3 augustus 2025, 01:14:07

rosella's Rossa en Jocko†...

Gestart door Monky, 15 oktober 2005, 20:41:05

« vorige - volgende »

bobbie

Wat een mooie schatjes he. :D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Allemaal,

Rossa probeerde in haar drinkwaterbakje te badderen. Dat ging eigenlijk niet, dus ik heb de plantenspuit gepakt  :) Ze vond het heerlijk  :)

Wat een koppie toch hè?

Groetjes,
Monky

Valerie

Rosella's zijn ZOOOOOOOOOOOOOO lief!!!! :)

Marc van de Kuifjes

Gewoon mee onder de douche nemen! ;) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Monky

Tja, waterbakjes zijn niet bedacht op badderende rosella's. *grinnik*. Wat een lief koppie, hier zien ze er altijd uit als verzopen ratjes.

Liefs

mara

Monky

Zo weer even twee kiekjes van Jocko en Rossa.
Ht gaat verder goed met ze. Rossa fluit het hele huis bij elkaar  ;D En Jocko doet lekker mee  ::) Ik zie dat Jocko's snavel weer een knipbeurt kan gebruiken  :-\

Jocko zit hier lekker met zijn vriendjes Isello en Lumpi.

Rossa is gewoon Rossa  :)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 27 februari 2007, 22:56:12
Rossa fluit het hele huis bij elkaar  ;D En Jocko doet lekker mee  ::)

Ik zou toch wel eens willen horen hoe dat klinkt! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Monky

Mooie foto's!!

Mara

Saar

Hoi Monique
Mooie foto's :D
En jou rosella's zien er veeeeeeeeeeel beter uit dan die die bij pets place zaten. Die ene is ook weg :) Maar hoe komt t Dat Jocko zijn snavel zo ver door groeit?
Groetjes Saar :-*

Monky

28 februari 2007, 16:04:18 #115 Last Edit: 28 februari 2007, 16:14:59 by Monky
Hi Marc,

Als je zin hebt om langs te komen... Rossa doet het bij iedereen die naar de deur komt. Dan krijg je een persoonlijk een concert van the one and only  ;D ;D ;D ... Rossa  :D :D :D

Dank je Mara en Saar  :)

Jocko's snavel is ontzet, waarschijnlijk in het nest gebeurd. Heb ik me door Feld laten vertellen. De snavel slijt daardoor niet meer op natuurlijke wijze. We moeten dus af en toe een handje helpen... Hij vindt het niet leuk  :-\ Dus eigenlijk wacht ik zo lang mogelijk tot ik denk dat het echt niet meer kan. Ik vind het zo sneu voor hem.
Maar het is niet anders. Ik ga hem niet laten uithongeren  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Mijn oudste rosella heeft ook een snavel die misschien iets te lang is maar hij heeft er geen last van en kan ook nog goed zaadjes pellen.

Ik vind rosella's schitterend!!

Mara

Saar

ahaa okee
Ik moest dat altijd doen bij een oud grasparkietje. Ze heeft een hersenbloeding gehad en ze was ook 3 dagen verlamd aan 1 kant. Gelukkig was ze weer helemaal opgeknapt. Alleen haar snavel moest geknipt worden. Maar ze was al ouder en rustiger dus ze liet het gelukkig toe :)
Groetjes Saar :-*

Monky

Jocko's snavel is weer lekker bijgeknipt.
Was ook wel weer hoog nodig.

Hij was meteen weer met zijn snavel aan het roffelen op zijn zitstok en zich weer lekker aan het poetsen.
Je ziet toch wel dat hij zich dan toch wel weer prettiger voelt.

Ik moest wel lachen bij de dierenarts. Jocko was dan even stil totdat zijn nageltje geknipt werd dan ging hij weer schreeuwen. Ze gingen dan naar het volgende nageltje en hij was stil. Tot ze gingen knippen en hij gaf weer een schreeuw.
Nou hij zit er weer keurig bij. Ik zal wel weer wat fotootjes van hem maken. Ze hebben dit keer wel ver terug geknipt. Ik hoop dat dat geen andere problemen met zich mee gaat brengen.

Rossa is een slim dametje geworden zeg.
Ze speelt heel bewust. Ik heb namelijk een speeltje in haar kooi hangen dat kan draaien.

In deze foto kan je het zien. Ze heeft er een nieuwe spelletje van gemaakt. Ze tikt dan met haar snavel tegen een van die staven en dat draait. Als het stopt tikt ze er weer tegen, maar dan de andere kant op. Echt een prachtig gezicht om te zien  :D
Soms als ze niet goed tikt wordt ze er boos op. Echt lachen hahaha  ;D

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Rossa

Wat ben jij een mooie dame zeg, wowie, ik ben op slag verliefd op je geworden.

Vind je mij ook niet mooi?

Groetjes

Pino