9 mei 2025, 06:53:28

Neuswond

Gestart door Irene, 26 mei 2003, 01:57:41

« vorige - volgende »

Irene

Hallo,
Met veel plezier kijken we regelmatig op deze site. We hebben sinds 3 weken een lutino-kereltje van 9 weken in huis, genaamd Gijs. We zijn helemaal weg van hem en maken ons iedere dag, waarschijnlijk zoals andere vogelbaasjes, wel zorgen om iets nieuws. :-[ dan kijken we snel hier op de site en dan blijkt het wederom heel goed te gaan met onze valk. Niets aan de hand! Gewoon overbezorgd dus. Maar nu hebben we een probleem, waarvan we niets kunnen vinden op de site! Namelijk dat Gijs een wondje heeft sinds vandaag op zijn neus, precies tussen de neusgaten.  :o Hoe dat wondje er gekomen is, dat weten we niet zeker. Kan dat gekomen zijn doordat hij ergens tegen aan gevlogen is of door te lange nagels? Is het ernstig, stelt het niets voor? Help!
 :-[ Alvast bedankt, ook namens Gijs

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Hoi Irene en Gijs,

Als een valk ergens tegenaan vliegt, bijvoorbeeld een muur, kan hij het gedeelte tussen de neusgaatjes beschadigen.
Met een paar dagen is het weer geheeld (mits de valk in goede conditie is).

Groetjes Angelique

Tara

Hoi Irene,

leuk valkje, ik heb ook een lutino valkje die ik zelf grootbreng doordat de ouders hem kaalplukten en de vader is gisteren ook omgekomen ... Sinds woensdag blijft hij al bij me. Hij is ook erg tam en is nu zo'n 4 weken en een half. Ik heb tamelijk veel valkparkieten en die hebben soms ook wat ongelukjes, ik heb het dus ook al meegemaakt dat er een wondje tussen de neusgaten terecht gekomen is. Dit kan zijn van ergens tegenaan te vliegen ofzo, het beste is het gewoon even mooi schoonmaken en dan gewoon gerust laten, het geneest vanzelf, het duurt echter niet zo lang, dus niets om je zorgen over te maken, je kan wel beter er voor zorgen dat hij nergens hard tegenaan vliegt zodat hij geen andere ernstige beschadiging verkrijgt ...

Groetjes, Tara

Irene

PFFFFF :), Dank je wel. Hoeven dus geen weekend-dierenarts te bellen! :D :D. Dat je je zo veel zorgen kunt maken, he? We zijn helemaal weg van hem, maar als hij vliegt dan gaat hij nog zo snel en chaotisch, dat je met ingehouden adem hem volgt.
Maar hij leert al beter te vliegen, dus hoop ik ook dat het stoten minder zal worden. :D
Groetjes, Irene, Fred en Gijs

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Karin

Hoi Irene,

Is hij misschien ergens tegen aan gevlogen ?? Jazzy had het in het begin ook wel eens als hij onvoorzichtig vloog. Zolang het een klein wondje is hoef je er niets aan te doen. Het korstje valt er vanzelf af.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Haha, ik was zo druk bezig met het bijvoegen van een plaatje dat ik niet zag dat het al lang beantwoord was. Nou ja, liever dubbele antwoorden dan geen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves