28 april 2024, 04:42:48

jeugdrui

Gestart door Rob S, 21 oktober 2005, 16:54:40

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo,

Vanaf wanneer begint de jeugdrui?
Ik heb vanmiddag een geparelde valk van 1 jaar oud gekocht. Ik was eigenlijk een pop nodig, maar de verkoper wist niet zeker of het een man of een pop was. maar hij was zo mooi dat ik hem/haar toch maar meegenome heb. de valk zit nog heel mooi en vol in de parels. is dit een man of een pop?

bedankt

Roosje

Als de parels na een jaar nog zo volop aanwezig zijn, denk ik wel dat het een pop is. Mannen van een jaar kunnen wel parels hebben, maar vaak is een deel dan al vervaagd. Dus als de kweker eerlijk is geweest over de leeftijd, is het hoogstwaarschijnlijk een pop :)

Rob S

Hoi,

Hartstikke bedankt voor je reactie, op de ring staat ook dat ie van 2004 is. dus dan moet het haast wel een pop zijn. bedankt

Rob

Paul

Hoi Rob,

Zeker na de eerste rui zal al een groot deel van de parels weg zijn bij een man en vanaf 2004 zal er al wel 2 ruiperiodes tussenzitten.
Ik heb hier een geparelde man van vorig jaar en die heeft amper parels meer.
Dus als je valkje nog echt aardig veel parels heeft is het bijna zeker een popje hoor helemaal met Roosje.

Groetjes, Paul

Rob S

Hoi Paul,

Ik heb zelf ook nog een gepareld mannetje van 2004 geloof ik, en die is afgelopen jaar ook al zn parels verloren. Dus eigenlijk moet het wel een popje zijn.

Rob