8 mei 2025, 05:56:54

Valkparkiet op je kamer

Gestart door gerdien, 29 oktober 2005, 22:12:04

« vorige - volgende »

gerdien

Ik had een vraagje
Een vriend van mij z'n moeder heeft astma
Hij wil graag een valkparkiet!
Kan hij hem op zijn kamer houden, mischien kan hij er dan beter 2 neme, want dan zijn ze als hij op school is minder alleen.
Maar worden je valkparkieten minder tam als ze met zn twee en zijn?

Groetjes Gerdien :D

Paul

Hoi Gerdien,

Ondanks dat sommige mensen astma hebben hebben ze soms geen last van een valkparkiet dat is gewoon een kwestie van proberen eigenlijk.
Als een vogel de hele dag alleen zit kan je er inderdaad beter 2 nemen dan hebben ze elkaar om aandacht te geven.
Maar zelfs twee kan je prima tam hebben hoor bij elkaar als je ze jong neemt en veel aandacht geeft blijven ze vaak bijde tam alleen zullen ze veel met elkaar optrekken.
Maar dat is juist fijn als je er overdag niet bent en in de avond als je ze aandacht geeft komen ze bijde naar je toe.
Het beste is altijd een jonge vogel aanschaffen die krijg je het makkelijkste tam of ze zijn het soms al en bij een kweker heb je de meeste kans die kan je ook precies vertellen hoe oud een vogel is.
In een dierenwinkel zeggen ze soms dat een vogel 3 maanden is en dan is hij al drie jaar en moeilijk tam te krijgen vaak.

Groetjes, Paul

gerdien

Dank je wel voor je snelle reactie  :)
Egt super :P :D

Gerdien

kelly

zelf heb ik ook astma en het beestje doet me totaal geen kwaad. natuurlijk is het te zien hoe je astma is en aan wat je allemaal allergisch bent.
groetjes

Riny

hallo Kelly
Afgelopen broedseizoen heb ik verschillende keren 2 valkjes tam moeten maken die naar dezelfde mensen gingen.
Ze zijn allemaal goed tam gebleven.
Groetjes Riny :D :D :D

grimm

Ik heb een zwardere vorm van astma, maar van Fredje, en die zit half de dag op men schouder, heb ik geen last van.

:D

Luka

Hoi!
Ik heb nog een ander vraagje, kun je een gewone grasparkiet ook samen met een valkparkiet houden?

Riny

Hallo Luka
Volgens mij kan dat wel ,ik heb er in ieder geval wel eens eerder van gehoord.
Maar ik denk dat je het wel eerst uit moet proberen of het klikt.
Groetjes Riny :D :D :D