2 mei 2025, 19:17:29

groente en fruit hater?

Gestart door Irene, 26 mei 2003, 02:27:22

« vorige - volgende »

Irene

Ons valkje Gijs van negen weken eet alleen maar zijn trosgierst, Xtra Vital, met extra eivoer, zo'n "hang knaag-staaf" en verder niets. Vandaag heeft hij een klein hapje van een blaadje spinazie gegeten en 1 likje aan een peer gewaagd. Dit terwijl we al meerdere malen appel, kiwi en spinazie en die yoghurt snoepjes hebben geprobeerd, maar dat at hij niet. Misschien komt het omdat hij moest wennen, we hebben hem nu pas drie weken. Hij begint nu alles te onderzoeken. Of hebben we een groente en fruit hater in huis.  :oTrouwens, die snoepjes heeft hij een beetje van gegeten, maar die moest ik wel eerst helemaal in kleine stukjes snijden omdat ze anders te groot en te hard voor hem zijn. Zijn er andere lekkere snoepdingentjes voor hem? Om af en toe eens te verwennen? ;)
Alvast bedankt, Irene, Fred en Gijs :D

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kuif

Hoi,
Mijn valkje eet ook niet zo graag groente en fruit maar ik los het op door het de geven via de mond dan eet die van mij het altijd.Dat kun je proberen.
En voor lekkers krijgt die van mij zo al trosgiert 2x in de week
maar om de zoveel tijd krijgt hij een snoepstokje waar hij iets voor moet doen om bij het snoep te komen en dat vind hij heel leuk.
Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb beantwoord anders moet je ff op het antwoord wachten van Peter of Lique.

Groetjes Roy ;)

Paul

Hoi Irene,
Er zijn heel veel valkjes die dat niet eten helaas terwijl het wel heel goed voor ze is.
Ik geef ze zelf als aanvulling vitamines in het drinkwater want hier eten de meeste ook weinig groente of fruit.
Die yogurt snoepjes vinden sommige hier wel lekker en andere kijken er weer niet naar om :-(
Er bestaan ook van die gedroogde stukjes fruit en soms willen ze die wel eten dan krijgen ze toch ook weer wat extra binnen.
Het is gewoon blijven proberen, ineens eten ze misschien wel van een stukje fruit of groente en zeker als ze zo jong zijn moeten ze alles leren eten.

Groetjes,  Paul