rosella's Rossa en Jocko†...

Gestart door Monky, 15 oktober 2005, 20:41:05

« vorige - volgende »

Sanna

Ah wat leuk, zijn ze toch wel blij met elkaar ;D. Maar zou je geen jonge rosellaatjes willen hebben dan?

Groetjes, Sanna

Monky

Hey allemaal,

De rosella's maken het prima. Ze doen hun eigen ding. Kan trouwens wel merken dat de lente eraan zit te komen. Ze fluiten veel meer en ze zitten weer steeds bij elkaar.
Helaas zijn ze behoorlijk in de rui. Tijd dus weer voor vitaminedruppels in het water  :)

Ik zie dat Jocko binnenkort weer eens naar de dierenarts moet om de snavel te laten knippen  :) Gelukkig kan hij er nog prima mee eten. Het ziet er alleen zo naar uit  :P

Rossa is zo'n blij vogeltje. Ze reageert echt het meest op Erwin. Als hij iets zegt dat gaat ze haar geluidje maken en met haar staart snel heen en weer. Mensen die een rosella hebben, weten denk ik wel wat ik bedoel  :) Misschien kan ik het eens proberen op film te zetten.

Hier dan wat foto's... niet veel en ook niet super, maar ja... ze moeten er toch ook af en toe aan geloven  ;D

Rossa... zoals ik al zei... in de rui  ::)

Jocko met zijn lange snavel  8)

Groetjes,
Monky

Caroline

Mooie foto's hoor!!!!

EN Inderdaad weer een flinke snavel .... maar och, zolang het nog werkt.  ;)

Doei doei!!!!  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Lang geleden dat ik hier nog eens kwam kijken! :-[ ;D

Het is toch wel jammer van die snavel... het zal voor Jocko zeker niet leuk zijn als die steeds weer geknipt moet worden... :-\

Laatst zag ik in de dierenwinkel een pennant rosella zitten, ik de kleuren zoals ik ze graag zie. Dat is met enkel fel rood en blauw.

Maar ja, geen plaats ervoor... :( ;)... Maar ik blijf er toch altijd een zwak voor hebben! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Monique

Je hebt de twee mooierds op foto gezet, prachtig ook al zijn ze in de rui. Wat me wel opvalt is dat mijn Pino en mijn popjes veel feller van kleur zijn en ook veel geler. Maar vindt jouw rosella's ook prachtig. En wat je zegt over hoe Rossa reageert dat herken ik wel een beetje, niet dat Pino of een van de popjes dat doet, maar ik herken het wel.

Groetjes

Mara

Monky

Jongens!!! Het is me gelukt!!!!

Ik heb voor het eerst de snavel en nagels van Jocko geknipt!!!!
Het is zo druk de laatste tijd en ook 's avonds. Ik had gewoon geen tijd om naar de dierenarts te gaan en de snavel was zo afschuwelijk lang dat ik me eigenlijk rot schaamde.

Ik heb de kooi de gang in gereden en hem met verrassend weinig moeite gepakt. Ik hield het beestje vast en Erwin knipte op mijn instructies.

We hebben wel de snavel wel een klein beetje langer gehouden zodat we zeker weten niet in het leven zouden knippen.

Nu zit hij er weer keurig bij  :D

Ik ben zo ontzettend bij dat het me zonder al te veel moeite is gelukt!!!

Hoera voor Jocko!!!  :D

Groetjes,
Monky

Caroline

En hoera voor Erwin hoor.  :D

Super!!!!

FIjne dag!!  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Wouw Monique, wat goed! Een hele overwinning ;). Scheelt ook in de kosten natuurlijk als je het voortaan zelf kunt... ;D

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi Monky

Proficiat zowel voor jou als voor Erwin!
Wat zal Jocko blij zijn dat ie nu niet meer elke keer naar de DA moet daarvoor  :D

Groetjes
Romy

Monky

Dank je voor de reacties.

De kosten van de dierenarts interesseren me niet zo. Ik vind de stress die Jocko ondervindt meer een probleem  :-\ Daarom wacht ik er altijd zo lang mee, maar nu kon het echt niet meer.

Ze zijn nog een beetje in de rui en de nieuwe veren zijn nu bijna allemaal terug. Ik heb wat kiekjes genomen vanmiddag.

Jocko

Rossa

Groetjes,
Monky

Mara

Hey Monique

Zoals ik kan zien, heeft Erwin goed geknipt met jouw instructies. Hij had wat korter gemogen maar het is in mijn optie goed!!!!

Knap hoor dat jullie dat durfden!

Mara

dalia

;D Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier,en heb net ook een topic geopend.
Ook ik heb een rosella maar dan een pennant.
Ik heb hier het hele verhaal gelezen,en vind het waanzinnig!
Deze lijn zal ik zeker blijven volgen.
Ik hoop dat mijn pennant ook zo tam gaat worden.

Zijn pennanten nou groter als rosella's?
Groet Dalia :D

Marc van de Kuifjes

Hoe gaat het hier inmiddels? :)

Monky

Hey Marc,

Hier gaat het prima. Ze zijn beide door de rui heen, gelukkig.

Rossa heeft een nieuwe hobby. Ze doet het geluid van ons alarmsysteem na. Als wij het alarm aan schakelen, dan hoor je 3 keer piep piep piep en dan gaat het in stilte verder tot de alarm is ingeschakeld. Dat Piep piep piep doet ze dus na.
Een paar weken geleden, ging ik gewoon naar mijn werk 's ochtends en Erwin was in zijn kantoor op de tweede verdieping wat werk aan het doen.
Ik deed mijn tas op mijn bagagedrager en mijn afstandsbediening zat in die tas. Je voelt hem denk ik al aankomen  :) Iets was tegen de afstandsbediening aan het drukken waardoor de alarm ingeschakeld werd. Erwin hoorde piepen, maar dacht dus in eerste instantie dat het dus Rossa was. Toen hij bemerkte dat het NIET Rossa was, is hij als een gek naar beneden gerend en had precies 1 seconde over toen hij het alarm uitschakelde hahaha.

Het kan dus verwarrend zijn  ;D
Ik wist van niets en was op weg naar het station, tot ik op mijn werk mijn mobiel aanzetten en Erwin belde hahaha.

Het blijven leuke beesten. Ze begroeten allebei mensen die aan de deur komen en ze reageren beide op fluiten, zelfs als het van de tv komt  ;D

Nee, het gaat echt helemaal prima met ze  :)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes