdaad een mannetje te zijn.
Hij is 6 maanden alleen geweest en heel lief tam.
Toch wilde ik er nog wel 1 bij, maar heb zolang getwijfeld of ik hier wel goed aan zou doen.
De vrouw gebeld of ze er nog 1 voor me had, maar zij raadde het me af om het te doen, omdat dan Speedy niet meer zo tam zou blijven.
Ik kwam toen op dit forum terecht en heb deze vraag ook diverse keren hier gesteld, en ik heb dus van verschillende gehoord, dat hun ook 5 of meerdere valkparkieten hadden bij elkaar en ze allemaal op hun eigen manier tam waren.
Ok, ik kreeg een lieve aanbieding van iemand hier (Cobie) zij had voor mij dus een jong valkpkarkietje....een Lutino.
In eerste instantie dacht ik, dat deze niet zo mooi zouden zijn, maar integedeel...ik hou niet van rode oogjes, maar dat had deze dus niet.
Zo kwam het dan dat Punky met mij mee ging naar huis,  naar Speedy.
Ik wist toen nog niet wat het was, man of pop.
Het was dus een gok die ik nam.
Thuis aangekomen, was Speedy meteen verknocht aan het beestje, hij ging het heel erg beschermen en beet mij zelfs.
Hier schrok ik wel van hoor, maar ook mijn vragen werden hier goed beantwoord en heb het toch doorgezet om het te blijven proberen en Speedy er een beetje te negeren, dus niks van hem aan te trekken.
Punky werd groter en bleek toch wel een pop te zijn.
Bij elkaar zitten deden ze niet, en Speedy begon zelfs Punky te plukken.
Dit was best wel irritant.
Ik zag een andere valkparkiet in de winkel en heb deze na 2 weken steeds naar hem te kijken, toch maar gekocht, ook niet wetende wat het thuis zou doen met de andere 2.
Van deze wist ik 100% zeker dat het een man was.
Toen hij dus thuis bij de anderen gezet werd, was hij al meteen op Punky (pop) gedoken, nu was het heel zeker dat zij een pop was, gek genoeg heeft Speedy nooit naar haar omgekeken en het deed hem helemaal niks dat Yellow (de nieuwe man) erbij is gekomen.
Af en toe een beetje bekvechten doen ze wel, om een plekje of om het voerbakje waar wie zit.
En omdat ik nu toch wel hoopte op een pop voor Speedy ben ik bewust weer op zoek gegaan naar een pop via advertenties en heb tot mijn groot geluk een tamme kunnen overkopen van mensen die er geen tijd meer voor hebben.
Zij heefthet hier ook reuze naar haar zin, maar gek genoeg, geen mannetje die naar haar omkijkt, Yellow blijft trouw aan zijn Punky, Die nu nog te jong is om te broeden. Dus hij moet geduld hebben en dat heeft hij blijkbaar ook nog.
Speedy komt nog steeds niet in de buurt van Koko (het laatste gekochte popje)
Al met al.....Remco.... je moet gewoon boffen met ze, maar ze kunnen heel goed samen hoor, of het nu mannen of vrouwtjes zijn....ze zijn heel sociaal met elkaar...het is alleen niet aan jou om te bepalen of ze een koppeltje zullen worden, dat beslissen ze nog altijd zelf.

Hopelijk heb je hier wat aan.....of je ze kan huren?? geen idee.

Groetjes,
Trudie