11 mei 2025, 17:57:37

valkparkiet verplaatsen

Gestart door faziel, 31 oktober 2005, 17:51:31

« vorige - volgende »

faziel

Beste,ben nieuw op dit forum en weet dus nog niet de correcte werkwijze dus sorry alvast voor eventuele fouten Ik ben in het bezit van een valkparkietje die al geruime tijd binnenshuis staat , altijd alleen heeft gezeten enĀ  dus nog nooit in een buitenvoliere heeft gezeten . Mijn vraag is nu mag ik mijn valkparkiet in zo een buitenvoliere plaatsen bij andere valkparkieten van mijn broer ?? mvg Faziel

Monky

Hi Faziel,

Volgens mij kan jij je wel je binnenhuis valkje in een buitenvoliere zetten. Ik raad alleen sterk af het nu zo vlak voor de winter te doen. Er is een temperatuurverschil waar ze aan moeten wennen. Ik zou wachten tot het voorjaar.

Groetjes,
Monique

Riny

Hallo Faziel
Als jij je valkje nu zou verplaatsen ben ik bang dat die ziek wordt.
Je kunt het beste een valkje in mei/juni naar buiten ver-
plaatsen,dan kan hij/zij langzamerhand wennen als de temperaturen weer naar beneden gaan.
Groetjes Riny :D :D :D

faziel

Bedankt al voor het reageren op mijn vraag (op de verkeerde plaats in het forum . Sorry daarvoor !) Zal zeker wachten tot in de lente , maar kan het geen kwaad om hem bij andere valkparkieten te zetten ? Want hij heeft nog nooit bij soortgenootjes gezeten . Groetjes Faziel .

Riny

Hoy Faziel
Dat kan helemaal geen kwaad,dat is juist goed.
Ik denk dat je hem er alleen maar een groot plezier mee doet.
Groetjes Riny :D :D :D

faziel

bedankt voor de snelle reactie Riny ! Onze " Sam " zal er u dankbaar voor zijn ! :)

Gerda

1 november 2005, 11:45:01 #6 Last Edit: 1 november 2005, 14:39:34 by Gerda
De meeste valkjes vinden andere valkjes leuk.
Het kan voorkomen, als een valkje lang alleen gehouden is, dat hij soortgenoten niet als soortgenoten ziet. Ik heb ook zo'n valkje. Hij kwam bij ons toen hij ruim een jaar was en toen hij een jaar bij ons was namen we een tweede valkje. Hij tolereert hem wel, maar trekt echt meer op mensen.
Ook nu we een popje erbij hebben, moet hij daar niet van weten, maar zit de hele dag bij mijn man.

Dus in de meeste gevallen doe je een valkje er zeker plezier mee, maar ik zou de eerst dagen (als je hem in de lente in de voliere doet) goed observeren hoe het gaat. Ook of hij genoeg eet, want hij zal dan moeten concureren met andere valkjes en dat is hij niet gewend.

Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat!!!

Groetjes Gerda

faziel

thanks Gerda ! hou u zeker op de hoogte ! Grtz Faziel